Skip to main content

Ik heb mijn Tp link AX5400 router ingesteld als acces point in mijn netwerk.

De router is bekabeld via Cat5e aan de Zyxel EX5601-T1. Helaas geeft de Zyxel een limiet van 100mbps aan de Tp Link.

De Tp Link router heeft een vast ip adres gekregen vanuit Zyxel en op de Tp link staat DHCP uit.

Ik heb het geprobeerd in dan WAN en LAN poorten van de TP link.

Hoe zorg ik ervoor dat de TP link wel gewoon 1000mbps krijgt?

Heb je wel een juiste kabel toegepast tussen Zyxel en TP link?

Heb je wel een juiste kabel toegepast tussen Zyxel en TP link?

Er zit een Cat5e kabel tussen de Zyxel en TP link. Deze heeft de monteur van Gideon gemaakt:)

Hallo @Aspercas 

Als je in je browser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en het Login Password dat achter de router staat en op het > tekentje klikt bij systeeminformatie dan zie je precies wat de snelheid is van de ONT naar de Zyxel WAN en van de Zyxel naar de TP-LINK.

Aan de hand hiervan kan je zien welke internetkabel je eens kan vervangen.

Hallo @Aspercas 

Als je in je browser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en het Login Password dat achter de router staat en op het > tekentje klikt bij systeeminformatie dan zie je precies wat de snelheid is van de ONT naar de Zyxel WAN en van de Zyxel naar de TP-LINK.

Aan de hand hiervan kan je zien welke internetkabel je eens kan vervangen.

Hi Waqqas, bedankt. Hier heb ik naar gekeken en hier staat ook 100mbps. Zelfs met een andere Cat6 kabel geeft hij 100mbps aan helaas

@Aspercas 

Heb je ook een andere LAN poort op de Zyxel geprobeerd en zit er geen switch tussen die maar tot 100 Mbps gaat?

Is de WAN connectie wel 1000m/full of 2500m/full?

Staat in de TP link de LAN poort snelheid wel op 1000? Soms staat daar AUTO en het is handiger om hem hier dan vast te zetten. Ik heb 2 end point apparaten direct op de router en LAN2 gaat naar mijn switch. Die komt gewoon op 1000 Mbit.

@Aspercas

Heb je ook een andere LAN poort op de Zyxel geprobeerd en zit er geen switch tussen die maar tot 100 Mbps gaat?

Is de WAN connectie wel 1000m/full of 2500m/full?

Het blijkt toch wel ergens in de bekabeling/patch poorten te zitten. Rechtstreeks met korte kabel geeft hij wel 1000mbps. 

Bedankt voor de hulp!

Reageer