Skip to main content

Al een aantal dagen stoort het internet continu, de verbinding valt continu weg en herstelt daarna weer. 
Dit is zowel met wifi als bedraadde internet. 

Hierdoor ook haperende tv bij zowel normaal tv kijken als smarttv apps (beeld wazig regelmatig). Het beeld staat even stil (audio loopt door) en beeld wordt onscherp. De tv is verbonden met een vaste kabel vanuit het modem.

Ik heb glasvezel en de converter en modem al eens opnieuw opgestart. 

Hallo @Rick1504 

Kun je eens kijken of het beter gaat met een andere internetkabel tussen mediaconverter en router?

Je kan de router ook voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Dit heeft geen effect, 

internet wordt alleen maar trager, komt amper boven 10mb/s up en down. 
Er zijn geen storingen bekend en ik hoop niet dat geschiedenis zich weer gaat herhalen na recent helemaal geen bereik te hebben gehad…. 

Hey @Rick1504, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hi, ik heb inmiddels ook contact gehad met de klantenservice chat. Zij hebben een lijnmeting gedaan en die is niet goed. Dat is doorgestuurd naar de technische afdeling. Dit is overbodig nu denk ik?

@Rick1504 

Als je bovenstaande stappen kan uitvoeren dan kan @Tommie van Odido de resultaten delen met de technische dienst zodat zij het verder kunnen oppakken.

Dat is allemaal leuk bedacht maar met apple apparatuur tegenwoordig heb je geen ethernet poort meer en daar heb ik ook geen verloop voor. Lijkt me nogal omslachtig om dit te gaan aanschaffen, kosten te maken terwijl jullie verzaken gewoon fatsoenlijke verbindingen te leveren.

Het lijken eerder capaciteitsproblemen. Dit is nu rond 02:30

Hoi @Rick1504, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat er inmiddels een monteur langs is geweest. Ervaar je nog issues na dit bezoek? Groetjes, Ishana

Ja helaas nog steeds gaande. Hij kon het niet oplossen en zou maandag terugkomen met kpn oid.

Ik neem aan dat jullie ook de werkbon van Guidion kunnen inzien. Volgens mij kan ik daaruit opmaken dat jullie het probleem niet opgelost krijgen en dus geen service kunnen bieden. Ik maak in dat geval graag gebruik om mijn contract te ontbinden zonder kosten/boete. 

Hey @Rick1504, het ticket is vandaag doorgezet naar onze Back Office. KPN NetwerkNL moet hiervoor aangestuurd worden om dit op te lossen.

Je dient ons 30 dagen de tijd te geven om dit voor je op te lossen, lukt het ons niet binnen die 30 dagen, dan mag je het contract kosteloos ontbinden. 

Kan ik ook tussentijds een update krijgen of krijg ik uberhaubt terugkoppeling?

Hoi @Rick1504, er is vanochtend voor het laatst gemonitord: de afgelopen 13 dagen is het modem niet 1 keer offline geweest en is de WAN-uptime niet onderbroken geweest. Wat ik wel zie, is dat je in LAN-2 21 actieve apparaten aangesloten hebt. Ik gok dat je dit middels een switch hebt gedaan, klopt dat?

Hi, ik heb ook nooit gezegd dat het internet niet werkt. Het werkt zeer traag op bepaalde momenten, dat probleem heeft ook jullie monteur geconstateerd. 
Dat van de switch klopt inderdaad. 

Hoi @Rick1504, goed om te weten! Zou je twee momenten kunnen bijhouden met datum en tijdstip dat je dit ervaart? Dan kunnen wij dit nagaan. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Enfin. Het lijkt weer wat stabieler, hopelijk blijft het zo. Maken jullie wel de compensatie in orde voor de periode dat dit niet het geval was, of liever. Verleng de kortingperiode die nu loopt. Daar heb ik meer aan dan een paar euro korting en vind ik gepaster.

Enfin. Het lijkt weer wat stabieler, hopelijk blijft het zo. Maken jullie wel de compensatie in orde voor de periode dat dit niet het geval was, of liever. Verleng de kortingperiode die nu loopt. Daar heb ik meer aan dan een paar euro korting en vind ik gepaster.

