Skip to main content
Beantwoord

Time Machine backup via Zyxel T-50 modem

• 29 september 2020
  • 4 reacties
  • 286 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo, 

Graag wil ik via mijn Zyxel T-50 modem een hardeschijf koppelen zodat ik daarop via Time Machine automatisch backups kan draaien. 

Als ik het goed heb moet een harde schijf op ExFat geformatteerd zijn om op de modem te werken, maar voor Time Machine moet hij juist Extended (Journaled) geformatteerd zijn. Is er een manier om dit toch werkend te krijgen? 

Alvast bedankt

Beste antwoord door Jason van Odido

Ik hoor net van een collega dat de Zyxel geen afp (Apple Filing Protocol) ondersteunt, dus de functie kan niet worden ingeschakeld op het modem. Sorry voor het ongemak!

Bekijk origineel

4 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 30 september 2020

Hoi @edddd, welkom op de Community, we helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen!

Wil je die hard disk rechtstreeks op het modem aansluiten? Volgens mij werkt dat in theorie wel maar die functie wordt niet ondersteund, ik kan je daarom geen garantie bieden dat het gaat werken.

Ik ga rondvragen wat het exacte antwoord is!

• Auteur
  • 2 reacties
  • 1 oktober 2020

Hoi @Jason, ik wil inderdaad een hardeschijf direct op de modem aansluiten. Ondersteunt de modem überhaupt  het Time Machine protocol van apple? 

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • Antwoord
  • 2 oktober 2020

Ik hoor net van een collega dat de Zyxel geen afp (Apple Filing Protocol) ondersteunt, dus de functie kan niet worden ingeschakeld op het modem. Sorry voor het ongemak!

• Auteur
  • 2 reacties
  • 2 oktober 2020

Jammer! Maar bedankt voor de info

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen