Ook ik ben een van de vele mensen die in de avonduren traag internet heeft. (Zie gernelateerde topics aan de zijkant).
Ik ben overgestapt van KPN Glasvezel naar Odido. Had daarvoor nóóit problemen, maarja Odido was goedkoper.
Nu iedere avond vanaf een uur of 19, 20, laden pagina's enorm traag. Ik dacht eerst dat het aan mijn eigen netwerk lag (omdat ik aanvankelijk een eigen router gebruikte), dus mijn hele netwerk opnieuw ingericht. En nu dus over op de Odido Zyxel dinges, waarbij het invoeren van mijn lijst van 30 statische ip addressen een behoorlijk werkje was, met die gebruiksonvriendelijke interface. Maar goed, een avondje werk en het was ingericht. En die avond leek het ook allemaal snel te werken, maar dat was natuurlijk omdat het zo lang had geduurd, en het inmiddels al een uur of 12 in de nacht was en de drukte op het netwerk wat was afgenomen.
Dus na een paar dagen (4 oktober), toen het probleem dus blijkbaar nog steeds niet was opgelost, eerst via de android app gechat en na het springen door vele hoepels met een AI die van toeten noch blazen weet, eindelijk een echte medewerker aan de lijn. En die geeft dan uiteraard aan dat ik de standaard dingen moet doen zoals een modem uit en aan zetten. Dat gedaan, en toen moet ik mailen naar klantenservice@odido.nl, allemaal screenshots van speedtests met een kabel en m'n bureaublad zichtbaar enzo. Vraag me af of dat AVG-technisch wel goed zit, maar ja, toch maar gemaild, want, ik heb niet echt keus als ik geholpen wil worden.
Super snel een reactie (dat had ik niet verwacht), jammer alleen dat:
Dus na een tijdje eindelijk het juiste adres gekregen om naar te mailen, dat was:
internet.service@odido.nl |
Dus een mailtje gestuurd, waarin ik ook aangaf:
Ik vermoed niet dat het probleem in de Zyxel firewall zit, want ik had ook problemen toen ik mijn eigen firewall op VLAN 300 had ingesteld.
Hier natuurlijk geen reactie op gehad. Na een paar dagen nog wat aandringen in de app, en eindelijk kon er een monteur van Guideon komen. Super behulpzaam, maar die vervolgens ook niet meer kon doen dan de ONT vervangen, want ja, het probleem zit niet in mijn huis. Dus hij maakt een rapport waar dat allemaal goed in is omschreven, en ik zou na 3 werkdagen iets horen.
Dus, na wat mailtjes van mij:
Gisteren kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon; die zei: er zitten wel veel apparaten aangesloten op de router, kun je die niet even voor 1 tot 5 werkdagen ontkoppelen, zodat de technische dienst kan kijken of dat helpt.
ik: “Ehm… nee?! natuurlijk kan ik niet 5 dagen zonder internet.“
Odido: “Ja, maar je kan wel gewoon gebruik maken van de wifi?”
ik: “stuur maar een mailtje met een datum en een tijd, dan kan ik alles wel voor een uur ontkoppelen.
Odido: “Oké, wat een goed idee, ik ga het doorgeven hier” (geparafraseerd)
En dan, een paar uur later, krijg ik dit mailtje:
Wat moet ik daar nou mee?
Zou het helpen als ik smiley-angry-icon intoets?
Maar goed; het ligt dus niet aan mijn netwerk thuis. Het ligt niet aan het netwerk van KPN, want dat had ik hiervoor. Het ligt echt alleen en enkel aan Odido. Ik las ergens anders dat het helpt om een VPN aan te zetten. Dat ga ik vanavond eens proberen.
Dus, mijn vraag is: is er iemand met hetzelfde probleem waarbij het wel is opgelost? Want de meeste van die threads aan de zijkant eindigen met dat iemand overstapt naar een andere provider, en dat Cal van Odido
dat bericht dan “liked”.