Skip to main content

ik ben sinds zaterdag overgezet van vdsl 100/20 naar glas 100/100

het internet heeft altijd naar tevredenheid gewerkt zowel om te streamen/gamen als gewoon internetten

sinds afgelopen zaterdag is de ont aangeloten op het nieuwe t65 modem, alles daarachter is hetzelfde gebleven.

nu komt het dat overdag gewoon te werken/internetten is maar wat later in de middag begint het internet te haperen/ websites laden traag en volgens de kinderen valt er dan niet meer te gamen.

Wat mij opvalt is op het moment dat het internet niet vooruit te branden is de jitter hoog is.

ont en modem al een keer uitgezet / factory reset gedaan.

jitter soms extreen hoog

Ik heb gisteren besloten om mijn abbonement bij Odido op te zeggen. Jammer zit al bij de club sinds ze zonnet waren, altijd tevreden geweest. Sinds dat ik van de Vdsl af moest en op glas ben overgezet is het drama. Jammer is dat het opzeggen nog 30 dagen kost. Ik had graag sneller willen kunnen overstappen.

Kpn heeft het bezoek al ingeschoten, en alles is in gang gezet.

@Tommie van Odido bedankt voor het proberen maar wat ik zie,lees en hoor gaat dit niet op korte termijn goedkomen.

Ik ben vandaag gebeld door Odido dat zijn mijn screenshots hadden ontvangen en die bij het dossier hadden gedaan. Qua storing waren er geen updates. Verder wilde ze weten of de aanvraag voor de  lijn opzegging klopte.

Ik begrijp je keuze hierin @Jhazenberg, uiteraard vind ik het jammer om je te zien gaan. Ik wil je nog wel veel succes wensen bij je nieuwe provider! 

Nu een jitter van 700ms valt niet te internetten. 

En weer ( of eigenlijk nog steeds) drama, de up en download zien er goed uit maar door de jitter valt er geen gebruik te maken van het glasvezel netwerk van Odido

Hier geen last van. Hopenlijk jij bij jouw nieuwe provider ook niet.

Jitter van 3,74 seconden

@Odido wanneer gaan jullie dit oplossen ????

Hi @Jhazenberg, op dit moment is dit een groter onderzoek geworden en we zijn hier nog druk mee bezig. Zoals Tommie eerder heeft aangegeven, kan zo’n onderzoek wat tijd vragen. Ik kan daarom niet garanderen dat we de oplossing hebben voor jouw overstap. Mochten we toch voor die tijd een nieuwe update hebben, dan zullen we dit gelijk laten weten! 

We hebben 1 centraal verzameltopic om zo alles af te vangen op 1 locatie. Anders wordt het erg snel onoverzichtelijk: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community. Het issue met traag Internet in de avonduren wordt nu onderzocht door alle betrokken partijen. Ik begrijp dat de jitter bij enkelen van jullie ook overdag opspeelt; dit wordt in het onderzoek meegenomen, maar lijkt vooralsnog een losstaand incident te zijn en niet gerelateerd aan de drops in de avond. 

@Jhazenberg Jouw meest recente reactie merge ik in het centrale topic. Bedankt voor jullie begrip!

Dit topic gaat nu op slot.