Skip to main content

Hallo,

Sinds ruim een jaar heb ik internet via T-Mobile Thuis. Tot enkele weken terug behaalde ik altijd netjes de snelheden.

 

Sinds enkele weken is de snelheid ‘s avonds nog maar een fractie van wat het zou moeten zijn.

Overdag en aan het einde van de avond (23:00+) gaan de snelheden weer omhoog:

De upload snelheid is wel altijd normaal.

 

Ik heb een Huawei modem en een media splitter. Uiteraard heb ik deze twee apparaten al van het stroom af gehaald en ook al een factory reset van de Huawei router gedaan.

Mijn computer is direct met een kabel verbonden met de router.

 

Is dit een bekend probleem met de T-Mobile glasvezel internet abbonement in Den Haag?

Wat kan ik doen om de snelheden altijd weer normaal te laten werken?

Misschien heeft het iets te maken met de capaciteit van de wijkcentrale, naarmate het drukker wordt, heeft dat ook invloed op de snelheid. Weet het niet zeker.

Je zou kunnen proberen om de mediaconverter voor een paar minuten stroomloos te halen.

 


Misschien heeft het iets te maken met de capaciteit van de wijkcentrale, naarmate het drukker wordt, heeft dat ook invloed op de snelheid. Weet het niet zeker.

Je zou kunnen proberen om de mediaconverter voor een paar minuten stroomloos te halen.

 

De media splitter heb ik inderdaad enkele minuten van het stroom af gehouden. Dit geeft nog geen verbetering gebracht.

Het zou kunnen dat T-Mobile niet voldoende capaciteit heeft in de wijkcentrale.

Als dat het geval is, is dan de enige oplossing over te stappen naar een andere provider?


T-mobile zal nog wel onderzoeken wat het probleem precies is en zei kunnen je hier meer informatie bij geven. Wacht het even af. Meestal krijg je een reactie binnen de 24/48 uur.


Hi @TPerquin, ik heb meteen met je meegekeken en het goede nieuws is dat je verbinding er prima uit ziet! Ik zie ook dat je geen bekabelde apparaten aan hebt gesloten. Zijn de metingen van de speedtest gedaan via de Wifi verbinding? Zo ja zou je dan ook eens bekabeld de speedtest willen doen? Op die manier kunnen we achterhalen of inderdaad de verbinding zelf traag is of dat het alleen de Wifi is die problemen geeft. Ik hoor het graag! 


Wellicht overdag zijn er geen bekabelde apparaten zichtbaar, maar ik doe alle metingen vanaf een Desktop PC (Taco_PC) die direct is verbonden via een kabel met de router:

En het is vanavond weer raak:

 

Tijdens piekuren behaal ik maar een fractie van de snelheid.


Hi @TPerquin, helder, dat is inderdaad geen snelheid om over naar huis te schrijven. Je geeft aan in de piekuren, daarbuiten is de snelheid dus wel goed/hoger? Laat het mij nog even weten dan zet ik de melding door naar onze netwerkspecialisten!


Hi @TPerquin, helder, dat is inderdaad geen snelheid om over naar huis te schrijven. Je geeft aan in de piekuren, daarbuiten is de snelheid dus wel goed/hoger? Laat het mij nog even weten dan zet ik de melding door naar onze netwerkspecialisten!

Hoi @Brian,

Buiten de piektijden is de snelheid wel goed inderdaad. 

Zou ziet een gemiddelde doordeweekse dag eruit qua snelheid verloop in de avond:

Graag naar laten kijken.


Hey @TPerquin,

Wanneer ik naar je verbinding kijk dan zie ik dat je modem al een geruime tijd online staat. Voordat ik onze techneuten erop afstuur, wil ik je graag nog één handeling laten uitvoeren. Namelijk een fabrieksreset op je modem. Hier zie je hoe je dit kunt doen. Na de reset wil ik je vragen om een nieuwe bekabelde speedtest uit te voeren. Mocht de snelheid na de reset nog steeds achterblijven tijdens de piekuren dan gaan we hiermee aan de slag. 


Gister router fabrieks resetgedaan volgens jouw linkje:

Maar de snelheid is ‘s avonds nog steeds dramatisch:

 


Hoi @TPerquin,

 

Graag zet ik dit door naar de specialisten die het verder zullen oppakken, alleen kan ik geen aangesloten apparatuur zien in de lijnmeting. Niet dat ik je niet geloof natuurlijk, maar er moet wel duidelijk een bekabelde verbinding zichtbaar zijn, zowel op de screenshots als in de meting. Mag ik je verzoeken de desktop waarmee je de bekabelde speedtests uitvoert, aan te sluiten op port 1 of port 2 van jouw modem? Dan kunnen de specialisten ermee aan de slag gaan en zien waar het vandaan komt. Zo komen we straks samen tot een oplossing voor de schommelingen in snelheid! :wink:


Hoi DeJason,

De desktop is nu aangesloten.

 

Gr Taco


Hi @TPerquin, top dank je, zou je hem een aantal dagen aangesloten kunnen houden? Dan kan onze technische dienst op afstand meekijken en mijn collega's nemen dan naar ik verwacht begin volgende week contact met je op!


Reageer