Beantwoord

TMobile Glas haalt max 100Mb/s



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

67 reacties

@Leon50 

even voor de duidelijkheid ik sta volledig achter jou

dat hier een swap met de t50 zal moeten

dat je mijn bericht nu aanhaalt ?

@eric dat de poorten 1gbit zijn dat is duidelijk (bij aangesloten 1gbit apparatuur)

maar in dit geval lijkt dit op een defecte t50 bij @Leon50 (aangesloten 1gbit apparatuur) 100mbit verbinding

 

Reputatie 1

@Leon50

even voor de duidelijkheid ik sta volledig achter jou

dat hier een swap met de t50 zal moeten

dat je mijn bericht nu aanhaalt ?

@ericdat de poorten 1gbit zijn dat is duidelijk (bij aangesloten 1gbit apparatuur)

maar in dit geval lijkt dit op een defecte t50 bij @Leon50 (aangesloten 1gbit apparatuur) 100mbit verbinding

 

 Hai Peter,

 

Klopt, ik haalde jouw bericht aan omdat ik het eens was met de stelling dat het toch niet nodig zou moeten zijn dat je als klant zelf een router op marktplaats moet gaan aanschaffen om de boel werkend te krijgen.

Reputatie 7
Badge +15

@Leon50

Heb je thuis een VLAN ondersteunende router waarin je VLAN 300 kan configureren en daarmee eens kijken of dan alles goed werkt met de juiste snelheid?

@Leon50 

Heb het eerder ook gevraagd waar je blijkbaar overheen hebt gelezen maar het was dus puur bedoeld als test.

Hopelijk kan er dan snel een vervangende T-Mobile modem worden getest 😊

Reputatie 1

Update:

Monteur is langs geweest. Die stelde net als ik vast dat het NIET aan de kabels of aangesloten devices/netwerkkaarten lag. Ook verving hij de T50 door een andere (nieuwe) T50. Dat hielp niet. Toen werd de mediaconverter vervangen, maar zelfde resultaat. De LAN poorten blijven max 100Mb/s uitgeven terwijl er op WAN 1000Mb/s binnenkomt. 

Monteur heeft het dus niet kunnen oplossen en heeft een nieuw ticket aangemaakt. Hij denkt nadat ik hem een ander topic op dit forum heb laten lezen, deze: 

dat het inderdaad met de instellingen van de T50 te maken zou kunnen hebben. De zogenaamde  “Auto-negotiation”  en daardoor wordt de internetsnelheid bij sommige apparaten beperkt. Maar om die aan te passen heb je hogere admin rechten nodig en die hebben we niet als klant van T-Mobile. 

Nu hoop ik echt dat er een techneut bij T-Mobile opstaat en dieper in mijn T50 kan duiken. Ik krijg namelijk na 3 weken nog steeds maar 10% van de internetsnelheid dan waarvoor ik betaal. 

@Leon50 

wel erg vreemd

misschien heb je nog ergens een gigabit switch liggen of van een kennis

probeer deze er eens tussen (als je die hebt) als test

dat een monteur het niet op kan lossen wel vreemd

ik zal zeggen een defect in de t50 en misschien die 2e ook maar dat is wel heel toevallig

het glasvezel kastje lijkt mij het probleem niet immers die geeft gewoon 1gbit door

 

 

 

Reputatie 1

Hai Peter,

 

Nee die switch heb ik niet liggen. Maar ben inmiddels na zelf wat testen weer wat wijzer geworden: ik zag dat er veel apparaten via WIFI aan de T50 hingen. Gezien het andere topic op dit forum over auto-negotiation, dacht ik om eens te testen wat er zou gebeuren als die ik allemaal uit zou zetten. Dus de 2 mobiele telefoons, de droger, de wasmachine, thermostaat, home cinema set etc. En TADAAAA dit is het resultaat: 

 

Oke 

Haal je nu wel je snelheid dan ?

 

 

Reputatie 1

Ja, want de LAN4 poort geeft nu wel 1000Mb/s uit. Zie plaatje hierboven. Schijnbaar als je te veel apparaten via WIFI aan de T50 hangt gaat hij de LAN poorten limiteren op 100Mb/s. Heb ook even speedtest gedaan

:

 

Reputatie 1

Alleen nu is het probleem nog niet opgelost: ik moet natuurlijk alle devices hier thuis aan de WIFI kunnen hangen zonder dat de limiet van 100Mb/s terugkomt. Dat zal een instellingsdingetje zijn. 

