Aangezien circa 15 keer bellen met de klantenservice geen effect heeft maar eens op deze manier: ik heb sinds de aansluiting van mijn T-mobile thuis abonnement twee maanden geleden elke avond last van ontzettend traag internet (downloadsnelheid soms maar 3 MB/s) en hoge ping (meer dan 200 ms). Dit probleem doet zich alleen 's avonds voor; overdag is de downloadsnelheid (50 MB/s) en ping (7 ms) prima. Zie hiervoor bijgevoegde screenshots. Het probleem treedt rond 21u op en duurt 1 tot 2 uur en verdwijnt vervolgens vanzelf. Dit is met zowel bekabeld internet als met wifi.
Aangezien de verbinding overdag prima is lijkt dit op een capaciteitsprobleem in de avond wanneer veel mensen thuis tv kijken en op internet gaan, wellicht van een wijkcentrale.
De vele medewerkers van de klantenservice die ik sinds het melden van dit probleem (20 september via email) zijn erg aardig en behulpzaam, maar twee maanden later bestaat dit probleem nog steeds. Er is een monteur langs geweest (overdag) die heeft geconstateerd dat de lijn in orde is, er heeft een factory reset van het modem plaatsgevonden, we hebben met een andere ethernetkabel getest, het modem is verschillende keren op afstand uitgelezen - nog zonder resultaat.
Dit is vervelend, maar wat ik werkelijk schandalig vind is dat aan de telefoon mij door 6 verschillende klantenservicemedewerkers (namen zal ik hier niet noemen) is beloofd dat ik de volgende dag door hen teruggebeld of gemaild zal worden met meer informatie of opvolging. Dit is letterlijk geen enkele keer gebeurd!
Vervolgens gaat er van alles mis in de communicatie waardoor ik bijvoorbeeld een uitnodiging krijg voor een monteur voor het verbeteren van de wifi (de wifi is overdag prima in orde), mails krijg of ik nog meer screenshots kan opsturen (ik heb er al 4 opgestuurd) en of ik weer wil wachten op een reactie van de technische dienst, om vervolgens te horen dat zij niets bijzonders kunnen zien (omdat er overdag gemeten is in plaats van 's avonds).
Twee maanden later ben ik het zat. Of het probleem moet nu eindelijk opgelost worden, of ik wil het contract boeteloos kunnen opzeggen en het abonnementsgeld voor de afgelopen twee maanden terug krijgen omdat internet voor een groot gedeelte van de avond (als wij 's avonds thuiskomen) nauwelijks bruikbaar is.
Gr MatthijsM
Ik heb dit probleem ook ervaren, alleen trok het zichzelf hele dagen door.
Na veel in de instellingen waarden te veranderen en opties aan/uit te doen een voor een ben ik uiteindelijk bij iets gekomen dat lijkt dat het heeft opgelost.
Mijn ping was ineens opgeschoten naar 100-200ms en daarmee werd gamen onmogelijk, tenminste op mijn niveau.
Uiteindelijk werkten geen van de veranderingen in de internet instellingen.
Toen ben ik maar rond gaan neuzen in mijn firewall instellingen.
Heb mijn wifi verbinding uitgezonderd en ineens is mijn ping weer terug naar ongeveer 20ms!
Windows firewall controleert verbindingen, uitgaand en inkomend, waardoor je vertraging krijgt in de ping en dus ook de DL/UL snelheid.
Ik raad men aan dit ook te doen of over te stappen op een andere internet beveiling, die dit probleem niet ervaart.
De wifi is al goed beveiligd door de servers van t-mobile zelf, en firewall geeft nog wel gewoon inkomende bedreigingen weer als waarschuwingen zoals altijd, alleen zit het niet constant mijn internet elke mini data versturen te controleren zoals voorheen.
