Skip to main content

Hoi tmobile wonen nu al sinds een paar maand op een nieuw adres in oostburg en hebben hier een DSL verbinding dezelfde op ons oude adres ook in oostburg nooit problemen gehad met het internet nu wonen we een stukje verder in oostburg met een DSL verbinding en het internet is echt super traag de downloadsnelheid is 1mbps per seconde dit kan toch gewoon niet? even een youtube video laden duurt 2 minuten kan dit aub zo snel mogelijk gefixt worden want het is gewoon niet meer te doen bijna zeker als we het internet dagelijks gebruiken en nee router resetten werkt niet of kabel versteken of uitblazen alles al geprobeert...

Hoi @Jarno125, bedankt voor de screenshots, die stuur ik meteen door. Nog een paar laatste checks: je hebt een maximale downloadsnelheid van 24 Mbit/s (bekabeld) op jouw adres, maar maakt gebruik van een TV Box. TV Boxen nemen sowieso 8 Mbit/s bandbreedte in beslag, dus dan hou je nog maximaal 16 Mbit/s over. Test je bekabeld wanneer de box aanstaat toevallig? 

Dit is natuurlijk nog steeds onder niveau dus we gaan er sowieso naar kijken, maar ik wil dat puntje wel uitsluiten zodat we de oorzaak beter kunnen duiden.

Hoeveel apparaten heb je tegelijkertijd bekabeld aangesloten?


Hoi @Jason de tv box staat enkel savonds aan voor max 2-3u neemt deze de hele dag door MB in beslag of enkel als hij aan staat? en nee enkel de hoofd pc is aangesloten met een kabel de andere apparaten zitten op de wifi. ook hebben wij 2 aansluitingen thuis hier een COAX en dan de DSL zou de COAX niet sneller en beter zijn dan de oude DSL poort? groetjes jarno en bedankt voor de hulp!


Hoi @Jarno125, bedankt voor je terugkoppeling!

Zolang de box aanstaat, wordt er acht Mbit/s aan bandbreedte in beslag genomen door de TV Box. Die hoeveelheid wordt dan van het maximaal aantal Mbit/s op de lijn gereserveerd, waardoor je (in theorie) nog maximaal 16 Mbit/s overhoudt. Omdat je daarnaast ook nog apparaten met Wifi verbonden hebt, wordt het maximum dat je overhoudt minder. Hoeveel dit exact is, kan ik niet precies aangeven omdat dit schommelt op Wifi. 

De COAX wordt bij ons niet gebruikt, daar kun je de apparatuur niet op aansluiten. Omdat ik in dit geval vermoed dat je snelheid beperkt wordt door een verbindingsfout/netwerkprobleem ga ik het doorzetten naar de techneuten. Hun gemiddelde verwerkingstijd bedraagt momenteel twee tot vier dagen. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Thanks!

UPDATE: de TD heeft snel besloten, we hebben Guidion aangestuurd om dit te verhelpen. Je zult binnen enkele minuten een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail. Maak alsjeblieft een afspraak met de tool en mocht dit om wat  voor reden dan ook niet werken, bel dan met: 088-2000 151.


Hoi @Jason nog even een update maar de TV box is bij ons zelfs helemaal niet aangesloten en wat komt Guidion precies doen want de vorige keren waren ze ook geweest en er was helemaal nieks verandert aan ons probleem of verbeterd zeg maar op ons vorige adres XXXX hadden we gewoon 50MBS de hele dag lang zonder enig probleem of storingen maar in dit nieuwe huis is dit probleem echt niet te harden bijna zeg maar netflix en youtube blijft minuten draaien tegen we kunnen kijken ook groetjes 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.


Goedemorgen @Jarno125, Guidion komt de snelheidsissues herstellen en zal waar nodig de apparatuur vervangen zodat de snelheid weer richting het maximum stijgt. Wat betreft de exacte werkzaamheden: dit loop ik graag voor je na, maar ik zie dat alle gegevens uit jouw profiel inmiddels verwijderd zijn. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft?


Hoi @Jarno125, bedankt voor je gegevens in het privébericht!

Ik heb het gecheckt en Guidion zal hierbij kijken naar de volledige thuisinstallatie, alsmede het interne netwerk tot aan de deur. Mocht het onverhoopt zo zijn dat het upload-probleem extern ligt, dan zal diezelfde dag nog de netbeheerder ingeschakeld worden om het te herstellen.

Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat KPN soms een paar dagen nodig heeft om de lijn aan hunt kant te onderzoeken alvorens er dan een afspraak ingepland wordt.


@Jason hebben geprobeert een afspraak te maken via de link die we gekregen hebben maar er staat dat guidion pas over 2-4 weken kan en zelfs daarna kunnen we geen afspraak in plannen mvg jarno


Hoi @Jarno125 ,

In dat geval wil ik je aanraden om te bellen met Guidion. Je kan de monteurs bereiken via 088 - 200 0151. Op die manier kan je ervoor zorgen dat alsnog de afspraak wordt gemaakt en je een monteur langs krijgt. 


Reageer