Hallo @sauvangsjo
Werkt het bekabeld internet wel naar behoren? Wat je kan proberen is de beveiligingsmodus verlagen naar WPA2-PSK net als op de T50.
Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.
Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.
Gaat het zo beter?
Ik heb aangepast, maar heeft niets geholpen
je begrijpt dat de sfeer in huis te snijden is nu, zeker doordat we voorheen nooit problemen met de wifi hadden…
ik wil mijn oude modem terug dit is niet normaal,
Hey @sauvangsjo, bedankt voor het delen van je ervaring.
Dat is niet helemaal de bedoeling! Ik heb meteen je verbinding erbij gepakt. Zou je de volgende stappen voor mij willen uitvoeren?
- Reset Zyxel T-56
- Kan je het modem resetten om de standaard instellingen terug te halen?
- Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
- Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
- Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
- Powerflip
- Kan je het ONT & Modem rebooten? Het ONT staat al bijna 200 dagen online en het modem 11.
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Wil je mij hierna een terugkoppeling geven of het internet nu stabiel is? Alles ziet er verder perfect uit op mijn lijnmeting. Deze stappen zorgen voor een frisse start!
zijn er nog meer opties die ik kan testen?
want dit alles heeft nog niet geholpen, rare is op ene device heb ik er bijna geen last van en op andere wel
het is ook niet dat als de wifi stopt dit gebeurd op alle apparaten
soms stopt de tv er ineens mee, dan moet ik de wifi van de formuler een keer aan en uit zetten en opnieuw verbinden, telefoon van mijn vriendin is het vervelendste die stopt er het meest mee, toch wel enkele keren per avond, dan ook ff wifi aan en uit zetten opnieuw verbinden en loopt het weer, vervelende met wifi van vriendin is dat telefoon automatisch verder gaat op 4G en iedere keer haar databundel ongemerkt opmaakt..
op mijn vorige modem had ik hier totaal geen last van… spijt dat ik dit modem terug gestuurd heb
Hey @sauvangsjo, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist een aantal instellingen veranderd. Zou je het modem opnieuw kunnen opstarten en kunnen testen of de verbinding nu stabiel is?
goedeavond
ik heb het ff een tijdje aangezien, maar wederom een hele hoge telefoonrekening doordat we onbewust te veel internet gebruiken op onze mobiel
de wifi valt nog steeds iedere keer uit, nu zetten we laatste tijd preventief 4G uit, maar als we dit vergeten gaat dit ten koste van databundel
wifi valt dus nog steeds uit,,
Hey @sauvangsjo, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Ik heb je wifi netwerk wat dieper onderzocht en zie dat één apparaat je 2.4 GHz frequentie volledig in beslag neemt, MAC-adres: D4:B7:61:2A:F2:A8. Weet je toevallig welk apparaat dit is? Zou je deze kunnen uitschakelen en je wifi verbinding een paar dagen kunnen testen? Ook adviseer ik om je Sonos bedraad aan te sluiten. Dit kan namelijk ook voor de verstoring zorgen.
Helaas nog steeds ellende, ik ga het opgeven denk ik na 4 maanden
Hey @sauvangsjo, ik zie dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je hier een reden voor?
Ja omdat het gewoon niet werkt
iik heb zyxell mesh setje aangeschaft.. maar blijf problemen houden
wifi verbreekt met zyxell meshsetje niet maar internet wel.. schiet er dus niks mee op.
elke maand krijg mijn vriendin dure mobiel rekeningen doordat ze ongemerkt haar data limiet op zat te maken.. nu met dit mesh setje, verbreekt gewoon het internet en niet de wifi zodat ze niet ongemerkt op 4G zit..
internet hier in huis is gewoon drama.. continu moet ik androidtvbox herstarten.. op telefoon ff wifi aan en uitzetten omdat ik dan geen internet meer heb..
die D4:B7:61:2A:F2:A8 is mijn androidtv (formuler z7+) Is nog op wifi, had ze ff geprobeert aan te sluiten op internet over 230v modules, maar dan nog steeds elke keer internet uitval.. en dan zit ik dus niet op wifi..
probleem lijkt dus ook los van de wifi te staan, ik weet het niet..
het is niet zo dat alle interner uit valt, op mijn telefoon bv geen internet en bij vriendin wel, en tv doet ook nog, of andersom
ik begrijp het niet met de t50 heb ik nooit een probleem ondervonden
zit er aan te denken om maar een fritzbox ofzo te kopen want wordt er gewoon depressief van hier.
Welke mesh set heb je aangeschaft van Zyxel @sauvangsjo? Ik zie namelijk niet dat je ons eigen wifipunt hebt besteld. Ik wil je toch aanraden om wifi in te schakelen met bandsteering en dan je verbinding te testen.
Ik heb een zyxell multi setje aangeschaft.
heb niet gekozen voor het odido setje omdat ik een extern wifipunt wilde hebben wat geheel losstaat van de wifi van het modem…
ik wil het nog wel ff testen, weet niet of er nu wat aangepast??
ik ga echter morgenochtend voor een weekje op vakantie..
als het niet lukt geef ik het op en ga ik toch een fritzbox proberen
Onze Zyxel modems werken wel het beste in samenwerking met onze eigen wifipunten. We hebben namelijk een geheel eigen software op onze Zyxels. Laat het maar weten als je terug bent van je vakantie. Hele fijne vakantie @sauvangsjo!