Skip to main content

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen maandag ook gebruiker van tmobile thuis internet only 1gbit up/down. Alles werkt naar behoren !!

Ook ik ben langzaam alles aan het vervangen voor eigen apparatuur. Ik heb onlangs TP Link Omada vpn router aan gesloten op de media convertor en vlan 300 geconfigureerd voor internet en werkt gelijk. Tot zover goed.

De ER7206 heeft ook een SFP WAN aansluiting, dus ik dacht de media convertor van tmobile kan eruit. scheelt weer 1 apparaat ertussen. Met de info op de forum heb ik een SFP besteld bij FS.com, maar helaas met de SFP in de ER7206 krijg ik geen verbinding. Ik dacht misschien heb ik een verkeerde besteld. Heb toen een ander besteld bij routershop.nl maar helaas met die sfp ook geen geluk.

Moet ik een “specifieke” SFP hebben ( Generic Compatible XGPON ONU SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 2.488G-TX/9.953G-RX Class N2 20km DOM SC SMF Optical Transceiver Module - FS Germany ) of specifieke instellingen doorvoeren op me router ? 

Ik las ook iets over GPON registratie enz. Kan een van de vele deskundige op de forum mij in de juiste richting duwen ?

 

 

Hallo @BKAM 

Ik heb niet zoveel verstand van welke SFP module je moet bestellen maar wat ik wel zie is dat je een AON verbinding hebt en geen GPON.

Met een AON SFP werkt het volgens mij out of the box dus geen registratie nodig zoals dat bij GPON wel moet.

In dit topic staat wat meer info over een geschikte SFP