@Leon50 

Wel vreemd dat die t50 dat bepaalt 

Kun je dit niet uitzetten ofzo ?

Ik ken die t50 niet 

Ik zit bij kpn met eigen fritzbox omdat ik de experiabox (provider modem) zat was 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Leon50 

1 voor 1 eens verbinden met de WiFi en dan kijken welke apparaat voor de limitering zorgt?

Reputatie 1

Nee dat kan je bij de T50 niet zelf aanpassen. Wat ik op dit forum daarover heb gelezen:

De Zyxel heeft “Auto-negotiation” en daardoor wordt mijn internet snelheid bij sommige apparaten beperkt. Deze kan ik helaas alleen via CLI commands door SSH uitschakelen.

Je schijnt als klant maar hele beperkte rechten te hebben waardoor je niks aan de instellingen kunt doen. Ik ga nu een voor een de apparaten er weer aan hangen om te zien wanneer de limiet per LAN poort weer terug komt.

Reputatie 1

@Leon50

1 voor 1 eens verbinden met de WiFi en dan kijken welke apparaat voor de limitering zorgt?

Alles aan de T50 gehangen, geen limiet van de LAN poorten. Totdat ik de TV's ging instellen en via de TMobile app TV wilde kijken. Toen ging het weer mis. Kennelijk zit daar iets met de instellingen mis. Dus de combinatie van verschillende apparaten aan de T50 hangen via WIFI in combinatie met TV. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leon50, goed dat je alles één voor één hebt aangesloten, zo zijn we een stap dichter bij de oplossing! Ik zie eventjes niet of het al gevraagd is in dit topic, sorry, maar welke tv's gebruik je thuis? Op basis van deze analyse zou je zeggen dat het de tv's zijn die roet in het eten gooien, aangezien de kabels cat 5e/cat 6 zijn. Ik zie op LAN 4 een pc aangesloten; is deze ook met een cat 5e/cat 6 verbonden en zo ja, weet je toevallig welke netwerkkaart erin zit? Het zou kunnen dat de poortsnelheid gelimiteerd wordt doordat de pc die snelheid niet aan kan. Ik kan me eerlijk gezegd namelijk niet voorstellen dat de apparatuur die met wifi verbonden is, ervoor zou zorgen dat de bekabelde poortsnelheid gelimiteerd wordt - maar dat is slechts een aanname natuurlijk!

Reputatie 1

Hoi @Leon50, goed dat je alles één voor één hebt aangesloten, zo zijn we een stap dichter bij de oplossing! Ik zie eventjes niet of het al gevraagd is in dit topic, sorry, maar welke tv's gebruik je thuis? Op basis van deze analyse zou je zeggen dat het de tv's zijn die roet in het eten gooien, aangezien de kabels cat 5e/cat 6 zijn. Ik zie op LAN 4 een pc aangesloten; is deze ook met een cat 5e/cat 6 verbonden en zo ja, weet je toevallig welke netwerkkaart erin zit? Het zou kunnen dat de poortsnelheid gelimiteerd wordt doordat de pc die snelheid niet aan kan. Ik kan me eerlijk gezegd namelijk niet voorstellen dat de apparatuur die met wifi verbonden is, ervoor zou zorgen dat de bekabelde poortsnelheid gelimiteerd wordt - maar dat is slechts een aanname natuurlijk!

 Ik gebruik een nieuwe Samsung TV (<1 jaar oud) en die zorgde ervoor dat alle LAN poorten weer op de 100Mb/s limiet gingen. Mijn hele huis heeft cat 6 kabels. Alle devices (2 laptops en 1 PC) hebben eerder op 1 Gb/s gedraaid via Ziggo. Dus dat kan het probleem niet zijn. Ook de monteur heeft dit vastgesteld. Trouwens als je mijn post van 2 dagen geleden bekijkt dan zie je dat LAN4 WEL 1000Mb/s wel haalt. Maar toen had ik alle wifi apparaten afgesloten.

De enige mogelijkheid kan eigenlijk zijn dat er iets met de instellingen van de Zyxel T50 aan de hand is. Die gooit die limiet erin. Alleen kan ik als klant niets aan de instellingen van de T50 aanpassen. Dat zou iemand van T-Mobile moeten doen. Ik begreep van de klantenservice dat daarvoor iemand van KPN aan de slag moest. Ik zou worden teruggebeld maar dat is nog niet gebeurd.

Vraag aan Jason: kan jij kijken waar mijn ticket in dit proces nu is? 

