Skip to main content

naar aanleiding van Bug in ouderlijk toezicht T50 modem, heb ik ineens een T56 modem gekregen

leuk allemaal

 

maar sindsdien heb ik een heleboel problemen met dit modem

mijn wifi is niet stabiel, continu verbeekt de wifi verbinding, waardoor ik elke keer ongemerkt op mijn 4G abbonement aan het youtuben, streamen of wat dan ook ben…  heeft me ondertussen ongemerkt mijn complete maandbundel aan data gekost en de irritatie dat de wifi er mee stopt

tv valt ook geregeld uit, kijk NLziet via een forumuler androidbox, maar doordat internet iedere keer kortstondig uitvalt, moet ik iedere keer daarna wel ff op de box ff de wifi aan en uit zetten...

wat kan ik hier aan doen???

ik heb nu 5Ghz uitgezet zodat het modem minder switcht tussen 2.4 en 5Ghz,  ik heb het kanaal vast gezet op 1, in de hoop dat er minder geswitcht wordt,

op het ene device heb ik er meer last van als op mijn andere device, op mijn tablet merk ik minder alleen ff wat haperingen en zie ik de wifi ineens wegvallen naar 1 streepje ipv 3 terwijl ik in de woonkamer zit op nog geen 2 meter afstand van het modem?

 

wat zijn de volgende stappen die ik kan uitvoeren????   ik heb nu al enorme spijt dat ik mijn T50 terug gestuurd heb, want deze wifi problemen zijn veel irritanter als die ouderlijk toezicht bug..  op die T50 draaide alles verder goed en stabiel...

Hallo @sauvangsjo 

Werkt het bekabeld internet wel naar behoren? Wat je kan proberen is de beveiligingsmodus verlagen naar WPA2-PSK net als op de T50.

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Gaat het zo beter?


Ik heb aangepast, maar heeft niets geholpen

je begrijpt dat de sfeer in huis te snijden is nu, zeker doordat we voorheen nooit problemen met de wifi hadden…

 

ik wil mijn oude modem terug dit is niet normaal, 

 

 

 

 

 


Hey @sauvangsjo, bedankt voor het delen van je ervaring.

Dat is niet helemaal de bedoeling! Ik heb meteen je verbinding erbij gepakt. Zou je de volgende stappen voor mij willen uitvoeren?

  • Reset Zyxel T-56
  • Kan je het modem resetten om de standaard instellingen terug te halen?
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

  • Powerflip
  • Kan je het ONT & Modem rebooten? Het ONT staat al bijna 200 dagen online en het modem 11.
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Wil je mij hierna een terugkoppeling geven of het internet nu stabiel is? Alles ziet er verder perfect uit op mijn lijnmeting. Deze stappen zorgen voor een frisse start!


zijn er nog meer opties die ik kan testen?

want dit alles heeft nog niet geholpen, rare is op ene device heb ik er bijna geen last van en op andere wel

het is ook niet dat als de wifi stopt dit gebeurd op alle apparaten

soms stopt de tv er ineens mee, dan moet ik de wifi van de formuler een keer aan en uit zetten en opnieuw verbinden,  telefoon van mijn vriendin is het vervelendste die stopt er het meest mee, toch wel enkele keren per avond, dan ook ff wifi aan en uit zetten opnieuw verbinden en loopt het weer, vervelende met wifi van vriendin is dat telefoon automatisch verder gaat op 4G en iedere keer haar databundel ongemerkt opmaakt..

 

op mijn vorige modem had ik hier totaal geen last van…  spijt dat ik dit modem terug gestuurd heb

 


Hey @sauvangsjo, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist een aantal instellingen veranderd. Zou je het modem opnieuw kunnen opstarten en kunnen testen of de verbinding nu stabiel is? 


goedeavond

ik heb het ff een tijdje aangezien, maar wederom een hele hoge telefoonrekening doordat we onbewust te veel internet gebruiken op onze mobiel

 

de wifi valt nog steeds iedere keer uit,  nu zetten we laatste tijd preventief 4G uit, maar als we dit vergeten gaat dit ten koste van databundel

wifi valt dus nog steeds uit,,


Hey @sauvangsjo, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb je wifi netwerk wat dieper onderzocht en zie dat één apparaat je 2.4 GHz frequentie volledig in beslag neemt, MAC-adres: D4:B7:61:2A:F2:A8. Weet je toevallig welk apparaat dit is? Zou je deze kunnen uitschakelen en je wifi verbinding een paar dagen kunnen testen? Ook adviseer ik om je Sonos bedraad aan te sluiten. Dit kan namelijk ook voor de verstoring zorgen.


Helaas nog steeds ellende, ik ga het opgeven denk ik na 4 maanden

 

 

 


Hey @sauvangsjo, ik zie dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je hier een reden voor? 


Ja omdat het gewoon niet werkt

iik heb zyxell mesh setje aangeschaft..  maar blijf problemen houden

wifi verbreekt met zyxell meshsetje niet maar internet wel..   schiet er dus niks mee op.

elke maand krijg mijn vriendin dure mobiel rekeningen doordat ze ongemerkt haar data limiet op zat te maken..    nu met dit mesh setje, verbreekt gewoon het internet en niet de wifi zodat ze niet ongemerkt op 4G zit..

internet hier in huis is gewoon drama..  continu moet ik androidtvbox herstarten..  op telefoon ff wifi aan en uitzetten omdat ik dan geen internet meer heb..

die D4:B7:61:2A:F2:A8 is mijn androidtv (formuler z7+)    Is nog op wifi, had ze ff geprobeert aan te sluiten op internet over 230v modules,  maar dan nog steeds elke keer internet uitval..  en dan zit ik dus niet op wifi..

probleem lijkt dus ook los van de wifi te staan, ik weet het niet..

het is niet zo dat alle interner uit valt, op mijn telefoon bv geen internet en bij vriendin wel, en tv doet ook nog, of andersom

 

 

ik begrijp het niet met de t50 heb ik nooit een probleem ondervonden

zit er aan te denken om maar een fritzbox ofzo te kopen want wordt er gewoon depressief van hier.
 

 


Welke mesh set heb je aangeschaft van Zyxel @sauvangsjo? Ik zie namelijk niet dat je ons eigen wifipunt hebt besteld. Ik wil je toch aanraden om wifi in te schakelen met bandsteering en dan je verbinding te testen.  


Ik heb een zyxell multi setje aangeschaft.

heb niet gekozen voor het odido setje omdat ik een extern wifipunt wilde hebben wat geheel losstaat van de wifi van het modem…

ik wil het nog wel ff testen, weet niet of er nu wat aangepast??

ik ga echter morgenochtend voor een weekje op vakantie..

als het niet lukt geef ik het op en ga ik toch een fritzbox proberen

 

 


Onze Zyxel modems werken wel het beste in samenwerking met onze eigen wifipunten. We hebben namelijk een geheel eigen software op onze Zyxels. Laat het maar weten als je terug bent van je vakantie. Hele fijne vakantie @sauvangsjo


Reageer