Stappenplan eigen modem activeren en aansluiten

  • 18 April 2024
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Beste Odido, 

Graag wil ik de Huwai XGSPon module niet gebruiken en glasvezel direct op de modem Fritz!Box 5390 met XGSPON module aansluiten. 

Wat is het stappenplan want klantenservice verwijst mij naar community na vraag ‘ik wil mijn modemID doorgeven voor activering’. 

De modem heeft een XGSPON module (XGSPON en GPON certified). Verneem het graag. 

Tommie van Odido 12 dagen geleden

Hi @wesleyeneveline, welkom op onze Community!

Sinds kort is het gebruik van third-party XGS-PON's bij ons op het netwerk mogelijk. Het werkt maar er zijn nog wat verbeterpuntjes. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Ook ontvang ik graag het S/N van je eigen ONT. Dan kunnen we een moment afspreken om het ONT te registreren. Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet komt te zitten dus we moeten een aantal minuten daarvoor zitten. Ik zie je berichtje graag tegemoet.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wesleyeneveline 

Dit zou moeten kunnen doordat een moderator het modem ID registreerd. Let er wel op dat de Huawei dan niet meer zal werken dus mochten er later problemen optreden met de verbinding dan moet je de Huawei weer laten registeren zodat je de Zuxel kan aansluiten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @wesleyeneveline, welkom op onze Community!

Sinds kort is het gebruik van third-party XGS-PON's bij ons op het netwerk mogelijk. Het werkt maar er zijn nog wat verbeterpuntjes. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Ook ontvang ik graag het S/N van je eigen ONT. Dan kunnen we een moment afspreken om het ONT te registreren. Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet komt te zitten dus we moeten een aantal minuten daarvoor zitten. Ik zie je berichtje graag tegemoet.

Reageer