Reputatie 7

Hi @Leon50,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik zie dat het ticket bij onze technische dienst inmiddels is gesloten. Vanaf hun kant worden er geen verandering in de instellingen waar genomen, waardoor er geen oplossing kan worden gevonden, ondanks dat het probleem zoals hierboven is omschreven door de monteur die is langs geweest. Geen zorgen - wij blijven meedenken met een oplossing. Ik begrijp uit het verhaal van jou en van de monteur dat de instellingen zodanig zijn aangepast dat het probleem voort doet komen. Misschien een enorme open deur, maar dat kan wellicht recht worden getrokken met een ouderwetse fabrieksreset en het terugzetten naar de fabrieksinstellingen: 

Mocht dit al zijn gedaan, mijn excuses! Wellicht is het ruilen van de apparatuur in dat geval de moeite waard. 

Reputatie 1

Hi @Leon50,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik zie dat het ticket bij onze technische dienst inmiddels is gesloten. Vanaf hun kant worden er geen verandering in de instellingen waar genomen, waardoor er geen oplossing kan worden gevonden, ondanks dat het probleem zoals hierboven is omschreven door de monteur die is langs geweest. Geen zorgen - wij blijven meedenken met een oplossing. Ik begrijp uit het verhaal van jou en van de monteur dat de instellingen zodanig zijn aangepast dat het probleem voort doet komen. Misschien een enorme open deur, maar dat kan wellicht recht worden getrokken met een ouderwetse fabrieksreset en het terugzetten naar de fabrieksinstellingen: 

Mocht dit al zijn gedaan, mijn excuses! Wellicht is het ruilen van de apparatuur in dat geval de moeite waard. 

 

Dank voor je reactie Boris. Vraag: waarom word ik niet op de hoogte gesteld dat mijn ticket is gesloten? Ik ben nu 4 weken bezig met dit probleem opgelost te krijgen, waarbij ik continu zelf contact op moet nemen om te horen wat de status is.

Nee de monteur heeft vastgesteld dat hij NIET bij de instellingen kon komen om de problemen met de limiet per LAN poort aan te passen. Hij hoopte erop dat de technische dienst dit wel kon. Zoals ik nu begrijp kan die dat dus ook niet?

Fabrieksreset hebben we al twee keer toegepast, dit heeft geen invloed gehad helaas op het probleem.

De enige mogelijkheid die ik zie is een ander model modem neer te zetten, aangezien een andere T50 ook al is geprobeerd. Voorstel: mag ik op kosten van T-Mobile een ander modem aanschaffen om te zien of het dan is opgelost? 

Reputatie 7

Hi @Leon50,

Thanks voor je terugkoppeling en duidelijke verhaal. Vanuit je verhaal begrijp ik dat het probleem terugkomend is, wanneer de Samsung TV wordt aangesloten.  Dit zal bij elk aangesloten modem van T-Mobile zo zijn, omdat deze roet in het eten gooit. We kunnen daardoor stellen dat een externe factor de bestaande verbinding van T-Mobile verstoort. Ik kan om die reden dan ook niet meegaan met je verzoek van een vergoeding voor een eigen modem. 

Ik zie als beste optie om de technische dienst nogmaals aan het werk te zetten, mét aanvullende informatie:

  • Om welke TV gaat het? Merk, type en graag firmware.
  • Met welke kabel is de TV verbonden? Type CAT
  • Bij welke stap van de instellingen gaat het mis?

 

Ik hoop met bovengenoemde informatie wél de juiste info te hebben om voor je aan de slag te gaan. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Hi @Leon50,

Thanks voor je terugkoppeling en duidelijke verhaal. Vanuit je verhaal begrijp ik dat het probleem terugkomend is, wanneer de Samsung TV wordt aangesloten.  Dit zal bij elk aangesloten modem van T-Mobile zo zijn, omdat deze roet in het eten gooit. We kunnen daardoor stellen dat een externe factor de bestaande verbinding van T-Mobile verstoort. Ik kan om die reden dan ook niet meegaan met je verzoek van een vergoeding voor een eigen modem. 

Ik zie als beste optie om de technische dienst nogmaals aan het werk te zetten, mét aanvullende informatie:

  • Om welke TV gaat het? Merk, type en graag firmware.
  • Met welke kabel is de TV verbonden? Type CAT
  • Bij welke stap van de instellingen gaat het mis?

 

Ik hoop met bovengenoemde informatie wél de juiste info te hebben om voor je aan de slag te gaan. Ik hoor het graag van je.