Gaan jullie nog reageren?

verbinding overigens nog steeds niet top en instabiel. Zeker op drukke momenten zoals avond ed.

@Rick1504 Ik wil je graag helpen om de verbinding te stabiliseren! Echter heb ik wel die twee voorbeelden nodig. De vergoeding ga ik gelijk voor je in het systeem zetten, maar dit kan pas wanneer het probleem ook daadwerkelijk is opgelost. Laat je het mij weten? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Inmiddels is de verbinding weer in zijn geheel weggevallen!!! Wanneer gaan jullie deze XXXXXXX eens in orde maken? Blijkbaar kunnen jullie het niet voor elkaar krijgen. Zie ook bijgevoegde foto. Na reset en aan/uit geen verschil.

Dit is echt de druppel in jullie onkunde! Ik verwacht een degelijke compensatie + kosteloze mogelijkheid om te kunnen opzeggen. Deze bagger accepteer ik niet langer, een terugkerend probleem sinds oktober.

Moderator edit - scheldwoord/kwetsende uiting verwijderd: het is niet toegestaan om te schelden of andersoortige kwetsende uitingen te plaatsen op de Community. Neem de Huisregels alsjeblieft door en houd je hieraan: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Bij een volgende waarschuwing zijn we genoodzaakt je te bannen.

@Rick1504 Mijn oprechte excuses! Ik ben direct het systeem ingedoken en gelukkig zie ik dat je al contact hebt gehad met de Klantenservice. Op 26-01 is er een monteur langs geweest, maar deze heeft geconstateerd dat het probleem buitenshuis ligt. De technische dienst is gelijk geïnformeerd en nu aan het schakelen met de netwerkbeheerder om jou weer online te krijgen. 

Ik zeg het abonnement graag voor je op. Echter kan ik dat nu nog niet doen zonder dat je een afkoopsom krijgt. Mocht wij het probleem niet binnen 30 werkdagen kunnen oplossen, maak ik de opzegging direct voor je in orde. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

@Rick1504 Mijn oprechte excuses! Ik ben direct het systeem ingedoken en gelukkig zie ik dat je al contact hebt gehad met de Klantenservice. Op 26-01 is er een monteur langs geweest, maar deze heeft geconstateerd dat het probleem buitenshuis ligt. De technische dienst is gelijk geïnformeerd en nu aan het schakelen met de netwerkbeheerder om jou weer online te krijgen. 

Ik zeg het abonnement graag voor je op. Echter kan ik dat nu nog niet doen zonder dat je een afkoopsom krijgt. Mocht wij het probleem niet binnen 30 werkdagen kunnen oplossen, maak ik de opzegging direct voor je in orde. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

Ja het is onderzocht maar wederom een probleem wat jullie zelf niet kunnen oplossen -voor de 3e keer-. Nu is de netbeheerder aan zet en die zal er volgens ook weer, weet ik hoe lang, over mogen doen??? 

en ja leuk die afkoopsom maar jullie kunnen al sinds oktober geen stabiele verbinding leveren, iedere keer is er wat. Al minstens 4x een monteur gehad die het dan niet of tijdelijk weer oplossen en ondertussen blijven jullie hierboven doodleuk zeggen dat er met de lijn niks aan de hand is en de monitoring niks oplevert. Nou blijkbaar is er dus wèl wat aan de hand…. 

Hi, ik heb een simkaartje gehaald in de winkel om in mijn eigen 4g modem te stoppen. Deze kosten kon ik terugkrijgen via jullie. Bijgaand de bon. 

Hi @Rick1504, ik wilde de vergoeding voor je in orde maken maar toen zag ik dat onze klantenservice dit al gedaan heeft! Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. 

Klopt, heb er nog een gehaald omdat de online bestelde sim gisteren niet bezorgd was en onze apparatuur thuis niet werkt zonder verbinding, dus nog een gehaald in de winkel. Vandaar.

Reageer