Skip to main content

Beste Tmobile,

Na inmiddels bijna een jaar lang een glasvezel internet verbinding van 1000/1000 die nog niet eens de helft van het beloofde haalt. Het meerdere malen melden bij klanten service, het meerdere malen niet teruggebeld worden, vandaag mijn allerlaatste poging.

Hele weekend weer bezig geweest, fabrieksreset, converter switches etc, kom ik op bekabeld internet niet verder dan het volgende (en ja mijn laptop was de enig aangesloten computer):

Vreemd? genoeg zegt de PS4 nadat ik die heb aangesloten (bekabeld) het volgende.

Desalniettemin nog verre van het beloofde (en betaalde).

Denken jullie dit nog op te kunnen lossen voor het einde van deze maand ? Anders rest er niets anders dan maar te gaan overstappen naar een provider die wel doet wat ze beloofd….

Hey @Frusty123, ik wil natuurlijk dat je optimaal van je snelheid kan genieten. Ik ben er meteen voor je ingedoken en heb een lijnmeting gedaan. Wat mij opvalt is dat het 2.4 GHz frequentie helemaal uit staat. Er een NAS en een Deco P9, bedraad, aangesloten zijn. Zou je voor mij de mediaconverter een powerflip willen geven en een factory reset op het modem kunnen uitvoeren? Kan je daarna de verbinding opnieuw testen, met alleen je laptop aangesloten? Ik zie namelijk verder niks raars terug in de lijnmeting. Hoor graag van je terug!

Hoi @Tommie,
Het klopt da de 2.4 GHZ uit staat. Alleen 5GHZ omdat ik alleen de Zyxel wifi gebruik als mijn eigen Wifi Extenders (Deco P9) het niet doen.
Zoals je hebt kunnen lezen, heb ik afgelopen weekend al de acties uitgevoerd die je beschrijft (factory reset T50, media converter flips). Test resultaten zijn met alleen mijn bedrade laptop.
Ik snap je goede bedoeling, maar dit is precies wat ik elke keer te horen krijg (vandaar mijn nick Frusty ;-)).
Voorstel: laat KPN maar eens in de wijkcentrale gaan kijken ….

Zou mooi zijn als je op de T50 een effectieve speedtest kan starten zonder tussenkomst van andere apparatuur, naar een representatieve testserver en dit over een bepaalde periode kan laten lopen

Hi @Frusty123, op de lijnmeting zie ik niks raars verschijnen, alleen lease time errors op je eigen apparatuur. Op eigen apparatuur kunnen we geen garantie geven op onze snelheid. Mag ik je vragen om een uitgebreide speedtest (zonder eigen aangesloten apparatuur) te doen? Dan kunnen we kijken naar de vervolg stappen. 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor de moeite.

Reageer