Skip to main content

T56 werkt niet met een CAT5E kabel zonder grondverbinding? & te langzaam internet geleverd

  • 24 July 2024
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Beste,

 

Cat5e (zonder grond verbinding)

De kabel die van mijn meterkast naar mijn kamer gaat is een CAT5E kabel zonder "grond” ik heb deze kabel getest en alle 8 verbindingen zijn prima, Dus in theorie zou 1Gbps haalbaar moeten zijn. maar ik kan geen 1Gbps verbinding hiermee bereiken. Kan dit aan het modem zelf liggen? in het modem zelf kon ik geen instellingen vinden om de snelheid te forceren in plaats van "Auto-Negotiation”,

Wel via mijn computer geprobeerd, maar de snelheid komt niet boven de 10Mbps (en soms 100Mbps) uit. ook al staan de instellingen op 1Gbps (of hoger)
 

 

 

 

Cat6

Volgende probleem: zelfs met een cat6 kabel die ik dan tijdelijk door mijn appartement laat lopen behaal ik niet de 1Gbps snelheid. Modem en de converter ook al van het stroom afgehaald.

(deze heeft wel een grondverbinding)

 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gs1 

Wat bedoel je met en zonder grond verbinding? De CAT5E kabel van de meterkast naar de woonkamer lijkt iig het probleem te veroorzaken.

Met een CAT6 internetkabel aangesloten kan je ook eens je laptop/pc in veilige modus opstarten om zo alle factoren die de snelheid kunnen verminderen te minimaliseren. Een andere laptop/pc kan je ook gebruiken.

Hallo @gs1 

Wat bedoel je met en zonder grond verbinding? De CAT5E kabel van de meterkast naar de woonkamer lijkt iig het probleem te veroorzaken.

Met een CAT6 internetkabel aangesloten kan je ook eens je laptop/pc in veilige modus opstarten om zo alle factoren die de snelheid kunnen verminderen te minimaliseren. Een andere laptop/pc kan je ook gebruiken.

 

 

Bedoel dit

 

 

 

Heb verder geen ander apparaat die ik bedraad kan testen met cat6 ivm de snelheid

@gs1 Hoi

Utp cat5e is geschikt voor Gigabit.

Is de kabel zelf gemaakt.?

Zoja dan moet je opletten dat de getwiste paren goed zitten.

Ook al geeft zo,n simpele lampjes tester aan dat het goed is hoeft dit niet zo te zijn.

 

Zie voor info ook dit filmpje

 

@gs1 Hoi

Utp cat5e is geschikt voor Gigabit.

Is de kabel zelf gemaakt.?

Zoja dan moet je opletten dat de getwiste paren goed zitten.

Ook al geeft zo,n simpele lampjes tester aan dat het goed is hoeft dit niet zo te zijn.

 

Zie voor info ook dit filmpje

 

 

Dankje voor je reactie.

 

Deze kabel zat er al, ik heb nog ff dubbel gechecked maar de kleuren zitten wel goed.

 

De cat5e kabel die door de muur loopt heeft toch wel een breuk ergens.

maar met de cat6 kabel is mijn download snelheid nog steeds te traag

Reputatie 4

Eerst bepalen of je 1Gbps krijgt, dus je router oppakken en met een korte (min) cat5e kabel aansluiten op de glasconvertor. Laptap direct met een kabel op de router en speedtesten. Geen 1Gbps? eerst andere kabels gebruiken. De kans dat de aarde van je Cat5e kabel het probleem is, is ongeveer 0,1%

 

Reageer