Skip to main content

Hallo! 👋

Mijn vraag gaat over het firmware bug issue, en aan t-mobile is of ze nog wel een laatste firmware update gaan sturen naar het VMG8825-T50 tuurlijk hopelijk..?

🤔

Want er zitten nog steeds wat bug fouten in het firmware software systeem zoals deze probleem..👇

Bij dat syslog logging server krijg je regelmatig later steeds te maken met die ingeschakeld schijf optie naar blauw terwijl ik hem meerdere keren hebt uitschakeld naar grijs natuurlijk heel raar of vreemd zelfs als een bug fout ofzo..?

😒

(A.U.B) Fix it pls! 🛠️

T-Mobile Team!

Grt nog! werkze, 💪

H.U, ✏️

 

Hoi @Huyar_1970, wellicht ben ik er één dag te lang uit geweest met een langer weekend: kun je me iets meer wegwijs maken in “het firmware bug issue” op de T50? Bedoel je daarmee het IPTV-probleem waarbij de fix mogelijk is of doel je op een ander issue? 

@Sven-TMT Zegt jou dit iets? Thanks alvast! 😄


Hoi @Huyar_1970, wellicht ben ik er één dag te lang uit geweest met een langer weekend: kun je me iets meer wegwijs maken in “het firmware bug issue” op de T50? Bedoel je daarmee het IPTV-probleem waarbij de fix mogelijk is of doel je op een ander issue? 

@Sven-TMT Zegt jou dit iets? Thanks alvast! 😄

Nou..? 🤔

 

Eingelijk geen IPTV maar alleen over het Syslog Logging instellingen van het t-mobile T50 modem, maar dit wilden ik alleen gewoon laten weten aan jullie hoor als melding of informatie tips aan T-Mobile technische diensten om later juist goed te updaten en open staande bugs op te lossen in het systeem en dat wil niet zeggen dat ik een probleem ervaart gelukkig natuurlijk!

 

🖥️✅

 

Grt, 👋

 

Werkze nog! 📉⚒️

 

H.U, 😉

 


 

@Sven-TMT Zegt jou dit iets? Thanks alvast! 😄

Het is mij niet bekend. Maar heb het kunnen reproduceren en gemeld bij de leverancier. 


Hoi! 👋

@Sven-TMT

En ook als Edit ; 👇❔

 

(https://192.168.1.2:8443/LogSetting)

📃

Deze link versturen aan de leverancier van t-mobile zyxel provider, ten minste extra als informatie link waarschijnlijk of dat mischien zo nodig is natuurlijk..?

 

😉👍

 

Grt! 📄

 

🗨️✅

 

H.U, ✏️

 


@Huyar_1970 We geven het door aan de developers, thanks voor dit signaal! 👍


Hi @Huyar_1970

De developers willen direct op het modem nakijken wat er precies misgaat. Echter zien we dat je nachts je modem uitzet, zou je deze aankunnen laten voor ons :)

 

Thanks! 


Oké! dan geen probleem.. 😉👍 


Hi ! @Sven-TMT

😉

Zijn er nog wat dingen wel bekend in het T50 modem of nog niet, want sinds na die woensdag 1 maart had ik ook nog geen reactie gehad van jullie team meer in deze community en ik weet echter nog helaas niet of het Zyxel T-50 modem aan moet blijven staan bij mijn huis verder ofzo natuurlijk..? 

 

🤔❔

 

Ik hoor het graag van jullie later..

 

👂🙂

 

Grt nog, 👋

 


Hi @Huyar_1970 , op dit moment nog niks bekend. Graag wil ik je vragen om het modem aan te laten staan, dan kunnen de developers meekijken! Alvast bedankt.


Hallo ! weer, 👋

 

Nou.. 🙂

 

Ik zag heel toevallig dat het firmware versie van het Zyxel T-50 modem uiteindelijk toch wel een update heeft gekregen en updated vanuit die developers t-mobile technische diensten en techneuten team ofzo upgraded gelukkig, nou heb ik wel op mijn eigen modem dit volgende gegevens bij de hand gepakt natuurlijk..

 

🤝🗒️

​​​​​​

 

Deze.. 👇

 

(Systeeminformatie), 📝

 

1 - Firmware-versie

 

(V5.50(ABPY.1)b21_20230112)

 

2 - Serienummer alleen voor jullie nodig mischien

 

(S210Y21019476),

 

Dit waren ze allemaal voor het algemeen benodigt..?

