Skip to main content

Bij ons in de straat hebben ze zeer waarschijnlijk, tijdens straatwerk, een kabel kapot gemaakt. De straatwerkers helpen al amper mee dus hopen we op hulp van T-Mobile. Immers zijn wij vier studenten die tijdens corona tijd thuis zitten ZONDER internet. Maar nee, op zijn vroegst kan er over 3 dagen naar het probleem worden gekeken, en zeer waarschijnlijk duurt dat langer. Dus vragen wij naar een tussenoplossing maar die wordt niet geboden, het is óns probleem. Ze zeggen zelfs dat we zelf naar de gemeente zouden moeten gaan om de kabel te laten maken?!? We komen zelf met ideeën als een tijdelijke onbeperkte bundel, maar voor die kosten dienen we zelf op te draaien. Het zou dus nog komen bij een abonnement van 30euro per maand die ons internet beloofd dat we niet krijgen. Ongelofelijk. De boodschap van T-mobile komt eigenlijk neer op: succes ermee, niet ons probleem, en de groetjes thuis. 

Klantenservice kan een meeting doen. Als blijkt dat er iets met de kabel is dan zullen ze een ticket openen richting de beheerder van het kabel netwerk, KPN. Die zullen verder onderzoek gaan doen en een reparatie uitvoeren indien nodig. Kpn zal op haar beurt de gemeente benaderen voor het verhalen van de kosten op de aannemer.  Dit soort verstoringen zijn altijd vervelend, maar  kan de provider niet veel aan doen. Je kunt zodra de verbinding weer werkt een vergoeding krijgen voor de dagen dat het niet heeft gewerkt. Dat is (maandbedrag /30) x (aantal dagen dat het niet heeft gewerkt).


Dit is ons inderdaad verteld maar daarmee hebben wij dus nog steeds alle bovenstaande problemen. Wij krijgen niet te horen hoe lang het duurt voor het probleem is opgelost en tot de tijd dat het is opgelost hebben wij geen internet en dus geen mogelijkheid om aan onze studie te werken. Nu met corona is het namelijk als tijdelijke oplossing ook niet mogelijk om bijvoorbeeld in een bibliotheek, cafe of in de universiteit te werken. Wij verwachten betere communicatie en een overbruggingsoplossing van T-mobile om ons tegemoet te komen. Daarnaast vinden wij het niet kunnen dat ons wordt gevraagd zelf contact op te nemen met de gemeente om dit probleem op te lossen of te onderzoeken. 


Heb je al eens contact gezocht met KPNnetwerkNL en daar de situatie uitgelegd? Zij zijn de beheerder van het koper netwerk.


T-Mobile moet het natuurlijk oplossen, je bent helemaal geen partij voor NetwerkNL.

Het is en blijft helaas een consumentenlijn en daar heb je geen SLA op dat het binnen 1 dag is opgelost, maar denk dat T-Mobile wel wat schappelijker kan zijn door een onbeperkt bundel voor een paar dagen toe te kennen.

Even creatief, jullie wonen vast niet in een boerderij op het platteland met de eerste buren op mee dan 100 meter afstand. Vraag de buren of je gebruik mag maken van hun wifi? 


Goedemorgen @Huize Rijn,

Dat is niet meedenkend. Zeker niet nu internet zo ongelofelijk belangrijk is. Of het nu is voor thuiswerken of online studie. Heb een verzoek gedaan bij T-Mobile om te kijken wat er wel mogelijk is. Moderators lezen mee en reageren vanzelf. 


Hoi @Huize Rijn, welkom op de Community!

Sorry dat er nog geen out-of-the-box idee is aangeboden, maar indien één van jullie een T-Mobile simkaart ter beschikking heeft, kan ik jullie een Unlimited Internet voucher aanbieden voor de komende zeven dagen. Die bundel is letterlijk Unlimited en hoeft niet dagelijks aangevuld te worden na 5 GB, maar loopt gewoon onbeperkt door. Superhandig dus wanneer je thuiswerkt of je studie vanuit huis volgt. 

Klasse dat je dit wereldkundig hebt gemaakt hier, want zo heeft @TAVL het aan ons kenbaar gemaakt en konden we meteen schakelen. Grote dank aan @TAVL voor het ter attentie brengen van jouw topic en grote klasse nogmaals dat je het in dit topic ten gehore brengt! 👍

Normaliter ga ik nergens van uit en wacht ik op jouw reactie totdat ik een voucher verstuur, maar om voor één keer die barrière te doorbreken en meteen al actie te ondernemen, stuur ik je zo direct een voucher toe per privébericht. De code die je ontvangt, kun je in een SMS sturen aan 2244 zodat de bundel binnen tien minuten geactiveerd wordt.

Ik zal er ook nog alles aan doen om jullie casus extra onder de aandacht te brengen bij onze technische collega's, zo wordt het hopelijk snel hersteld door de betrokken partijen!


Omdat de kabelschade is veroorzaakt door een aannemer hoort deze zelf de kabelschade te melden. er word dan direct actie ondernomen.

schade melden aan glasvezel.

T Mobile kan dit zelf ook en moet hiervoor wel de procedures volgen. guidion monteur moet klant locatie uitsluiten > kpn netwerknl monteur moet de fout locatie opzoeken en doorzetten naar ondergronds > ondergronds moet de storing oplossen. deze manier kan dus wel 3 weken duren. belt de aannemer zelf dan komt ondergronds direct. (maar worden de kosten ook direct verhaald op de aannemer)


Reageer