Sinds een aantal dagen is mijn glas gigabit verbinding gereduceerd tot een 5/7 Mbit verbinding. Hoger komt deze niet. Dit zowel draadloos als bekabeld.
Gisteren heb ik contact gehad met de klantenservice. Hoewel ik vriendelijk geholpen werd, kon de dame aan de andere kant van de lijn op dat moment ook niks voor mij betekenen.
Ik kreeg de opdracht mee om gedurende de dag de verbinding te testen via speedtest en screenshots daarvan op te sturen naar de klantenservice. Dit heb ik gedaan maar ik ben nu wel heel benieuwd wat de verdere actie zal gaan zijn.
Ik kom er nu achter dat 5 Mbit voor een gezin wel erg mager is. TV kijken gaat met horten en stoten en allemaal gelijk op het internet is vragen om problemen.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- modem (t-50), converter en eigen router een reset gegeven
- modem (t-50) een fabrieksreset gegeven
- eigen router uit netwerk gehaald en alleen de t-50 het werk laten doen
- laptop bekabeld aan t-50 gehangen
Wat heeft de helpdesk gedaan:
- uitlezen verbinding
- gecontroleerd of er een kruising had plaatsgevonden (niet het geval)
Dit alles zonder resultaat. De verbinding blijft traag.
Nu zijn ze hier in de wijk flink aan het graven (vervangen riolering). Nu hoop ik niet dat daar iets mis gegaan is. Hoe is dat te controleren?
Is er hier iemand die mij kan helpen?