Vandaag gebeld met Odido > ticket is doorgezet naar de back office en heeft een doorlooptijd van 3 werkdagen
Hey @Jhazenberg, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor al contact over hebt opgenomen met onze klantenservice. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je!
@Tommie van Odido
Tot nu nog niks gehoord en gisteravond was er niet te internetten / netflixen
Kan jij zien wat de status is van mijn melding ?
Je bent toegevoegd aan een groot lopend onderzoek @Jhazenberg, daarom heb je nog niks gehoord. Er lijken wat issues te zijn met de capaciteit op het netwerk van KPN NetwerkNL. Zo'n onderzoek kan wat tijd vragen. Hopelijk kunnen ze dit snel oplossen!
Vandaag gebeld door service dat ze mijn opgestuurde screenshots niet terug konden vinden in de mail of ik het nog een keer kan sturen maar dan in pdf formaat. Ik heb aangegeven dat ik hier ook een topic had geopend waar alles in stond maar dat konden zij niet inzien ??????
Ik krijg het idee dat er langs elkaar heen gewerkt wordt. zelfs het openen van dit topic ben ik 5 minuten mee bezig. F1 via viaply kijken lukt ook niet.
Ik mag hopen dat wij/ik gecompenseerd gaan worden voor de niet geleverde diensten.
@Tommie van Odido ene Bart van Odido heeft mij gevraagd mijn screenshot nogmaals te sturen, wanneer ikk dat doe krijg ik mail terug met de melding : je kan dit e-mail adres niet gebruiken voor rechtstreekse e-mails. Kan jij er voor zorgen dat de screenshots bij mijn dossier komen.
Hallo @Jhazenberg
De screenshots kan je hier plaatsen, dan komt het goed
Hallo @Jhazenberg
De screenshots kan je hier plaatsen, dan komt het goed
die staan er al maar daar kon service niet bij volgens hem
Wanneer gaat odido serieus nemen hoge ping en jetter elke avond na 5 uur tot 12 uur snachts trage internet
Ik ben nieuwsgierig want ik heb sinds vandaag zelfde probleem. Websites die zich erg sloom laden.
Enkele jaren terug heeft t-mobile hetzelfde probleem gehad maar dat kwam omdat ze wilden bezuinigen en al het verkeer via duitsland routeerden. Zie dit bericht: https://tweakers.net/nieuws/159140/t-mobile-thuis-gebruikers-klagen-over-hoge-latency-na-routering-via-duitsland.html
Ik hoop dat het niet weer zo is!! Maar ik zie nu meerdere meldingen van traag internet dus ik vraag mij af of er iets op odido’s netwerk aan de hand is?
Die routering was heel makkelijk te zien met een tracert commando. Dat is sinds die tijd, en ook nu, niet meer terug via Duitsland gezet. Odido was vroeger als t-mobile onderdeel van t-mobile BRD. Sinds 2 jaar zijn ze een zelfstandig Nederlands bedrijf.
Zie mijn topic, ik heb dezelfde problemen. Na enkele weken is aangegeven dat het een capaciteitsprobleem lijkt te zijn die bij KPN zou liggen:
Gezien de grote frequentie van dit soort klachten vraag ik mij wel af in hoeverre dit ingecalculeerd is. Het getuigt van slechte communicatie en service om klanten dit zelf te ondervinden, zelf allerlei ping tests te laten doen en vervolgens na lang aandringen toe te geven dat het waarschijnlijk een KPN netwerk probleem is. Daarmee wordt de suggestie gewekt alsof het buiten de controle is van Odido zelf. Maar ik neem aan dat Odido ook betaald voor de diensten van KPN en daar een kwaliteit van verwacht evenals wij dat doen richting Odido.
Ik zit zelf ook op het KPN netwerk en ik heb tijdelijk mijn abonnement naar 100 Mbps verlaagd, ik merk dat er minder time outs en ping spikes zijn.
