Skip to main content

Hi,

Vanmidag is mijn glasvezel internet (1Gbit/s) geïnstalleerd alleen krijg ik niet de optimale snelheid. Dit is de situatie:

  • Zyxel T-56 modem (standaard Odido)

Deze zit aangesloten op mijn switch Linksys LGS116P - Netwerk Switch - Unmanaged - 16 Poorten - 1 Gbit/s Op deze switch zitten mijn access points aangesloten Unifi U6 Lite (1.2 Gbit/s).

Ik heb de switch al aan en uit gezet en de kabels een voor een weer aangesloten. Ik las op dit forum dat dit het probleem soms kan verhelpen, helaas niet bij mij. 

De snelheid die ik haal (direct vanuit de Zyxel) is 1.1 Gbit/s en direct met Wifi van Zyxel is de snelheid ongeveer 900Mbps/ 1gbit/s. Zodra ik de Zyxel aan de switch hang loopt dit terug naar 60mbps tot 200mbps. Ik ben dan met mijn laptop (MacBook Air 2023) met de 5G frequentie verbonden. 

De apparatuur moet geschikt zijn alleen lijkt het er op dat er iets de boel verstoord. Heeft iemand dezelfde problemen gehad met een vergelijkbare setup? 

Mvg,
Sanne

Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is. Maar reset beide AP’s eens naar factory reset? En stel ze dan eens in? Wat gebeurd er overigens als je 1 AP uitzet?


Ter info: de U6 beschikt over 2x2 mino en het modem over 4x4 mimo. Behoorlijk verschil als je user device 3x3 of 4x4 support.


Dat de AP boven een ‘child’ is van de AP beneden komt omdat het mesh wifi is. je heb dan altijd een controller en de “childs” die daar onder hangen. de solid lijn geeft dan weer aan dat hij bekabeld is aangesloten.


Reageer