Skip to main content

Hi.

ik heb geen idee hoe ik dit doe, en ik heb een groot bericht getypt met alle problemen die ik ervaar en er is daaronder gereageerd over mijn inlogaccount, vandaar dat ik nu weer verder ben gegaan over mijn andere problemen met odido.

Hey @Reneewalinga, ik heb dit topic voor je aangemaakt. Zou je de speedtesten kunnen aanleveren? Dan kan ik het voor je onderzoeken!

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hey @Reneewalinga, ik heb dit topic voor je aangemaakt. Zou je de speedtesten kunnen aanleveren? Dan kan ik het voor je onderzoeken!

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hoi Tommie,

Ik zal de test uitvoeren als ik thuis ben. Ik neem aan dat dit op de wifi thuis uitgevoerd moet worden?

Hallo @Reneewalinga 

Met een laptop/pc rechtstreeks bekabeld op de router van Odido.

Hallo @Reneewalinga 

Hallo @Reneewalinga 

Via kabel:

Bedankt voor de testen @Reneewalinga, ik mis alleen nog de screenshots van je Taakbeheer en IP-configuratie.  

Bedankt voor de testen @Reneewalinga, ik mis alleen nog de screenshots van je Taakbeheer en IP-configuratie.  

Hey @Reneewalinga, ik vond het al gek maar er is een verklaring voor. We bieden geen 50 Mbit/s meer aan en al helemaal niet op Delta, echter heb je nog wel een 50 Mbit/s abonnement omdat je van DSL bent gekomen. De iets meer snelheid die de klanten hebben gehad is verschillend op elk netwerk. Op dit moment is het ook bij veel klanten niet te meten ondanks dat het aan de achterkant wel is toegedient. Hiervoor loopt een grootschalig incident. Ik raad je aan om je snelheid sowieso te verhogen naar 100 Mbit/s ipv 50 Mbit/s. Op het Delta netwerk zou je na de nieuwe toegediende snelheden 140 moeten halen. 

Hey @Reneewalinga, ik vond het al gek maar er is een verklaring voor. We bieden geen 50 Mbit/s meer aan en al helemaal niet op Delta, echter heb je nog wel een 50 Mbit/s abonnement omdat je van DSL bent gekomen. De iets meer snelheid die de klanten hebben gehad is verschillend op elk netwerk. Op dit moment is het ook bij veel klanten niet te meten ondanks dat het aan de achterkant wel is toegedient. Hiervoor loopt een grootschalig incident. Ik raad je aan om je snelheid sowieso te verhogen naar 100 Mbit/s ipv 50 Mbit/s. Op het Delta netwerk zou je na de nieuwe toegediende snelheden 140 moeten halen. 

Hoi Tommie,

Nou ik ben het hier dus totaal niet mee eens. Er is zonder mijn toestemming een glasvezel abonnement afgesloten, ik heb hier nooit toezegging voor gedaan. Toen ik telefonisch contact heb gehad met Odido gaven zij aan dat zij dit niet meer terug konden draaien. Er is mij toegezegd dat er niets veranderd is in de MB en het abonnement nog steeds maandelijks opzeg baar zou zijn, zoals ik daarvoor had.. Nu blijken dit allemaal leugens te zijn en zit ik met super slecht internet. Ik heb al een brief verstuurd dat ik het contract wil ontbinden gezien jullie zonder mijn toezegging een contract hebben omgezet die niet meer terug te draaien was met daarbij valse beloften. Het is dan toch ook de omgekeerde wereld dat ik nu mijn MB moet gaan verhogen ook nog eens? Ik ben zo teleurgesteld in jullie en ik heb zo'n spijt dat ik in 2018 ben overgestapt naar T-mobile, niet wetende dat Odido mij 6 jaar later weken lang stress en verdriet oplevert. 

Ik zeg niet dat het moet @Reneewalinga, het was mijn advies. Je speedtesten laten netjes zien wat je moet halen, zelfs op wifi. Je hebt een abonnement met 50 Mbit/s snelheid en die haal je. Zoals ik ook heb aangegeven speelt er nu iets met de gratis verhoging, klanten zien dit niet terug als ze een speedtest doen. Echter weet ik niet of dit voor jou ook geldt omdat je een oud abonnement hebt met de snelheid van 50 Mbit/s. Deze snelheid bieden we ook niet meer aan.

Ik zeg niet dat het moet @Reneewalinga, het was mijn advies. Je speedtesten laten netjes zien wat je moet halen, zelfs op wifi. Je hebt een abonnement met 50 Mbit/s snelheid en die haal je. Zoals ik ook heb aangegeven speelt er nu iets met de gratis verhoging, klanten zien dit niet terug als ze een speedtest doen. Echter weet ik niet of dit voor jou ook geldt omdat je een oud abonnement hebt met de snelheid van 50 Mbit/s. Deze snelheid bieden we ook niet meer aan.

