Hier mijn bevindingen van de 1e maand Odido. De eerste twee weken gebruik gemaakt van Odido's hardware, ONT en Modem. Wat mij opviel is dat overdag de download snelheid tussen 700-965 Mb is en 's-avonds deze erg verschilt en soms afneemt tot zelfs 100 Mb, upload varieert van 500-945. ( snelheidsmeting op Odido server) Na twee weken ben ik overgestapt op mijn eigen hardware, een Fritzbox 5590 XGS-PON. Ook hier het zelfde fenomeen. Mijn conclusie is dat lokale hardware kennelijk geen geen invloed heeft. Blijft in mijn mening over de lijn belasting in de wijkcentrale. Ik zit op het KPN netwerk en bekend is dat KPN een FAN-OUT van 1:32 gebruikt. Wat ik begrijp is dat een 10Gb lijn verdeeld wordt over 32 aansluitingen. Of woningen in één straat naar 1 verdeelpunt gaan of meerdere punten weet ik niet. Maar duidelijk is dat als het gebruik in de buurt toeneemt de snelheid afneemt en deze merkbaar wordt in gewoon internet gebruik. Meestal begint mijn vrouw dan te klagen . Overigens met het TV signaal zijn er geen problemen. Ik kom van Ziggo met 750 Mb down welke de afgelopen jaren gewoon constant was ( gemeten met Smokeping + Okla CLi ). Ik kijk dit nog 1 a 2 maanden aan.
12 dec 20:43 Down 390 / Up 500
13 dec 08:12 Down 998 / Up 945
13 Dec 19:42 Down 385 / Up 410
Hoi
Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf
Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf
Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf
Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana
Bedankt voor je reactie
Ik ben nu op vakantie en over 3 weken weer thuis.
Wat je vraagt het ik in het begin al gedaan er staan meerdere grafieken in een andere post.
Wat je vraagt werkt niet omdat het zo sterk fluctueert. Ik zou dit minstens meerdere keren moeten doen.
Zoals je misschien hebt gelezen gebruik ik nu mijn eigen fritzbox maar met jullie apparatuur de 1e 2 weken precies het zelfde resultaat ( natuurlijk alles bekabeld ) en speedtest van Ookla (CLI) op jullie server.
Zie mijn vorige post
Hey
Ik heb Guidion voor je aangestuurd om alles te bekijken, zou je na de afspraak een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt!
Dat is prima
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.