Skip to main content

Hallo allemaal,

Dus na jaren klant geweest te zijn van Xs4all en later Kpn (nooit problemen gehad ook nooit downtime), heb ik besloten om klant te worden bij Odido.

Ik was al op de hoogte dat er wat problemen met de modem zijn maar toch, gisteren zoals belooft is mijn aansluiting geregeld. Prima, later op de dag heb ik snelheid tests uitgevoerd, bekabeld goed 940mb, wifi 6 opvallend traag 60-230mb op alle servers behalve dan die van Odido ( bij Kpn was het ongeacht de server 800mb+ op wifi 6). Ik vond dit minder maar geen extreme problem. 

Rond 19:30 netflix (bekabeld tv) viel uit. Ik kijk op mijn telefoon naar mijn wifi, ook uit. Rechtstreeds naar de modem, hij was aan het rebooten, denk ik, alle lampen uit. 5 minuuten later alles deed het weer.

Ik dacht, misschien een firmware update etc. maar niet dus. Tussen 23 en 00:00 weer een reboot.

Dit is zorgelijk. De modem zit op hetzelfde plek zoals de xperiabox van Kpn die nooit problemen had, maar toevallig wel een probleem die T56 op dit community en Tweakers vaak vermeld is.

Een collega van mij had dit ook en na 3 maanden bellen en bellen heeft hij een T54 geregeld en gelijk de probleem opgelost.

Mijn vraag is nu: wat moet ik doen?!

Voor de mods: modem zit op plek waar minimaale storing is. Ik heb al een modem reset gedaan en 2.5g uitgezet (die heb ik juist nodig, maar goed).

Any tips voor dat ik de klanten service gaat bellen?

Groetjes!

 

Hallo @550ml 

Wanneer de router is aangesloten dan krijgt hij direct al een nieuwe firmware mee dus dan gaat hij in de nacht updaten. Zou je voor de zekerheid nog een dag willen kijken of de router herstart?


Ok, dan doe ik dat en morgen laat ik jullie weten.


Reageer