 

😁👍

 

Werkze nog ! 💪🛠️

 

Grt nogmaals, 🙏

 

(⁠•⁠‿⁠•⁠)

 

✅

 


Hi @Huyar_1970

Er wordt nog steeds naar gekeken, geen zorgen. Laat vooral je modem altijd aangesloten en aan staan zodat de developers er naar kunnen kijken. 


Hi @Huyar_1970

Er wordt nog steeds naar gekeken, geen zorgen. Laat vooral je modem altijd aangesloten en aan staan zodat de developers er naar kunnen kijken. 

 

Hoi..! 👋

@Sven-TMT

 

Nou, 🤔

 

Als ik het (A.U.B), aan jullie vragen mag tot wanneer of hoe lang gaat het nog zo'n ongeveer eingenlijk duren bij die developers team of techneuten met het nakijken en controleren ofzo, maar als het wel een beetje nuttige vraag is geworden tuurlijk want door deze redenen speciaal..? 👇

 

🤨

 

1 - Had dit ook gevraagd aan jullie heel toevallig omdat ik s'nachts vaak mijn modem uit wilden zetten om meer tegen die energie rekening kosten te gaan met dat onnodige hoge facturen en ook zelfs in deze dure 2023 inflatie correctie tijden helaas en jammer genoeg..

 

😒🙁

 

2 - Maar ik ben ook iets meer van stroombesparing of energie persoonlijk als goede doel voor het klimaat minder gebruiken en milieu vriendelijkheden, want zoals ik het al gezien hebt in het T-Mobile Community vroeger verleden tijd zag ik een informatie dankzij van @TMTV op tweakers dat er wel max 7,5 Watt wordt gebruikt in het algemeen met die Zyxel T-50 modem en dat wilden ik toch liever wel even verminderen of juist uitschakelen voor tijdelijk per dag dus daarom mijn deze vraag juist aan jullie gesteld natuurlijk hoor..

 

😉😁

 

Ik hoor het wel graag! van jullie binnenkort hopelijk..

 

🙂👂

 

Grt, nog ! 👋

 

ʘ⁠‿⁠ʘ

 

👀

 


 

Als ik het (A.U.B), aan jullie vragen mag tot wanneer of hoe lang gaat het nog zo'n ongeveer eingenlijk duren bij die developers team of techneuten met het nakijken en controleren ofzo, maar als het wel een beetje nuttige vraag is geworden tuurlijk want door deze redenen speciaal..? 👇

 

Ik heb om een update gevraagd, ik laat het weten wanneer je hem weer kan uitzetten snachts. Voor nu graag altijd aanlaten staan. 

 


Goedemorgen,

 

ik ondervind de laatste tijd een erg onstabiele glasvezel veribinding, heb geprobeerd model (zyxel t50) te voorzien van updat / nieuwe firmware. Jammer genoeg zonder succes.

 

op dit moment staat er ee firmware van ruim 2 jaar oud op.


V5.50(ABPY.1)b16_20210525

 

zou iemand (op afstand ) dit voor mij kunnen regelen?


Hoi @staub, goed dat je hier navraag naar doet! Heb je ook al een fabrieks reset op het modem uitgeprobeerd: Factory Reset modem (Fabrieksreset)? Heb je jouw apparaten direct op het modem aangesloten of heb je nog een externe router / switch die je gebruikt? Voor de meest stabiele situatie kan je aanraden om alle apparaten direct op het modem aan te sluiten. Kan je nog een patroon vinden in de uitval?

Ik ben benieuwd hoe je situatie eruit ziet! 


Televisie is rechtstreeks aangesloten, deze heeft.vrij vaak uitval.

verder verlichting, Sonos, iPad, telefoons (2x) draadloos.