Ik snap dat het een advies is. Maar dan nog is dit natuurlijk waanzin. Want als er nu iets speelt met gratis verhoging wat maakt dan dat mijn abonnement nu niet kosteloos kan worden omgezet?

Nogmaals ik heb nooit om glasvezel gevraagd, jullie hebben dit omgezet. En ik heb nu al meer dan 2 maanden amper internet terwijl ik daarvoor prima internet had. Jullie leveren dus niet wat jullie beloven en dat is oplichting.

Ik zeg niet dat het moet @Reneewalinga, het was mijn advies. Je speedtesten laten netjes zien wat je moet halen, zelfs op wifi. Je hebt een abonnement met 50 Mbit/s snelheid en die haal je. Zoals ik ook heb aangegeven speelt er nu iets met de gratis verhoging, klanten zien dit niet terug als ze een speedtest doen. Echter weet ik niet of dit voor jou ook geldt omdat je een oud abonnement hebt met de snelheid van 50 Mbit/s. Deze snelheid bieden we ook niet meer aan.

Ik snap dat het een advies is. Maar dan nog is dit natuurlijk waanzin. Want als er nu iets speelt met gratis verhoging wat maakt dan dat mijn abonnement nu niet kosteloos kan worden omgezet?

Nogmaals ik heb nooit om glasvezel gevraagd, jullie hebben dit omgezet. En ik heb nu al meer dan 2 maanden amper internet terwijl ik daarvoor prima internet had. Jullie leveren dus niet wat jullie beloven en dat is oplichting.

Daarbij heb ik altijd ESPN 2 kunnen kijken en is dit ook van mij afgenomen.

Naar aanleiding van je speedtest behaal je de juiste snelheid @Reneewalinga. Waar ervaar je nu precies de problemen mee dan? Ik wil je graag helpen maar de testen zijn goed en verder kan ik niet opmaken wat er precies aan de hand is. 

Daarnaast is KPN NetwerkNL DSL landelijk aan het uitfaseren, hier kunnen wij niks aan doen. Daarom moest jij over op glasvezel. Ze gaan volledig over op glasvezel. ESPN 2 heeft altijd in het premium pakket gezeten, ik zie dat je die zelf in 2020 hebt opgezegd. ESPN zit in het basispakket en is gewoon te bekijken.

Naar aanleiding van je speedtest behaal je de juiste snelheid @Reneewalinga. Waar ervaar je nu precies de problemen mee dan? Ik wil je graag helpen maar de testen zijn goed en verder kan ik niet opmaken wat er precies aan de hand is. 

Daarnaast is KPN NetwerkNL DSL landelijk aan het uitfaseren, hier kunnen wij niks aan doen. Daarom moest jij over op glasvezel. Ze gaan volledig over op glasvezel. ESPN 2 heeft altijd in het premium pakket gezeten, ik zie dat je die zelf in 2020 hebt opgezegd. ESPN zit in het basispakket en is gewoon te bekijken.

Het probleem is, dat ik er op achteruit ben gegaan want ik had 100mb en k kan niet meer maandelijks opzeggen wat ik wel kon. Dus dat jullie niet anders kunnen dan naar glasvezel, hoeft toch niet te betekenen dat ik er dan op achteruit ga? Ik heb alleen internet in de woonkamer, zodra ik de gang oploop is mijn verbinding laag en boven heb ik helemaal geen internet, voorheen had ik in heel mijn huis internet. Ik heb zelfs een wifi versterker gekregen en ook dat werkt boven niet. Niemand weet wat er aan de hand is al weken en dat is het hele probleem. Maar ik betaal wel gewoon.

daarbij is het raar dat ik espn heb opgezegd want ik kijk al jaren zonder problemen feyenoord en die wordt ook vaak uitgezonden op espn 2. 

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de snelheid @Reneewalinga. Je hebt altijd bij ons een 50 Mbit/s abonnement gehad, nu was de snelheid op jouw adres, wat maximaal haalbaar is op DSL, 106 Mbit/s download en 30 Mbit/s upload. Dan was je internet dus niet afgetopt (capped) op 50 maar lieten ze de volledige snelheid toe. Je hebt ook al die tijd betaald voor 50 en niet voor 100. Nu je op glasvezel zit wordt je internet wel gecapped op die 50. Ik denk dat daar het issue vandaan komt.

Je kunt trouwens wel gewoon maandelijks opzeggen, je hebt alleen een netwerkmigratie gekregen en geen nieuw contract. 

Ik heb een lijnmeting gedaan en hier ziet alles er vrij goed uit. Je dekking is alleen niet optimaal maar ik zie het wifipunt nu ook niet aangesloten, klopt dat? Om het wifipunt aan te sluiten dien je wel weer Mesh aan te zetten. Je hebt op dit moment de banden opgesplitst.

