Beantwoord
TP-Link Deco M9 achter Draytek glasvezel modem/router met behoud van de router functionaliteti van beide
Goedemiddag, ik wil graag een Tp-link Deco m9 mesh wifi netwerk opzetten. Ik lees overal dat er eigenlijk maar 1 router in het netwerk kan zitten met router functionaliteit en dat dus of de Deco M9 als acces point ingesteld moet, of de Draytek. Als de Deco M9 als AP is ingesteld dan verlies ik daar veel functionaliteit. Als de Draytek in bridge modus gaat hou ik nog maar 1 werkende LAN poort over op de Draytek. Echter aan de draytek hangt ook mijn beveiligingssysteem, de TV etc,. Ik wil dus eigenlijk de router functie van beide behouden. Hoe zouden de instellingen dan moeten worden om de maximale functionaliteit van beide in de lucht te houden?
Hoor graag en dank alvast!.
Hoor graag en dank alvast!.
Beste antwoord door Folkert
Hoi Steven,
De meest ideale oplossing is de Draytek gewoon als router laten staan (staat ie standaard al) en de Deco M9 als accesspoint. Je verliest inderdaad wel functionaliteit met de Deco. Portforwarding, QoS etc. moet je dan aan de Draytek overlaten, de Deco stuurt slechts data pakketjes door.
Omdat de Draytek niet in bridge mode kan bij T-Mobile is er nog een andere oplossing namelijk de Deco als router instellen, zorgen dat de Deco een vast IP adres krijgt van de Draytek router en vervolgens het IP adres van de Deco in de DMZ van de Draytek zetten. Deze optie zou ik als tweede mogelijkheid kiezen.
Groet, Folkert
Bekijk origineelDe meest ideale oplossing is de Draytek gewoon als router laten staan (staat ie standaard al) en de Deco M9 als accesspoint. Je verliest inderdaad wel functionaliteit met de Deco. Portforwarding, QoS etc. moet je dan aan de Draytek overlaten, de Deco stuurt slechts data pakketjes door.
Omdat de Draytek niet in bridge mode kan bij T-Mobile is er nog een andere oplossing namelijk de Deco als router instellen, zorgen dat de Deco een vast IP adres krijgt van de Draytek router en vervolgens het IP adres van de Deco in de DMZ van de Draytek zetten. Deze optie zou ik als tweede mogelijkheid kiezen.
Groet, Folkert
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.