De capaciteitsproblemen zijn denk ik niet in elk gebied even groot.
Vanochtend mijn router en mediaconverter herstart en mijn ping waarden waren enige tijd normaal rond 5ms (tweakers.net, music.youtube.com, bbc.co.uk) maar nu een uur later zijn ze weer tussen 60ms - 100ms. Ik test op bekabeld laptop.
Ik hoop dat odido dit kan oplossen. Ik heb nog geen melding bij helpdesk gedaan omdat ik dacht dat het misschien aan odido’s netwerk lag en niet aan mijn thuis situatie.
Mijne is odf .heb echt last van hoge ping en jetter problemen zelfs overdag nu moet ik dan ook mijne abonnement knijpen naar 100mb want dit is niet normaal ze doen er niks mee telkens stuur foto doe test . Test nou is een keer je eigen netwerk misschien hebt capaciteit probleeem en dat ze dat fixtsen er komen nieuwe klanten dan krijg je dit
Mijne is odf .heb echt last van hoge ping en jetter problemen zelfs overdag nu moet ik dan ook mijne abonnement knijpen naar 100mb want dit is niet normaal ze doen er niks mee telkens stuur foto doe test . Test nou is een keer je eigen netwerk misschien hebt capaciteit probleeem en dat ze dat fixtsen er komen nieuwe klanten dan krijg je dit
Ja, ik zit al sinds 2015 bij t-mobile/odido met internet, tv en mobiel pakket. Tot nu werkte het meestal prima. Op de keer na in 2019 dat ze routering verpest hadden en in 2017 wanneer een monteur op straat niveau mijn lijn er uit had geknald en het een maand duurde om het te repareren.
Maar ik moet goed en stabiel internet hebben. Odido is een prijsvechter maar als de kwaliteit van service niet kunnen waarborgen dan ben ik weg.
Ik heb al online zitten kijken bij KPN en Ziggo en Ziggo bied beste prijs voor Internet + mobiel (vodafone). Alleen lage upload. Ik ben dan wel duurder uit dan bij Odido maar tegenwoordig moet internet gewoon goed werken jongens. Net zoals een nuts bedrijf van vroeger (elektriciteit, water, gas).
Freedom.nl heeft goede reputatie qua service maar is prijzig en geen bijgesloten mobiel abbo.
Veel reclamen glasvezel is toekomst je hebt geen last van hoge ping jetter je deelt je internet niet bla bla . In je straat had je misschien 10 klanten die odido hebben en dat is nu misschien 20 geworden ik geef een voorbeeld en nu heb je capaciteit probleem omdat je alsnog je internet deelt hoe meer klanten hoe meer je capaciteit nodig hebt
Zie mijn topic, ik heb dezelfde problemen. Na enkele weken is aangegeven dat het een capaciteitsprobleem lijkt te zijn die bij KPN zou liggen:
Gezien de grote frequentie van dit soort klachten vraag ik mij wel af in hoeverre dit ingecalculeerd is. Het getuigt van slechte communicatie en service om klanten dit zelf te ondervinden, zelf allerlei ping tests te laten doen en vervolgens na lang aandringen toe te geven dat het waarschijnlijk een KPN netwerk probleem is. Daarmee wordt de suggestie gewekt alsof het buiten de controle is van Odido zelf. Maar ik neem aan dat Odido ook betaald voor de diensten van KPN en daar een kwaliteit van verwacht evenals wij dat doen richting Odido.
Nog effe een vraagje. Een beetje laat maar goed.
Werd er ook aangegeven of er iets aan gedaan zou worden, bij KPN of Odido? Of moeten we het maar gewoon slikken? En indien ja er wordt aan gewerkt, wat voor een termijn?
Groetjes,
Chris
@Chrisje3000
Er loopt een onderzoek ??
verder is er radiostilte.