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de snelheid @Reneewalinga. Je hebt altijd bij ons een 50 Mbit/s abonnement gehad, nu was de snelheid op jouw adres, wat maximaal haalbaar is op DSL, 106 Mbit/s download en 30 Mbit/s upload. Dan was je internet dus niet afgetopt (capped) op 50 maar lieten ze de volledige snelheid toe. Je hebt ook al die tijd betaald voor 50 en niet voor 100. Nu je op glasvezel zit wordt je internet wel gecapped op die 50. Ik denk dat daar het issue vandaan komt.

Je kunt trouwens wel gewoon maandelijks opzeggen, je hebt alleen een netwerkmigratie gekregen en geen nieuw contract. 

Ik heb een lijnmeting gedaan en hier ziet alles er vrij goed uit. Je dekking is alleen niet optimaal maar ik zie het wifipunt nu ook niet aangesloten, klopt dat? Om het wifipunt aan te sluiten dien je wel weer Mesh aan te zetten. Je hebt op dit moment de banden opgesplitst.

Ik snap er echt niks meer van. Zowel telefonisch als in de winkel is mij medegedeeld dat ik mijn contract met t mobile niet kan opzeggen omdat ik er een jaar aan vast zit. Dit kan dus wel. Kan ik dit dan via deze weg doen? Ik weet namelijk ook niet wat het probleem is en het kost me erg veel tijd om constant in contact te zijn met de klantenservice. Ik heb de wifi versterker inderdaad weer in de kast gelegd omdat die het niet deed. Er heeft een mevrouw telefonisch een uur mee gekeken en ook zij wist niet waar het aan lag.

Ik heb ook geen idee wat een Mesh is etc.

Ik kan volledig Tommie ondersteunen en bevestigen dat je géén bindende contracttermijn meer hebt. Je laatste verlenging van 1 jaar was afgelopen op 26-01-2024 en sindsdien is je contract maandelijks opzegbaar. 

Mocht je er nog voor open staan, ik stuur ook graag een monteur specifiek voor de Wifi bij je langs. De monteur kan de beste locatie voor je Wifi-punt lokaliseren en ook het Wifi-punt installeren.

Geef het gerust aan als je hier nog voor open staat, dan zorg ik ervoor dat er een Wifi monteur bij je langskomt! 

Ik kan volledig Tommie ondersteunen en bevestigen dat je géén bindende contracttermijn meer hebt. Je laatste verlenging van 1 jaar was afgelopen op 26-01-2024 en sindsdien is je contract maandelijks opzegbaar. 

Mocht je er nog voor open staan, ik stuur ook graag een monteur specifiek voor de Wifi bij je langs. De monteur kan de beste locatie voor je Wifi-punt lokaliseren en ook het Wifi-punt installeren.

Geef het gerust aan als je hier nog voor open staat, dan zorg ik ervoor dat er een Wifi monteur bij je langskomt! 

Ik ben blij om te lezen dat ik geen bindend contracttermijn meer heb. Wanneer zou hij langs kunnen komen?

Ik heb een monteur aangestuurd @Reneewalinga, je ontvangt zodadelijk een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? 

Ik heb een monteur aangestuurd @Reneewalinga, je ontvangt zodadelijk een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? 

Hoi Tommie,

De monteur is net geweest en geeft aan dat het internet gesplitst op op 2.4g en 5g, dit is door odido gedaan, de versterker die we hebben gekregen kopieert dat niet.

Ook reageert de versterker niet op het resetten wat dus mogelijk duidt op defect, er brandt geen defect lamp. 

Het wifipunt zal niet werken als de banden zijn opgesplitst @Reneewalinga. Je dient hiervoor Mesh aan te zetten voordat hij zal werken.  

Beste Tommie,

Dat heeft de monteur inderdaad verteld en gewijzigd. Echter heeft de klantenservice van Odido de banden opgesplitst en hebben wij dit niet zelf gedaan. We hebben nu beperkt internet op de bovenverdieping na de wijzigingen van de monteur. Ik werk niet bij Odido en heb ook geen idee wat Mesh is en hoe ik dit uberhaupt aanzet. 

Hallo @Reneewalinga 

Als je de router voorziet van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken dan staat Easymesh vanzelf weer aan.

Hallo @Reneewalinga 

Als je de router voorziet van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken dan staat Easymesh vanzelf weer aan.

Maar dit heeft de monteur gister al gedaan.. en nu is de verbinding iets verbeterd waardoor ik boven nu wel internet heb (1 streepje).

Ik snap niet zo goed waarom ik al 2,5 maand bezig ben met Odido en aangeef weinig tot geen internet te hebben en dit nu pas is opgelost door een monteur die aangeeft dat Odido dit verkeerd heeft ingesteld. Ik ben wekelijks tot dagelijks met jullie in contact om tot een oplossing te komen terwijl ik wel gewoon elke maand betaal voor internet die hoort te werken.

Reageer