Hier mijn bevindingen van de 1e maand Odido. De eerste twee weken gebruik gemaakt van Odido's hardware, ONT en Modem. Wat mij opviel is dat overdag de download snelheid tussen 700-965 Mb is en 's-avonds deze erg verschilt en soms afneemt tot zelfs 100 Mb, upload varieert van 500-945. ( snelheidsmeting op Odido server) Na twee weken ben ik overgestapt op mijn eigen hardware, een Fritzbox 5590 XGS-PON. Ook hier het zelfde fenomeen. Mijn conclusie is dat lokale hardware kennelijk geen geen invloed heeft. Blijft in mijn mening over de lijn belasting in de wijkcentrale. Ik zit op het KPN netwerk en bekend is dat KPN een FAN-OUT van 1:32 gebruikt. Wat ik begrijp is dat een 10Gb lijn verdeeld wordt over 32 aansluitingen. Of woningen in één straat naar 1 verdeelpunt gaan of meerdere punten weet ik niet. Maar duidelijk is dat als het gebruik in de buurt toeneemt de snelheid afneemt en deze merkbaar wordt in gewoon internet gebruik. Meestal begint mijn vrouw dan te klagen :-). Overigens met het TV signaal zijn er geen problemen. Ik kom van Ziggo met 750 Mb down welke de afgelopen jaren gewoon constant was ( gemeten met Smokeping + Okla CLi ). Ik kijk dit nog 1 a 2 maanden aan.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.