Hai Boris,

 

TV: Samsung QE55Q60TA met laatste firmware

Verbonden: via WIFI geen kabel

Instellingen: het gaat niet mis bij de instellingen, het gaat mis als ik TV aansluit via wifi, dan gooit de Zyxel T50 de limiet erop bij de LAN poorten.

 

Let op: ik had exact dezelfde devices aangesloten toen ik nog klant was bij Ziggo en daar haalde ik overal probleemloos de 1000Mb/s via LAN. 

Een ander T50 modem is al geprobeerd maar dat lost het niet op aangezien het in de standaard fabrieks instellingen zit van de Zyxel T50. Zo heeft ook jullie monteur vastgesteld. Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de technische dienst: die geven aan ook de instellingen niet aan te kunnen passen.

Resultaat na 4 weken en 20 telefoontjes en 1 bezoek door een monteur: T-Mobile kan dit probleem niet oplossen. Enige dat men wil doen is mijn abonnement terugzetten naar 100Mb/s zodat ik niet meer betaal voor 1000Mb/s. Totaal onacceptabel zoals je zult begrijpen. Ik heb me na 2 jaar lang mailings en emails te hebben ontvangen van T-Mobile glasvezel, laten verleiden over te stappen van Ziggo naar T-Mobile.  Om nu na 4 weken erachter te komen dat T-Mobile mij helemaal geen 1000Mb/s kan leveren. Let op: dit probleem hebben andere klanten ook al gemeld op dit forum! 

Is er bij jullie nu niemand die een creatieve oplossing kan bedenken die even voorbij gaat aan allerlei protocollen??? Het is niet moeilijk dus ik doe een suggestie nogmaals: laat mij een Asus modem aanschaffen om te laten zien dat dit vaker voorkomende probleem kan worden opgelost. En die kosten declareer ik. Of als dat niet mag/kan: jullie verrekenen dat met extra korting op de komende maanden abonnementsgeld. Want nu hoor ik alleen: sorry meneer kan niet, lukt niet. 

Reputatie 2

Ik ga deze topic even met volle interesse volgen, bij ons kunnen we binnenkort glasvezel aanvragen (mei) en als dit inderdaad T-Mobile word baart ik me wel zorgen dat het modem roet in het eten gaat gooien gezien we ook een Samsung tv hebben.

Reputatie 7

Hi @Leon50,

Zoals beloofd ben ik in conclaaf gegaan met onze technische dienst. Ik wil daarop eerst ingaan op het creatief meedenken naar een oplossing. Alvorens zo'n vergoeding eventueel te overwegen, moeten daarvoor wel alle stappen doorgezet zijn die wij kunnen maken vanuit een technische oogpunt. Wij lezen uiteraard ook dat de poort lijkt te worden gelimiteerd op 100Mbit/s, maar wordt dit alleen gemeten vanuit je PC. Aangezien er op dit moment maar één apparaat is aangesloten op de LAN poorten en de metingen en instellingen over de wifi wél de snelheden laten zien de overeenkomen met de 1 GB is noodzakelijk vanuit onze technische dienst om te kijken of het probleem niet bij de aansluiting naar de PC toe ligt. Daarbij is het belangrijk dat we nakijken of via het LAN poort de juiste instellingen binnenkomen op de PC, zoals bij de configuratie van de Speed and Duplex. Hoe je deze precies afstelt, zit als volgt: 

Mocht je in de mogelijkheid dit te controleren, hoor ik het graag van je. Ik hoop je ook met bovenstaande verhaal duidelijkheid te hebben kunnen geven over de situatie. 

Reputatie 1

Hi @Leon50,

Zoals beloofd ben ik in conclaaf gegaan met onze technische dienst. Ik wil daarop eerst ingaan op het creatief meedenken naar een oplossing. Alvorens zo'n vergoeding eventueel te overwegen, moeten daarvoor wel alle stappen doorgezet zijn die wij kunnen maken vanuit een technische oogpunt. Wij lezen uiteraard ook dat de poort lijkt te worden gelimiteerd op 100Mbit/s, maar wordt dit alleen gemeten vanuit je PC. Aangezien er op dit moment maar één apparaat is aangesloten op de LAN poorten en de metingen en instellingen over de wifi wél de snelheden laten zien de overeenkomen met de 1 GB is noodzakelijk vanuit onze technische dienst om te kijken of het probleem niet bij de aansluiting naar de PC toe ligt. Daarbij is het belangrijk dat we nakijken of via het LAN poort de juiste instellingen binnenkomen op de PC, zoals bij de configuratie van de Speed and Duplex. Hoe je deze precies afstelt, zit als volgt: 

Mocht je in de mogelijkheid dit te controleren, hoor ik het graag van je. Ik hoop je ook met bovenstaande verhaal duidelijkheid te hebben kunnen geven over de situatie. 

