Skip to main content

Helaas hebben we sinds 1 nov 2020 traag internet. In ieder geval halen we maar 10 tot 15% van de fastinternet snelheid (30Mbps upload en 100Mbps download). Ik heb een aantal keren contact gehad met de klantenservice via de telefoon en via de chat. Er zijn metingen gedaan door de klantenservice echter konden ze de oorzaak van het probleem niet achterhalen. Het probleem zouden ze een week terug melden bij de technische dienst, helaas krijg ik geen status van de voortgang. Hopelijk kan ik via de community de hulp krijgen op de vraag waarom mijn internet ineens zo traag is sinds 1 nov.

 

Ik heb sinds 5 aug 2020 het fastinternet abonnement afgesloten bij T-Mobile thuis.

Zowel bekabeld als via de Wifi haal ik de snelheid niet meer dan upload 1Mbps en Download 15Mbps.

Gewenste situatie:  30Mbps upload en 100Mbps download (In ieder geval verwacht ik minimaal 85% upload en 90% download van de snelheid te halen.)

 

Ik had hoge verwachtingen van T-Mobile. Als dit probleem aanhoud ga ik voortaan niet meer bij T-Mobile diensten afnemen. Bij de vorige aanbieder (al jaren klant geweest) had ik dit soort problemen niet.

Hallo @igultekin 

Is de modem direct aangesloten op het ISRA met de grijze DSL kabel en welk type ISRA (aansluitpunt) heb je?

Mocht het om een wandcontactdoos gaan voor een 4 pins adapter kan je deze dan eens openschroeven en een foto plaatsen van de aansluiting er binnen?


Hallo Waqqas,

Bij deze.

 


@igultekin 

Deze ISRA kan je dichtmaken, het is eigendom van KPN dus kan je beter niet aan sleutelen.

Kan je eens de grijze kabel waar DSL op staat gebruiken? Verder is er niks verkeerd aan.


Ik heb de kabel vervangen met de DSL kabel. Hierna de modem uit/aan gezet. Speedtest gedraaid en helaas heeft het niet geholpen.

Zie ook de resultaten op de volgende pagina:

 

https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/02ded830-2739-11eb-8962-313fccfd0c7c

En de Ookla speedtest is hier:

 


Op de vraag van Ookla “How likely is it that you would recommend T-Mobile to a friend or colleague?” ligt de score op het moment op 0  :pensive:


Goedemiddag @igultekin, top dat je het aankaart op de Community! 

De huidige verwerkingstijd van de technische dienst ligt op vijf tot twaalf dagen, in plaats van de gebruikelijke drie tot zes dagen. Sorry voor het ongemak en dat hier geen duidelijke communicatie over geweest is. Omdat jouw ticket op 9 november ingeschoten is, zou dit in de praktijk betekenen dat er binnen maximaal vijf dagen een oplossing aangeboden wordt. Dit is natuurlijk te lang, maar valt jammer genoeg niet te bespoedigen. 

Je geeft aan dat jouw snelheid sinds 1 november naar beneden gegaan is en fors ook zo te zien in de metingen. Op 30 oktober is er een switch geweest van VVDSL naar ADSL, dit zou de daling in snelheid kunnen verklaren. Deze switch heeft plaatsgevonden omdat er een netwerkissue was op jouw aansluiting waarbij de verbinding niet goed functioneerde - soms zelfs helemaal niet. 

Wanneer de netwerkissues voorbij zijn, zal je vanzelf weer overgezet worden op VVDSL. Dit zal de snelheid weer richting de 100 Mbit/s op een bekabelde verbinding moeten brengen. Ik hoop oprecht dat dit zo snel mogelijk in gang gezet wordt. Nogmaals, sorry voor de onduidelijkheid en het feit dat je nu al ruim twee weken op een lagere snelheid schommelt. 


Goedenavond Jason, dank voor je terugkoppeling! Jammer dat deze informatie niet eerder is gecommuniceerd met mij en op de storingspagina is hier ook niets van terug te vinden. Graag wil ik wel op de hoogte gehouden worden wanneer het probleem wordt opgelost. In ieder geval wanneer de switch van ADSL naar VVDSL wordt uitgevoerd.


Reageer