Aangezien circa 15 keer bellen met de klantenservice geen effect heeft maar eens op deze manier: ik heb sinds de aansluiting van mijn T-mobile thuis abonnement twee maanden geleden elke avond last van ontzettend traag internet (downloadsnelheid soms maar 3 MB/s) en hoge ping (meer dan 200 ms). Dit probleem doet zich alleen 's avonds voor; overdag is de downloadsnelheid (50 MB/s) en ping (7 ms) prima. Zie hiervoor bijgevoegde screenshots. Het probleem treedt rond 21u op en duurt 1 tot 2 uur en verdwijnt vervolgens vanzelf. Dit is met zowel bekabeld internet als met wifi.
Aangezien de verbinding overdag prima is lijkt dit op een capaciteitsprobleem in de avond wanneer veel mensen thuis tv kijken en op internet gaan, wellicht van een wijkcentrale.
De vele medewerkers van de klantenservice die ik sinds het melden van dit probleem (20 september via email) zijn erg aardig en behulpzaam, maar twee maanden later bestaat dit probleem nog steeds. Er is een monteur langs geweest (overdag) die heeft geconstateerd dat de lijn in orde is, er heeft een factory reset van het modem plaatsgevonden, we hebben met een andere ethernetkabel getest, het modem is verschillende keren op afstand uitgelezen - nog zonder resultaat.
Dit is vervelend, maar wat ik werkelijk schandalig vind is dat aan de telefoon mij door 6 verschillende klantenservicemedewerkers (namen zal ik hier niet noemen) is beloofd dat ik de volgende dag door hen teruggebeld of gemaild zal worden met meer informatie of opvolging. Dit is letterlijk geen enkele keer gebeurd!
Vervolgens gaat er van alles mis in de communicatie waardoor ik bijvoorbeeld een uitnodiging krijg voor een monteur voor het verbeteren van de wifi (de wifi is overdag prima in orde), mails krijg of ik nog meer screenshots kan opsturen (ik heb er al 4 opgestuurd) en of ik weer wil wachten op een reactie van de technische dienst, om vervolgens te horen dat zij niets bijzonders kunnen zien (omdat er overdag gemeten is in plaats van 's avonds).
Twee maanden later ben ik het zat. Of het probleem moet nu eindelijk opgelost worden, of ik wil het contract boeteloos kunnen opzeggen en het abonnementsgeld voor de afgelopen twee maanden terug krijgen omdat internet voor een groot gedeelte van de avond (als wij 's avonds thuiskomen) nauwelijks bruikbaar is.
Gr MatthijsM
Maandagavond iets voor half 9, bekabeld. Om van te huilen. Dag 21.
Hoi, zelfde probleem in Hoofddorp. hoge ping, latentie (80-100 ms), packet loss ‘s avonds, tussen 20:00-23:00.
Moet een algemeen probleem zijn met het netwerk, hetzelfde als @Rub147 meldde, begon eind juni. Streaming, online gaming worden sterk beïnvloed
Dag 22: Ondertussen komt na de dip van dagelijkse ping en snelheid tussen 19:30 en 0:00 gisteravond na middernacht de upload niet meer boven de 200mbit uit.
Hoi
Is er al iets meer informatie over het onderzoek? Het lijkt erger te worden. Een online spel spelen was al kansloos, maar video streamen wordt nu ook slecht…
Bij een abbonement van 1000/1000 wordt niet eens 10% gehaald. Ik gooi niet snel de handdoek in de ring en ben lang tevreden geweest bij T-Mobile, maar bijna een maand onbruikbaar internet in de avond met geen vooruitzicht op verbetering doet mij wel elders orienteren.
Hoi allemaal!
Ook ik ondervind dezelfde problemen in Amersfoort. Met mijn abonnement van 1000/1000 haal ik structureel niet de snelheden in de avonduren. Nog vervelender voor mij is de hoge ping juist op de tijdstippen dat ik tijd heb om online te gamen.
Ik merk tussen 20:00 en 21:00 een stijging van rond de 90ms en het corrigeert weer naar 5ms rond 23:00. Ook getest door te pingen vanaf mijn router (via de diagnostics) naar de buitenwereld. Naar mijn idee kan er mijn klok op gelijk zetten, zo regelmatig zijn de problemen.
Graag mijn gegevens ook toevoegen aan het onderzoek. Ik hoop dat er snel een oplossing kan worden gevonden anders voel ik mij genoodzaakt om een andere provider te gaan kiezen.
Bij mij gaat het nu sinds een paar dagen goed!
Hey, hier lijkt het probleem te zijn opgelost!
Mag ik weten wat hiervoor is gebeurd?
En
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.