Hai Boris,

Ticket#2022031611005711

Ten eerste: je aanname hierboven klopt niet. Zoals ook in mijn dossier in jullie systeem is vermeld wordt de limiet van 100Mb/s NIET ALLEEN gemeten vanuit mijn PC. De monteur die hier is langs geweest heeft ook een laptop met een nieuwe cat6 kabel aangesloten op de de Zyxel T50. Hij stelde vast dat ook die die poort van de T50 werd gelimiteerd naar 100Mb/s, zie plaatje: 

Overigens heb ik zelf nog een andere laptop aangesloten en ook die gaf de 100Mb/s limiet. Dit staat in mijn dossier.

Ten tweede als het aan mijn instellingen, apparatuur, netwerkkaart, kabels etc zou liggen dan zou ik bij Ziggo, de provider die ik hiervoor had, ook nooit de 1000Mb/s hebben kunnen halen. En daar werkte alles probleemloos. 

Ten derde: ik heb het filmpje gevolgd, de speed & duplex staat hier gewoon op auto negotiation en heb ik op verschillende andere standen uitgeprobeerd: dit geeft geen verandering. Nog steeds wordt de LAN poort gelimiteerd naar 100Mb/s. Voor alle duidelijkheid: ik heb de instelling weer teruggezet naar auto negotiation zoals in het filmpje aangegeven.

Mijn ticket staat in jullie systeem bekend als: Ticket#2022031611005711

Kunnen we nu eindelijk naar een echte oplossing toewerken? Mijn suggestie heb ik gegeven, graag spoedig jullie reactie!

 

 

Reputatie 1

Weer even een korte update van deze inmiddels meer dan 4 weken durende soap:

Vanuit de Klantenservice T-Mobile kreeg ik vanmiddag een mail aangaande Ticket#2022031611005711. Tot mijn stomme verbazing kwam men niet met een oplossing maar ging men weer verder met het stellen van vragen. Dat was nog niet zo erg, ware het niet dat het exact dezelfde vragen waren die ik 17 februari ook al had gekregen EN BEANTWOORD!!! Mij werd toen gevraagd een speedtest te doen met screenshot, een screenshot van taakbeheer en een screenshot van de IP configuratie. Ticket nummer daarvan is: Ticket#2022021611017951. 

Nog erger is dat ik dat allemaal netjes heb gedaan en gemaild, maar nooit antwoord heb gekregen op de screenshots die ik toen doorstuurde. En nu wil T-Mobile dat ik exact hetzelfde ga doen? Met alle respect maar dat weiger ik. 

VRAAG: wanneer gaat T-Mobile stoppen met het stellen van vragen en beginnen met het oplossen van dit probleem? Ik begin het aardig zat te worden! Mijn suggestie staat nog steeds: laat mij een ander merk modem aanschaffen en verreken die kosten met mijn abonnementsgeld. 

Reputatie 7

Hi @Leon50,

Thanks voor je bericht en verduidelijking van de situatie. Ik hoop je met dit bericht dezelfde duidelijkheid te kunnen geven. Omdat het contact over meerdere fronten plaatsvindt, lijkt er miscommunicatie te zijn ontstaan. Ik wil hier in ieder geval mijn welgemeende excuses voor aanbieden. Het mailcontact lijkt daarbij niet op de hoogte van de situatie zoals deze nu is. Ik wil dan ook graag voorstellen om het contact via deze weg te laten belopen.

Ik heb daarbij direct jouw terugkoppeling neergelegd bij onze technische specialisten. Als er een oplossing is, gaan wij het vinden. Op dit moment wacht ik daarop nog op een antwoord en update, maar weet dat we dit direct zullen delen wanneer deze binnen is. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. We staan voor je klaar.

Reputatie 7
Badge +15

@Leon50 

Eigenlijk best wel vreemd dat je dit ook hebt met een vervangende Zyxel. Ik had soms wel eens meer dan 20 wifi cliënten verbonden waaronder een laptop, printer, tablets, telefoons en een LG tv. Nooit problemen met een limiet op de snelheid.