Skip to main content
Op 21 aug kreeg ik een mailtje waarin frivool werd aangekondigd dat het tijd was voor een "upgrade" van het T-Mobile netwerk. Of het met deze "upgrade" die uitgevoerd zou zijn tussen 22 en 23 aug te maken heeft weet ik niet, maar sinds twee dagen is mijn (bedrade!) internetverbinding na vijf jaar opeens volstrekt instabiel. Om de zoveel tijd (ik schat zo, elk uur) valt ie er een kwartiertje uit. Volstrekt uit, als in: je valt in de statuspagina van de (Huawei Home Gateway HG659) router waar je te zien krijgt dat er een probleem is met de kabel die niet goed verbonden zou zijn (Cable error[8180]). Ook de (vaste) telefonie doet het op die momenten niet meer. Al een paar keer is hierdoor een telefoongesprek halverwege beëindigd.



Ja, ik heb de router een softwarematige reboot gegeven, zonder succes. Ja, ik heb ook de netvoeding er minstens 10 seconden uit gehad, ook zonder succes. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier NIET om WiFi problemen, ik gebruik de WLAN functie van het modem niet. Het gaat om een ethernetverbinding die vijf jaar probleemloos heeft gedraaid (eerst onder merknaam Vodafonethuis).



Op deze pagina krijg je overigens geen informatie over problemen met bedraad internet. Zelfs als je die optie kiest krijg je alleen maar informatie over WiFi problemen.



Graag hoor ik wat ik kan doen, behalve naar een andere telecomaanbieder overstappen. Bij voorbaat dank voor de hulp.



Ter illustratie: ik kon mijn forumpost niet versturen omdat de verbinding weer was weggevallen. Dit bericht heb ik geplaatst via mijn mobiele telefoonverbinding]
Ai daar word je niet vrolijk van dus ik heb meteen met je meegekeken! Naast het onderhoud zie ik ook een storing op jouw adres, geregistreerd op 27 augustus. Mogelijk speelde de storing de 26ste al en was dit de oorzaak van de problemen.

Ik heb zojuist je verbinding gecontroleerd en op afstand ziet dit er goed uit, je binnenkomende lijn is stabiel en je haalt de maximale snelheid. Ervaar je op dit moment nog steeds problemen? Zo ja laat het mij dan zeker weten, dan ga ik voor je aan de slag om dit op te lossen!



Edit: De verkeerde verwijzing klopt inderdaad, dit komt door wat aanpassingen aan onze website en wordt opgelost!
Brian, bedankt voor de terugkoppeling. Zelf heb ik even een aantal dagen een machine hier laten pingen. Het resultaat is 16 keer een onderbreking:



2018-08-26 23:26 2018-08-26 23:29:29 2m 30s

2018-08-27 00:23 2018-08-27 0:26:50 3m 50s

2018-08-27 01:04 2018-08-27 1:14:21 9m 30s

2018-08-27 01:42 2018-08-27 1:46:26 3m 30s

2018-08-27 02:23 2018-08-27 2:27:22 3m 50s

2018-08-27 03:00 2018-08-27 3:04:43 4m

2018-08-27 03:23 2018-08-27 3:27:13 4m

2018-08-27 03:54 2018-08-27 4:09:04 14m 30s

2018-08-27 04:15 2018-08-27 4:20:34 5m 30s

2018-08-27 04:49 2018-08-27 4:57:55 8m 30s

2018-08-27 05:14 2018-08-27 5:18:15 3m 30s

2018-08-27 05:20 2018-08-27 5:25:20 5m 20s

2018-08-27 08:26 2018-08-27 8:30:13 3m 30s

2018-08-27 17:02 2018-08-27 17:06:08 3m 30s

2018-08-27 17:16 2018-08-27 17:20:09 3m 40s

2018-08-27 19:34 2018-08-27 19:46:52 12m 10s



...soms tot bijna een kwartier lang, zoals je kunt zien. Meer dan anderhalf uur in totaal. Sinds 19:34 eergisteren zijn er geen onderbrekingen meer gerapporteerd, dus ik ga er van uit dat het opgelost is. De snelheid is overigens prima, maar dat was ook het geval binnen de storingsperiode.



Nogmaals bedankt voor de feedback.



Groet,



Pim
Hi Pim, dit komt inderdaad wel aardig overeen met de storing die gemeld is op jouw adres (deze is rond 17:30 afgemeld, zo te zien was er nog één uitschieter om 19:46 uur). Excuses voor de overlast en goed om te horen dat alles inmiddels weer werkt!

Reageer