Skip to main content

Sinds begin juli abonnee van Odido.

Ik ervaar bij het openen van internet pagina's (zowel wifi als bekabeld) dat dit bij alle pagina's de eerste keer erg traag gaat. Ik moet meestal tussen de 5 en 10 seconden wachten voordat een pagina opent. Eenmaal geopend werkt alles prima.

Hetzelfde probleem heb ik ook in een game die ik speel waarbij advertenties worden getoond. De advertenties starten pas na een tijdje wachten en soms zelfs helemaal niet. Dan krijg ik de melding dat er geen verbinding is. 

Bij mijn vorige provider nergens last van en als ik mijn mobiele telefoon van wifi afhaal en via 5G werk gaat het wel direct (en snel) goed.

Wat is hier aan te doen?

Hallo @JanTimmerman 

Betreft dit een glasvezelaansluiting met een zwarte Genexis ONT?

Speelt dit probleem de hele dag door of alleen in de avonduren bijvoorbeeld en is het internet lampje op de router soms rood?

Mogelijk heb je last van dit probleem:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Hallo,

Ik heb een wit kastje. zie er geen naam op staan. Het probleem is ook niet alleen in de avond maar altijd. 

Als ik lees wat er in het eerste deel staat (en ik ben een leek) dan lijkt het er wel op dat het te maken heeft met het tot stand brengen van een verbinding met een site. Eenmaal verbinding dan gaat het wel goed. Download snelheden e.d. zijn ook gewoon prima dus dat is het ook niet. 

Maar als ik vanaf een pagina wil streamen zit ik eerst 10 seconden naar een stilstaand beeld te kijken en soms moet ik een pagina eerst nog een keer verversen voordat er wat gaat gebeuren.

Hi @JanTimmerman, ik help je hier graag mee!

Zou je allereerst een powerflip willen uitvoeren? Ik zie namelijk dat het modem en ONT al een lange tijd aan staan. Daarnaast zie ik dat je een eigen router hebt aangesloten. Ik verneem dat de wifi via de Archer verloopt? Kan je de Archers eens loskoppelen en de wifi via de Zyxel laten verlopen en kijken of de verbinding dan wel stabiel is? Ook ben ik benieuwd naar je bekabelde verbinding, is deze wel correct of ook niet?

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hallo Tommie,

Ik zal e.e.a. gaan testen (stroom eraf). De router er tussen uit en wifi van Zyxel zal niet gaan. De Zyxel zit in de meterkast in de hal van mijn appartement. De verbinding nauwelijks tot stand te brengen. Daarbij. zoals ik al had gemeld had ik bij mijn vorige provider nergens last van en het enige wat er veranderd is is het kastje en modem in de meterkast. De bekabeling zowel naar TV's als Router hebben altijd vlekkeloos gefunctioneerd.

Zodra ik de test heb gedaan zal ik dat hier melden.

Helaas, geen verandering na powerflip

@JanTimmerman Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben meteen opnieuw het systeem ingedoken om jouw verbinding te controleren en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. 

Om dit voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat de monteur hierbij kan helpen! 

Laat je het mij weten als ik nog iets anders voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Dank, bericht gehad en ga afspraak plannen. wordt vervolgd.

Reageer