Nu is de WiFi (met name de 2.4gHz) met regelmaat slecht hier (met name van de T-mobile router), dus ik controleer vaak de internet snelheden. De laatste tijd (laatste week ongeveer) valt het echter ineens op dat applicaties die internet gebruiken ineens slecht werken, ook als de snelheid op dat moment prima is.
Zo zijn apps die een internetconnectie nodig hebben niet vooruit te branden voor connecten ze niet meer goed, zelfs niet als de snelheid bij het meten boven de 50mbs is, terwijl als ik de WiFi uitschakel ze het op 4g weer direct normaal doen. Ook lukt het ineens niet meer om mijn internetsnelheid fatsoenlijk te meten en krijg ik steeds ‘socket errors’ waardoor de metingen falen (de snelheidsmeter van T-mobile doet het vreemd genoeg nog wel). Ik krijg dit op al mijn devices zowel op de WiFi als bekabeld. Dit speelde enkele weken geleden allemaal nog niet. Het gekke is dat website laden en zulks wel altijd prima werkt, maar met name applicaties die verbinding nodig hebben, zoals mobile games, videobel aps en andere apps juist niet.
Ik heb mijn modems en routers meerdere malen gerest al en sowieso de afgelopen jaren niets veranderd aan de instellingen. Ik hoop dat iemand kan helpen om dit op te lossen, want het lijkt er voor mij nu op alsof mijn internetverkeer ergens afgeknepen of geblokkeerd wordt (selectief).