Overigens wel vreemd dat de windows firewall de oorzaak is van de hoge ping, die ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Gebeurde dit bij verschillende games of één specifieke? Sowieso zou ik voor online gamen altijd een bekabelde verbinding aanraden, dit is veel stabieler dan een Wifi verbinding. Je kan daarnaast in het uiterste geval dan misschien beter de games afzonderlijk een uitzondering geven op de firewall, of handmatig de poorten die ze gebruiken open zetten, in plaats van direct het hele netwerk uit te zonderen.
Uiteraard niets ten nadele van jouw bericht en top dat je de oplossing hier deelt maar gezien de mogelijke beveiligingsrisico's wilde ik hier toch even op reageren 😉
Dit klinkt precies hetzelfde als dat je met je smartphone bij de Appie of Jumbo, verbinding maakt met een open netwerk. Ze kunnen zo alles stelen wat er op je laptop of telefoon staat. Als Windows firewall het probleem vormt, kun je beter kijken naar een gratis alternatief als Comodo firewall te installeren. Dan wordt het een stuk moeilijker om je gegevens te stelen. En naar mijn weten staat deze goed aangeschreven.
Het is een oud topic, maar ik heb momenteel hetzelfde probleem. Het is net werkbaar, maar fijn werkt het zeker niet. Met name raar vind ik de wel normal uploadsnelheid. Het lijkt dus echt of alleen de download niet lekker werkt.
Ai, ai, ai, nu ook beroerde snelheden overdag. Dit begint een beetje genant te worden. Zou iemand van t-mobile mij even willen contacteren om te kijken hoe we dit op kunnen lossen.
Hi
Hi @Anna,
Als ik je IP adres zie bij het poppetje (jouw IP adres) is dit geen T-Mobile Thuis IP.
Heb je misschien een VPN aan staan? Dan ligt het aan de snelheid van je VPN verbinding.
Linksonder zou namelijk T-Mobile moeten staan als je vanaf een T-Mobile Thuis verbinding test.
Ah ik zie dat deze problemen al lang bestaan! Mijn problemen zijn echt exact zoals hierboven beschreven. Enorm hoge ping (100ms+) in de avonduren (21:00/23:00).
Is overstappen naar KPN de enige oplossing of kan T-Mobile nog iets betekenen?
Hi
Zo houden we de communicatie overzichtelijk op één plek. Ik ga je hierbij helpen!
Hallo, hier hetzelfde probleem dat ontstaan is begin Juni:
Sinds deze week wordt de performance zelfs nog dramatischer:
Begint er wel op te lijken dat de boel vol loopt ergens in het T-Mobile netwerk want dit gebeurt ook als er niemand thuis is hier… Andere destinations die ik heb ingesteld laten eenzelfde beeld zien.
Dit is vanuit Amersfoort Vathorst trouwens.
Hallo, hier hetzelfde probleem dat ontstaan is begin Juni:
Sinds deze week wordt de performance zelfs nog dramatischer:
Begint er wel op te lijken dat de boel vol loopt ergens in het T-Mobile netwerk want dit gebeurt ook als er niemand thuis is hier… Andere destinations die ik heb ingesteld laten eenzelfde beeld zien.
Dit is vanuit Amersfoort Vathorst trouwens.
Ik woon ook in noord Amersfoort.
Van onbereikbare sites gaan we nu door naar dichtslibbend internet (Hoofddorp)
Hoi
Hoi
Hi
Zondagavond, 20:24
Zondagavond 21:15
Hallo
Zou jij mij aan dit ‘onderzoek’ ook willen toevoegen? Ik woon ook in Amersfoort Noord en kwam nadat ik mijn probleem wilde opzoeken dit bericht tegen. Ik heb precies hetzelfde probleem. 's Avonds schiet mijn ping omhoog en download snelheid omlaag. Ik heb het abbonement voor 1000/1000, die snelheden haalt mijn router overdag wel binnen, maar ‘savonds maar een deel daarvan, met een hoge ping:
Een uur later is upload een stuk beter, maar ping en download nog slechter geworden…
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.