 

ook de apparaten welke ik via WiFi verbind worden zeer regelmatig onderbroken.

soms heeft mijn telefoon / iPad wel “gewoon”verbinding en die van mijn vrouw niet


Hi @staub, hoeveel Sonos apparaten heb je aangesloten? Ik zie er namelijk vier. Dit is een algemeen bekend probleem bij Sonos, de apparaten zorgen namelijk voor een verstoring in het netwerk. Sonos heeft hier een handig apparaatje voor genaamd Sonos Boost, deze creeërt een geheel eigen netwerk voor de Sonos apparaten. Voordat je deze aanschaft wil ik toch uitsluiten dat het niet om een brak modem gaat, echter zie ik geen fouten in de lijnmeting. Zou je het modem drie dagen in de gaten willen houden, zonder dat je Sonos apparaten aan staan (stekker er uit). Zo kunnen we uitsluiten dat het daadwerkelijk de Sonos is. Ik heb dit zelfde probleem namelijk ook gehad. Na dat ik de Boost heb aangeschaft heb ik hier geen last meer van!


Hi @staub, hoeveel Sonos apparaten heb je aangesloten? Ik zie er namelijk vier. Dit is een algemeen bekend probleem bij Sonos, de apparaten zorgen namelijk voor een verstoring in het netwerk. Sonos heeft hier een handig apparaatje voor genaamd Sonos Boost, deze creeërt een geheel eigen netwerk voor de Sonos apparaten. Voordat je deze aanschaft wil ik toch uitsluiten dat het niet om een brak modem gaat, echter zie ik geen fouten in de lijnmeting. Zou je het modem drie dagen in de gaten willen houden, zonder dat je Sonos apparaten aan staan (stekker er uit). Zo kunnen we uitsluiten dat het daadwerkelijk de Sonos is. Ik heb dit zelfde probleem namelijk ook gehad. Na dat ik de Boost heb aangeschaft heb ik hier geen last meer van!

Nou als je al vind dat de Sonos verstorend op wifi werkt, dan doet de boost daar nog een schepje bovenop! Dat is weer een 2.4 Ghz wifi zender extra, voor het kanaal waarop de Sonos zichzelf verbind.

Het is voor een test beter eens wat Sonos bekabeld aan te sluiten, de interne sonos WIFI uit en dan kijken of ze stabiel werken.

 


Goedemorgen,

 

ik ondervind de laatste tijd een erg onstabiele glasvezel veribinding, heb geprobeerd model (zyxel t50) te voorzien van updat / nieuwe firmware. Jammer genoeg zonder succes.

 

op dit moment staat er ee firmware van ruim 2 jaar oud op.


V5.50(ABPY.1)b16_20210525

 

zou iemand (op afstand ) dit voor mij kunnen regelen?

 

Hoi! @staub, 😉

 

Uhmm.. 🤔

 

Nou dat is echter heel vreemd hoor want ik dacht ook dat die update was ook op het alle Zyxel T-50 modems gestuurd en doorgevoerd, maar aangezien dat het alleen met een bijzondere en interessante uitzonderingen onderwerp ging bij mezelf en was geregeld heel toevallig op afstand vanuit die T-Mobile developers team techneuten..

 

🤨

 

Want mischien was ik wel gewoon het enige persoon of klant die om deze bug issue probleem vroeg aan T-Mobile voor een oplossing waarschijnlijk door dat hebben ze ten eerste bij mij als test fase geprobeerd te updaten en upgraden uitgevoerd, maar normaal gesproken moest het ook algemeen gebeuren en niet lokaal die process verwerking volgens hun..? 

 

👀

 

 

Edit - Zie op deze foto zojuist weer gemerkt hij was van 

 

(V5.50(ABPY.1)b21_20230112)

naar

(V5.50(ABPY.1)b16_20210525)

 

oude versie veranderd heel vreemd bij het systeem van T-Mobile developers team maar sowieso vooral het b16 en b21 miss verstanden ofzo bij hun werk technieken via computers of firmware en softwares natuurlijk..?

 

Werkze allemaal nog..! 💪

 

Grt, 👋

 

乁⁠(⁠ ⁠⁰͡⁠ ⁠Ĺ̯⁠ ⁠⁰͡⁠ ⁠)⁠ ⁠ㄏ

 

❔

 


Hoi ! allemaal.. 👋

 

Zijn er mischien nog wat dingen bekend heel toevallig over het VMG8825-T50 modem situatie algemeen want het is al 2 maanden geleden ongeveer geweest hoor dat ik nog het oude versie van V5.50 (ABPY.1) b16_ 2021 had en geen nieuwe, maar ik had toch ook om een update gevraagd en verwacht waarschijnlijk bij mijn laatste reactie of vraag vooral door @Sven-TMT maar helaas nog steeds geen antwoord van hem of niemand anders een van jullie community omgevings platform wel een beetje onbeleefdheid wordt het nou zeg hoor..?

