Ik heb een Sophos XG Firewall gekregen uit een training, nu zou ik deze het liefst direct op de internetlijn aansluiten gezien de HG659 die ik heb geen Bridge modus lijkt te hebben (daarnaast is extra stroomverbruik zonde). Ik kom er niet helemaal uit: Ik heb de Sophos XG Firewall vaker direct aan een internetlijn gezien, maar ik weet niet zeker of dat in mijn situatie zo maar kan.
De situatie is als volgt:
Het begint met de Media Converter van T-Mobile, zie onderstaande foto. Volgens mij is dit prima zo, internetkabel die hier uit komt zou in de WAN poort van de XG Firewall moeten gaan.
Vervolgens komt de UTP kabel van de media converter nu in de WAN poort van de HG659 uit, deze zou dus naar de Sophos moeten gaan. Enkel de instellingen van die WAN poort in de Sophos lukt nu niet.
WAN poort instellingen van de XG:
Iemand enig idee? Ik had al topics gevonden zoals https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-huawei-hg659-vervangen-door-je-eigen-router-305727
Ik zie hier alleen nergens opties terug zoals mijn Sophos firewall, die lijkt te willen verbinden met username/password.