Hoi, ik ben onlangs verhuisd. Op mijn oude adres maakte ik ook gebruik van T-Mobile thuis . Alleen daar gebruikte ik mijn TP-link als router voor de wifi. Echter nu ben ik verhuisd en heb ik de nieuwe Zyxel modem die al goede wifi heeft dus wil ik mijn TP-link gebruiken als versterker voor boven maar hoe doe ik dit? Telkens als ik wil inloggen in de TP-link krijg ik de inlog van de Zyxel. Ik snap er dus niks van, hopelijk kan iemand mij helpen met deze opstelling!
tplink archer als Wifi versterker gebruiken
Beste antwoord door Folkert
Probeer dit eens: koppel de TP-Link geheel los van de Zyxel. Geef de TP-Link een fabrieks reset via het reset knopje, moet je aantal seconden met een prikker ingedrukt houden. Verbind een pc met de standaard fabrieks Wifi van de TP-Link zoals op de sticker aan de onderzijde staat. Stel nu het lokale IP adres van de TP-Link op iets anders in b.v. 192.168.5.1 volgens deze handleiding https://www.tp-link.com/nl/support/faq/67/
Na het wijzigen van het IP adres zul je opnieuw moeten inloggen, nu via 192.168.5.1 of wat je dan ook hebt ingesteld. Als je de TP-Link verder naar wens hebt ingesteld zet ‘m dan uit, koppel de WAN aansluiting aan de LAN aansluiting van de Zyxel en start ‘m opnieuw.
Nu werkt ie als 2e router, apparaten die je met de Zyxel verbind zullen allemaal een IP adres in de range 192.168.1.x krijgen, via de TP-Link 192.168.5.x
Beide apparaten zijn nu via aparte adressen te bereiken, Zyxel 192.168.1.1 en TP-Link 192.168.5.1 op voorwaarde dat je op de betreffende Wifi van het apparaat bent aangemeld.
Ik hoop dat je er zo uitkomt.
Groet, Folkert
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.