Goedenavond allemaal,
Vanaf 10 april ga ik - na 12 jaar Ziggo - over op T-mobile. Een stap die ik al een jaar wilde nemen maar steeds niet durf, tot ik gebeld werd met een mooie aanbieding. Ik ga over naar T-mobile internet 1gb down/up. Op dit moment heb ik het ziggo modem in bridge modus staan en zorgt deUnify Dream Machine voor een goede verbinding thuis met 2 Unify AC Lite Accespoints.
Nu kom ik door het struinen op het forum erachter, dat ik het e.e.a. moet regelen/instellen voor een goed werkend netwerk, vanwege de combinatie UDM en T-mobile . Daarom wil ik jullie advies vragen, want door de verschillende topics en andere situaties bij mensen thuis, zie ik door de bomen het bos niet meer .
Mijn plan met T-mobile thuis.
Inmiddels heb ik de box van T-mobile thuis ontvangen en er zit een Zyxel T-50 modem en een mediaconverter in. Hierop wil ik de UDM (niet de PRO) gaan aansluiten, waarachter op verschillende verdiepingen de Accespoints hangen.. Vervolgens wil ik iPTV gaan kijken via een zelf ingestelde Formuler Z7 box, één op de begane grond en één op de slaapkamer.
Onduidelijkheden/vragen die ik heb.
- Hoe kan ik dit het beste aansluiten? kan ik hier ook de monteur voor inschakelen die nog moet komen
- Is dat met een managed switch ervoor? Zo ja, welk type switch zouden jullie adviseren? moet dat een Unify zijn? of kan dat ook een goedkoper model zijn?
- Hoe stel ik die switch het beste in?
Ik wil jullie alvast hartelijk danken voor de hulp.
Groet Robbert