 

🤔 ❔️

 

Graag ! zo vriendelijk mogelijk een laatste specifieke en heel nuttige update geven vanuit jullie techneuten juist achter die computer schermen van hun systemen spoedig sowieso natuurlijk..!

 

Groeten.. 🙏

 

Huyar,

 

😉

 

(=_^)

 


HI @Huyar_1970 , 

V5.50(ABPY.1)b16_20210525 is nog steeds de laaste versie voor alle T50 modems. Wanneer er een update gereed is zal deze worden uitgevoerd op alle modems. 


HI @Huyar_1970 , 

V5.50(ABPY.1)b16_20210525 is nog steeds de laaste versie voor alle T50 modems. Wanneer er een update gereed is zal deze worden uitgevoerd op alle modems. 

 

HAI..! @Sven-TMT

😉


Deze keer geef ik weer het aantal beste Tips aan hun T-50 techneuten teams..
 

👥 

Mijn tips zijn aan die 
zyxel developers teams, zijn dat er absoluut een optie tevoorschijn kan komen heel mischien voor het laten melden dat veborgen fouten en bugs laten oplossen en fixen heel diep in het systeem van het modem tuurlijk, om een betere diagnostics gegevens te verzamelen en te kunnen versturen aan hun om het algemene presentaties beveiliging en stabiliteit te verbeteren als potantieel juist, want dan kan elke gebruiker klanten een fout rapport aanmaken en verzenden automatich of handmatig bij het instellingen vanuit apparaat, net als vanaf bij windows bijvoorbeeld, en dan komt het zeker wel heel goed hoor, en dan voel ik me vooral beter gerust op die spannend geduldig momenten van het 2023 nieuwe en de laatste update heel mischien, dus daarom mijn vraag en tip aan jullie t-mobile community platform leden..?

Graag..! Zou ik aan jou raden Sven-TMT dat je mijn feedback toch aan hun door kan geven zo vriendelijk mogelijk voor het benodigdheden heel waarschijnlijk..

 

 

🛠️ ✅ 
 

} ;-)

Groeten -

Huyar,

👋

(=_^)

 

📝

 


@Huyar_2070 Op de pagina van het logboek zit een optie ‘Logboek exporteren’. Dat kan T-Mobile ook doen als er problemen zijn om het door te geven aan Zyxel. Maar ik denk dat ze dat niet standaard voor iedereen aan kunnen zetten in verband met privacy. In het logboek staan namen en MAC-adressen van apparaten (bijvoorbeeld iPhone van ...) en je wilt niet dat dat zomaar gedeeld wordt.


@Huyar_2070 Op de pagina van het logboek zit een optie ‘Logboek exporteren’. Dat kan T-Mobile ook doen als er problemen zijn om het door te geven aan Zyxel. Maar ik denk dat ze dat niet standaard voor iedereen aan kunnen zetten in verband met privacy. In het logboek staan namen en MAC-adressen van apparaten (bijvoorbeeld iPhone van ...) en je wilt niet dat dat zomaar gedeeld wordt.

 

HI..! @TMTV 

Oké ! dan zal ik het toch maar even op een handmatige manier moeten doen en doorgeven aan die Zyxel & Teams,


Maar dat snap ik wel heel goed hoor absoluut tuurlijk want privacy statement is helemaal belangerijk en heel vaak zeer geheim juist sowieso klopt! dan maar deze zonder automatich laten toe sturen dat fouten of bugs rapporten en uitgebreiden informatie's behalve persoonlijke gegevens van klanten details per terms, maar ik gebruik toch geen logboeken hoor want ze zijn allemaal troep geweest weer met het geheugen van T-50 modem dus liever niet weer gebruiken natuurlijk..

 

Note/Edit - Maar het zou beter en fijner zijn dat @Sven-TMT had gereageerd persoonlijk van mijn bepaalden berichten voor mijn feedback dus eingenlijk wel verstandiger geweest natuurlijk..? 

 

📬  ✅

Groeten - 


Huyar, 


👋

 

(^_^) 

 


Als de ontwikkelteams jouw logfiles nodig hebben, dan stemmen ze dat wel af. Zo niet zomaar mails met logfiles gaan versturen.


Reageer