Skip to main content

Ik heb sinds een paar weken DSL internet via T-Mobile. Helaas werkt het nog erg instabiel. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar met grote regelmaat ben ik ineens mijn wifi verbinding kwijt of ben ik wel verbonden maar zonder dataverkeer. (Er staat dan letterlijk: “Verbonden, geen internet” bij mijn verbinding.)

Factory resets, bandsteering aan en uit, easymesh aan en uit, alles wat in het stappenplan staat heb ik wel geprobeerd en meer. Wat kan ik nog doen? Het is verschrikkelijk irritant en als T-Mobile niet de dienst kan leveren waarvoor ik betaal, dan ga ik mijn contract inleveren. Dan betaal ik liever wat meer om zonder frustratie over m'n wifiverbinding door het leven te kunnen.

 

Overigens werkte het bij mijn vorige provider (Telfort) echt een jaar of 15 als een zonnetje. Dus het ligt niet aan het externe kabelnetwerk, noch aan het interne kabelnetwerk.

Alle lampjes lijken gewoon te blijven branden wanneer dit probleem zich voordoet.

 

Tot slot: al zou bandsteering uitzetten een optie zijn (wat niet zo lijkt te zijn), dan wil ik daar geen gebruik van maken omdat ik al mijn apparaten op het zelfde netwerk wil hebben. Dat moet toch mogelijk zijn. Het zou te zot voor woorden zijn als ik vanaf dag 1 met een workaround moet werken om mijn apparaten met mijn modem te kunnen verbinden zoals het bedoeld is.

 

Nog een edit: ik heb echt prima signaalsterkte op de momenten dat de verbinding ineens wegvalt en ik zit ook niet in een loden kluis of iets dergelijks.

Blijft bekabeld internet of tv wel werken als internet via WiFi wegvalt?


Hey @Esdamion,

We gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen! Allereerst moeten we zien te achterhalen waardoor dit probleem wordt veroorzaakt. Hoe meer informatie we hebben, des te sneller we met een oplossing kunnen komen. De vraag van @TechRacing93 draagt daar bijvoorbeeld aan bij. Vallen je andere diensten zoals TV ook gelijktijdig weg als je Wifi wegvalt? Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind:

-Brandt de power led constant? Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt.

- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit.

- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit. Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd. Vaak zit er achter het ISRA nog een vertakking (bridge tap) die voor prestatie verlies zorgt.

-Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.

-Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Als je de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken!


Reageer