Sven-Odido schreef:
Sven-Odido schreef:
CoS schreef:
2) Het WiFi knopje aan de zijkant schakelt wel alle WiFi uit maar bij het inschakelen komt de Guest WiFi niet mee en blijft uit.
Need to double check, kom ik later op terug.
Zoals beloofd kom ik hier nog even op terug. Deze functionaliteit is enkele jaren geleden aangepast. De T50 was het eerste model op dit platform waarbij dit nog aanwezig was. In een latere versie van het platform, die gebruikt wordt voor nieuwere modellen, is deze functionaliteit komen te vervallen.
Dank voor de check maar hier is nu het probleem:
Welke functionaliteit is vervallen? Het WiFi knopje schakelt nog steeds alle WiFi uit maar alleen de “niet Guest” WiFi weer in. Sterker nog gisterenmiddag gebeurde het voor de 2e keer dat het systeem zelf maar spontaan de Guest-WiFi had uitgeschakeld. Overigens is de reactie in het modemscherm ook wisselend traag en wijkt af van de LEDs op het modem, soms moet je eerst een level teruggaan en dan weer opnieuw selecteren voor ze het eens worden.
Als Odido een custom firmware op het modem heeft, laat Odido dan ook in een documentje voor de gebruikers vastleggen waar de gebruikersinterface afwijkt van de OEM-versie.
In de laatste Zyxel versie van EX5601-T1_AX-DX-EX-PX Opal WiFi6 Series UG_V5.17-5.70_Ed20.pdf komt het WiFi knopje van het EX5601-T1 modem (“Wi-Fi button)” 3x voor:
- Blz. 82: Fig.59;
- Blz. 83 Table 33: “Press the Wi-Fi button for more than 2 seconds to enable the WiFi function.”;
- Blz 261 para 8.10.8.1 item 3; dat is waarschijnlijk een drukfout waar “WPS button” had moeten staan.
Het enige stabiele wat ik met het WiFi knopje ervaar is dat het alle WiFi uitschakelt en de “niet Guest-WiFi” inschakelt. Om die laatste in te schakelen moet men dat via inloggen op het modem doen of het modem uit en weer aan zetten (dat zei IT-support vroeger ook bij een PC probleem: “heb je hem al uit en weer aan gezet?”). Overigens start het modem relatief snel op dus dat laatste is dan de beste oplossing.
Bij beide items beschreven in dit topic levert de custom firmware van Odido onduidelijkheden op, zeker ook als er verschillen met een eerder modem optreden.
Verder twijfel ik eraan of deze firmware wel voldoende stabiel is. Maar goed er wordt zoveel geknutseld in softwareland dat uiteindelijk het hele internet wel aan de eigen vlijt ten onder zal gaan….