Wat mij verbaasd is dat er aangegeven word dat er problemen zijn bij KPN
ik citeer tooommy : "”Er lijken wat issues te zijn met de capaciteit op het netwerk van KPN NetwerkNL. Zo'n onderzoek kan wat tijd vragen. Hopelijk kunnen ze dit snel oplossen! .
Als ik andere mensen die bij kpn vraag hoe hun verbinding is hoor ik deze klachten niet.
Wat ik mij wel kn voorstellen is dat Odido een bepaalde hoeveelheid bandbreedte inkoopt bij kpn en dat als het in de avond druk is dit niet voldoende is.
@Tommie van Odido ik zou het fijn vinden als er regelmatig een update kwam zodat wij weten dat er nog wat gedaan wordt en ik hoor liever dat men er nog mee bezig is dan dat ik helemaal niks hoor van Odido
Dat de bandbreedte in de avond niet voldoende is en dat er meer bandbreedte nodig is lijkt me wel het meest aannemelijke. Ik kreeg laatst te horen dan het probleem groter is dan wat Odido had verwacht, daardoor hebben ze meer tijd nodig.
@Chrisje3000
Er loopt een onderzoek ??
verder is er radiostilte.
Wat mij verbaasd is dat er aangegeven word dat er problemen zijn bij KPN
ik citeer tooommy : "”Er lijken wat issues te zijn met de capaciteit op het netwerk van KPN NetwerkNL. Zo'n onderzoek kan wat tijd vragen. Hopelijk kunnen ze dit snel oplossen! .
Als ik andere mensen die bij kpn vraag hoe hun verbinding is hoor ik deze klachten niet.
Wat ik mij wel kn voorstellen is dat Odido een bepaalde hoeveelheid bandbreedte inkoopt bij kpn en dat als het in de avond druk is dit niet voldoende is.
@Tommie van Odido ik zou het fijn vinden als er regelmatig een update kwam zodat wij weten dat er nog wat gedaan wordt en ik hoor liever dat men er nog mee bezig is dan dat ik helemaal niks hoor van Odido
Ok dit probleem doet mij denken aan net zoals bij mobiele providers. Als jij bij een reseller zit bijvoorbeeld “hema mobiel” of “ budget mobiel” die gebruik maakt van het netwerk van KPN mobiel, dan is het systeem zo ingesteld dat al die klanten een lagere prioriteit op het mobiel netwerk krijgen t.o.v first class gebruikers bijvoorbeeld die bij KPN zelf zitten. Zo kunnen de resellers abbo’s goedkoper aanbieden. (lagere SLA’s)
KPN lijkt er dan in ons geval hun eigen klanten voorrang te geven bij drukte. Odido moet nieuwe afspraken met netbeheerder als ze hun goede reputatie willen behouden.
Het lijkt me aannemelijk dat er ook meerdere punten zijn waar het verkeer van het KPN WBA netwerk word overgedragen aan het odido netwerk. Het kan natuurlijk zijn dat er daar ergens problemen ontstaan, wat ook direct zou verklaren waarom mensen aangeven dat KPN gebruikers in dezelfde buurt geen problemen ervaren. Dan is het wel een capaciteitsprobleem wat Odido heeft bij klanten die aangesloten zijn op het KPN WBA netwerk, maar geen capaciteitsprobleem van KPN netwerk.
@Chrisje3000 en @Okidokidough dan is het dus geen probleem in het KPN netwerk maar een cappaciteits probleem en ligt het dus bij de overgang van het Odido netwerk naar KPN en moeten er gewoon andere afspraken gemaakt worden of apparatuur anders ingesteld of onderde apparatuur worden neergezet.. Ik zou graag van Odido een wat duidelijkere uitleg willen hebben waar het probleem precies ligt zodat ik voor mijzelf een betere afweging kan maken of ik ga wachten op een oplossing of een overstap ga maken naar een andere provider @Tommie van Odido kan jij hier meer duidelijkheid over geven ?
Het onderzoek loopt nog @Jhazenberg. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe informatie.
En weer niet vooruit te branden het internet