Skip to main content

Ik heb net een nieuwe aansluiting van t-mobile en thuis staat er een mailserver van synology NAS. Mail ontvangen is mogelijk alleen mail verzenden lukt niet. Alle noodzakelijke poorten voor smtp zijn doorverwezen naar de server maar er blijven foutmeldingen komen als:

connect to ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM[2a00:1450:4025:c03::1a]:25: Network is unreachable

Het lijkt erop dat de firewall in de router dit blokkeert, wat moet ik doen?

Hoi @mauriceostoya welkom bij de community

Welke poort gebruik je voor verzenden email? Dat mag namelijk niet poort 25 zijn.


Er zijn meerdere poorten ingesteld maar 25 zal denk ik als eerste gebruikt worden. Moet ik die uitvinken?

 


Hier gebruik je dus dat lokale gebruikers naar jouw NAS server via poort 25 email kunnen aanbieden. Aangezien dat allemaal binnen jouw LAN blijft zal dat nog wel lukken. De vraag is, hoe heb je ingesteld dat jouw SMTP server de berichten “de wereld” instuurt. Heb je de relay feature goed ingesteld?

  • Richting het WAN/T-mobile kun je geen poort 25 gebruiken.
  • Je kunt de T-mobile thuis SMTP server niet als relay server gebruiken. 
  • Advies om een dienst als SendGrid of MailGun als relay te gebruiken.

Ik begrijp dat poort 25 niet mogelijk is nu. Echter de vraag is of je het uitgaande verkeer ook via de relay van t-mobile kunt doen. Bij een t-mobile thuis krijg je een mailadres toch dus zou het mogelijk via het IP adres van t-mobile naar buiten te kunnen.


Je kunt vanuit een mailprogramma de SMTP van T-Mobile thuis gebruiken (via poort 587). Maar niet als SMTP relay. Daar is dit consumentenproduct niet geschikt voor.


Ik begrijp dat poort 25 niet mogelijk is nu. Echter de vraag is of je het uitgaande verkeer ook via de relay van t-mobile kunt doen. Bij een t-mobile thuis krijg je een mailadres toch dus zou het mogelijk via het IP adres van t-mobile naar buiten te kunnen.

Als het goed is zou je dit in je Synology moeten kunnen configureren ( aldus hun KB ). Als je daar je T-Mobile mail-server instellingen invoert zou het moeten werken.

Houdt er echter wel rekening mee dat de mail-server van T-Mobile met enige regelmaat geblokkeerd wordt door Microsoft Outlook/msn/live/hotmail waardoor e-mails die je verstuurt niet bij die geadresseerden aan zullen komen.

 

Je kunt vanuit een mailprogramma de SMTP van T-Mobile thuis gebruiken (via poort 587). Maar niet als SMTP relay. Daar is dit consumentenproduct niet geschikt voor.

In principe kan het wel zie ook dit bericht je kunt voor zover ik gemerkt heb alleen geen eigen domeinnamen gebruiken, deze worden veelal afgeketst.

Daarnaast vraag ik mij af of je op dit moment überhaupt e-mail wilt versturen via de T-Mobile mailservers aangezien deze met enige regelmaat worden geblokkeerd door Outlook en soms zelfs voor komen in een aantal RBL's ( waaronder Barracudacentral of Spamhaus ).