Beantwoord

thuisnetwerk offline tijdens Internet issue

  • 15 December 2023
  • 3 reacties
  • 25 Bekeken

Internetstoring, maar de wifi doet het ook niet, waarom?

icon

Beste antwoord door Fransmo 17 December 2023, 17:51

Bekijk origineel

3 reacties

Ik wil dus tijdens een internetstoring muziek van mijn mobiel streamen naar de Chromecast maar hij ziet 'm niet. Er is geen wifi terwijl mijn wifi punt wel gewoon in het lijstje staat.

Reputatie 6
Badge +2

@Fransmo Wifi wordt als het ware afgetapt van het internet. Geen internetverbinding betekent dus automatisch geen wifiverbinding. Geen zorgen! Ik help je graag om dit op te lossen. Heb je al eens geprobeerd om het modem een herstart te geven? Dit doe je op de volgende manier:

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op het stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Laat je mij weten of heeft geholpen? Mocht dit niet het geval zijn, wil je mij dan vertellen welke lampjes er op het modem en de ONT branden? 

 

@Fransmo Wifi wordt als het ware afgetapt van het internet. Geen internetverbinding betekent dus automatisch geen wifiverbinding. Geen zorgen! Ik help je graag om dit op te lossen. Heb je al eens geprobeerd om het modem een herstart te geven? Dit doe je op de volgende manier:

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op het stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Laat je mij weten of heeft geholpen? Mocht dit niet het geval zijn, wil je mij dan vertellen welke lampjes er op het modem en de ONT branden? 

 

 

Onhandig hoor, wifi netwerk is toch lokaal? Inmiddels weer internet dus kan ik weer naar mijn tv casten.

Reageer