@Frikadel
Controleer de snelheid eens met een laptop direct aangesloten op de modem met minimaal een CAT5e kabel via de Ookla speedtest desktop app. CAT5 is voor 100 MB volgens mij.
Welke snelheid haal je dan?
Op diezelfde port en kabel download ik probleemloos films met snelheden van 6 700 800 mb stabiel
op de box heel wisselen van 700 kb je leest het goed kb naar 30 mb dan weer 8 dan 200mb maar nooit hoger of stabiel
uiteraard nieuwe kabels geprobeerd en andere poorten maar geen success tot nu toe
Lijkt of tmobile die snelheden van de xbox ‘ knijpt’
@Frikadel
Zou mij geen reden kunnen voorstellen, dat TMT snelheden ‘knijpt’ van bepaalde devices zoals bijv. je XBox. Wat zou daar ‘de boze’ reden van kunnen zijn volgens jou?
Bij een downlaod zijn er meerdere punten welke jouw doorvoor bepalen;
- Je thuisnetwerk
- TMT netwerk
- De server waar je de downloads vandaan haalt <<<« !!!!!!!
Wat ik uit je verhaal opmaak is, dat als je bij iemand anders diezelfde XBox aansluit en dezelfde download start, alles wel snel is?
De grootste snelheids bepaler is denk ik de server waar je download staat, zeker bij meerdere downloads door andere mensen. Daarbij zal die server gaan ‘knijpen’, om iedereen zijn deel van hun bandbreedte te geven voor de download. En zoals je al aangeeft, soms is het traag en soms is het wel redelijk goed.
Heb je ook al contact gehad met de server provider die deze downloads aanbied?
Dus op welk moment van de dag ik download is het nooit goed dat is apart
ik test dingen logischerwijs dus alleen de xbox zit aan de modem en de rest van mijn thuisnetwerk is afgekoppeld op diezelfde kabel download ik wel snel via de laptop
leg het mij maar uit
modem vervangen media converter ook op andere poort in de centrale
en voor ik tmobile had heb ik nooit problemen gehad
@Frikadel
Voelt nu toch een beetje aan als misschien toch een ‘routing’ issue, waarbij dus blijkbaar niet de snelste / kortste weg naar je server is opgezet.
Ik zou voor deze issue even wachten tot er eventueel een moderator van TMT dit topic oppikt, zodat die wat dieper kan kijken als ons medeklanten.
Ik wacht even af dank u voor het proberen mee te denken
Hoi @Frikadel (goede username overigens! ),
Bedankt voor je bericht! Wat @Pieter_B zegt klopt als een bus; wij zullen de snelheid naar een apparaat als de Xbox nooit knijpen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij geen problemen ondervindt bij het downloaden. Ik heb vanzelfsprekend meteen de verbinding bekeken vanaf onze kant en er is wel iets wat mij opvalt.
Ik zie twee apparaten verbonden op de tweede LAN poort, waarbij één daarvan problemen geeft. Het gaat om het apparaat met een MAC-adres wat eindigt op :f6:f2. Zou je deze opnieuw willen koppelen. Ik heb een vermoeden dat dit helpt.
Ook zie ik dat het modem al een lange tijd aanstaat. Soms wil het dan echt helpen om een reset van het modem te doen (link is klikbaar). Laat je weten of dat al verbetering geeft? Ik hoor het graag van je!