Skip to main content

Al sinds 13 november hebben we geen glasvezel verbinding meer. We hebben al meerdere keren gebeld en telkens hetzelfde verhaal: houd je telefoon in de gaten want daar houden we je op de hoogte.
Tot nu toe heb ik nog geen enkele sms/mail/telefoontje gehad om ons op de hoogte te houden van de status van het probleem.

De monteur die na een week langs kwam kon ons alleen vertellen dat het  een issue bij OpenDutchFiber is en dat het blijkbaar al een bekend probleem was. Dat terwijl op alle kanalen en in mijnOdido staat dat er bij mij geen probleem is..

Hoe kan dit, en hoe houden jullie mij op de hoogte? het is nu al bijna 3 weken en ik hoor alleen wat als ik zelf bel. (en dan is het nog bar weinig)

Het geduld begint wel aardig op te raken hier, en de slechte communicatie helpt zeker niet mee.

Hi @BDijkstra, ik kan me goed voorstellen dat je hier meer duidelijkheid over wil. 

Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat het een probleem bij Open Dutch Fiber lijkt te zijn. Wij hebben dit doorgezet naar hun toe, zodat zij kunnen onderzoeken wat er aan de hand is. Op dit moment hebben wij nog geen update van ze ontvangen, waardoor wij jou ook geen nieuwe updates kunnen geven. Wel houden we dit constant in de gaten en zullen we gelijk actie ondernemen zodra Open Dutch Fiber ons terugkoppeling geeft. Wij brengen jou op dat moment ook gelijk op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen. 

 

Ik zie dat je een mobiel abonnement bij ons hebt. Ik kan je om je uit de brand te helpen een voucher aanbieden voor Unlimited internet op jouw mobiel, zodat je op deze manier nog online kan blijven. Mocht je hiervan gebruik willen maken, laat het me dan weten zodat ik een voucher voor je regelen! 


Om misverstanden te voorkomen, het betreft hier niet één adres. Ook wij en vele anderen hebben inmiddels geruime tijd geen verbinding meer. Beschamend en om moedeloos van te worden het oneindig pingpongen van tickets tussen Odido, Guidion, ODF en de onderaannemer van ODF. Na ruim 3 (!!!l weken nog geen internetverbinding. Prima dat je een alternatief via het mobiele netwerk aanbiedt maar dat is bijzaak. Zorg ervoor dat onder regie van Odido het probleem voor de klant van Odido wordt verholpen. Helaas voor Odido stapelt zich de negatieve reclame voor Odido in onze wijk en de aanpalende wijken inmiddels via sociale media op. Kortom: zorg voor herstel, 3 weken zonder enige vorm van terugkoppeling en, nog veel belangrijker herstel van levering van geboden diensten, is echt onaanvaardbaar! Guidion heeft aan het begin van november al aangegeven richting Odido dat er op minimaal 17 adressen geen diensten meer geleverd worden waarbij de oorzaak buiten de woningen van de abonnees gezocht moet worden! Urgentie derhalve!


Om misverstanden te voorkomen, het betreft hier niet één adres. Ook wij en vele anderen hebben inmiddels geruime tijd geen verbinding meer. Beschamend en om moedeloos van te worden het oneindig pingpongen van tickets tussen Odido, Guidion, ODF en de onderaannemer van ODF. Na ruim 3 (!!!l weken nog geen internetverbinding. Prima dat je een alternatief via het mobiele netwerk aanbiedt maar dat is bijzaak. Zorg ervoor dat onder regie van Odido het probleem voor de klant van Odido wordt verholpen. Helaas voor Odido stapelt zich de negatieve reclame voor Odido in onze wijk en de aanpalende wijken inmiddels via sociale media op. Kortom: zorg voor herstel, 3 weken zonder enige vorm van terugkoppeling en, nog veel belangrijker herstel van levering van geboden diensten, is echt onaanvaardbaar! Guidion heeft aan het begin van november al aangegeven richting Odido dat er op minimaal 17 adressen geen diensten meer geleverd worden waarbij de oorzaak buiten de woningen van de abonnees gezocht moet worden! Urgentie derhalve!

Hanplo,

Ik heb net wat controlevragen gesteld, het is een robot (ChatGPT) die de antwoorden geeft..


@Speenkruid Waar doel je op, dat het geen moderatoren zijn?

Volledigheidshalve, ik zie tot op heden geen voortgang, klaarblijkelijk zijn er geen prestatie afspraken gemaakt tussen Odido-ODF en ODF-onderaannemer(s). Ze kunnen dus allemaal hun eigen doorlooptijden bepalen en er zit, in tegenstelling tot automatische antwoorden die we krijgen, geen actieve voortgangscontrole op ten behoeve van ons als uiteindelijke klant. Wat me het meest irriteert is dat alle partijen aangeven dat ze de ander een vraag hebben gesteld en dan vervolgens weer in de wachtstand gaan, geen enkel besef dat we inmiddels bijna 4 weken (!!) zonder diensten zitten en het wachten meer dan beu zijn. Alle begripsuitingen hebben inmiddels de waarde van lege briefjes, concrete en zichtbare actie, en daarmee tonen en nemen van verantwoordelijkheid, wordt verwacht!


Hanplo,

Ik heb net wat controlevragen gesteld, het is een robot (ChatGPT) die de antwoorden geeft..

@Speenkruid misschien snel je speen weer in doen want geen idee waar je het over hebt maar diegene die hier op de community reageren zijn zeker geen robot 😉. Wel is het zo dat de digitale assistent (Izzi) op de website een chatbot is. Echter kan die je ook doorverbinden naar een medewerker.

——————————————————————-

Overigens heeft een medewerker een nieuwe update geplaatst in een ander topic (er vanuit gaande dat het dezelfde wijk betreft):

 


Kijk, nu komen er andere reacties! 😄 De bot KAN je doorverbinden… maar laten we niet afwijken van het onderwerp, zorg dat we weer internet hebben.


@Speenkruid Waar doel je op, dat het geen moderatoren zijn?

Volledigheidshalve, ik zie tot op heden geen voortgang, klaarblijkelijk zijn er geen prestatie afspraken gemaakt tussen Odido-ODF en ODF-onderaannemer(s). Ze kunnen dus allemaal hun eigen doorlooptijden bepalen en er zit, in tegenstelling tot automatische antwoorden die we krijgen, geen actieve voortgangscontrole op ten behoeve van ons als uiteindelijke klant. Wat me het meest irriteert is dat alle partijen aangeven dat ze de ander een vraag hebben gesteld en dan vervolgens weer in de wachtstand gaan, geen enkel besef dat we inmiddels bijna 4 weken (!!) zonder diensten zitten en het wachten meer dan beu zijn. Alle begripsuitingen hebben inmiddels de waarde van lege briefjes, concrete en zichtbare actie, en daarmee tonen en nemen van verantwoordelijkheid, wordt verwacht!

Mee eens. Ik heb in het draadje “storing Assen Peelo” ongeveer het zelfde gemaild. Zoals ik de reacties van Odido lees hadden ze, indien er een goed servicecontract was, allang een jurist op moeten zetten.


Reageer