Traag internet via kabel, vooral 's avonds maar ook overdag

  • 18 December 2023
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 2

Beste T-mobile,

Ik heb, net als vele anderen in mijn wijk te maken met traag glasvezel internet. Vooral in de avond uren is het niet vooruit te branden.

Speedtest.net laad vaak niet eens. Als hij wel laadt haal ik mijn maximal snelheid van 1gbit sowieso nooit. Een voorbeeld:

Soms haal ik overdag 800mbit down, maar de upload blijft dan rond de 300mbit steken.

Ik zie in de speedtest ook altijd een hoge jitter, vaak rond de seconde.

Nog een ander voorbeeld vanaf een bekabelde pc overdag:

 

Netflix en Disney+ werken gewoon amper in de avonduren.

 

Ik heb eerst zonder jullie modem gedraaid, dat werkte best prima (op de avond uren na) en heb nu voor de test jullie modem er tussen gezet. Ik heb idee dat het slechter geworden is.

 

Graag jullie antwoord.

 

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hoi @GetAway, welkom op onze Community!

 Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @GetAway, welkom op onze Community!

 Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 2

Hierbij de gevraagde screenshots, en meer. De verbinding tussen mijn huis en de Odido servers lijkt prima te zijn. Daarbuiten beginnen de problemen.

Als een speedtest bij fast.com (Netflix) of speedof.me (door Disney+ aanbevolen) doe worden de snelheden lang niet gehaald. Ook via de speedtest app met een andere server niet.

Wat me vooral opvalt is dat de jitter erg hoog is volgens de speedtest op jullie eigen site.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @GetAway, bedankt voor alle testen. Ik heb besloten om een monteur van Guidion aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Zou je mij een terugkoppeling willen geven nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Reageer