Skip to main content

Sinds enkele weken kan ik twee websites niet meer via ons thuisnetwerk bereiken. Ze doen het niet op alle apparaten thuis (mac laptop, windows laptop, ipad telefoons), die ieder een eigen configuratie hebben.


De websites doen het echter wel op ieder ander netwerk (t-mobile mobiel, op m'n werk enz.) en wanneer ik een VPN gebruik op een van mijn devices thuis.

Het gaat om: https://monobrau.com/ en https://andreajellina.com/.

Via het soortgelijke problemen op het forum heb ik mijn DNS servers aangepast aan cloudflare en vervolgens die van google, helaas zonder succes.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Hallo @sebastian_22312 

Het zou kunnen dat jouw ip op een Blacklist staat, dat kun je hier controleren.

https://www.whatismyip.com/blacklist-check/


Hallo @sebastian_22312 

Het zou kunnen dat jouw ip op een Blacklist staat, dat kun je hier controleren.

https://www.whatismyip.com/blacklist-check/

Ha @Waqqas,

Bedankt voor je reactie. Ik heb 't gechecked, maar hij staat niet op een blacklist. Voor de zekerheid ook nog even de ip's van de twee websites gecontroleerd, maar die staan ook niet op een blacklist.


Inmiddels opgelost.

Blijkt dat (toevallig bij de twee verschillende hosting providers tegelijk) het IP adres was geblokkeerd.

een preventieve blokkade i.v.m. onderstaande reactie van de host, waarschijnlijk omdat de wordpress sites de afgelopen tijd flink werden geupdate.

Je IP adres is op onze blacklist terecht gekomen doordat het bestand /xmlrpc.php te vaak werd aangeroepen in een korte tijd.
Ons systeem zag deze herhaaldelijke requests als aanval en heeft daarom ingegrepen om je account veilig te stellen

Wanneer WordPress dmv een app gebruikt wordt, gebruikt deze app xmlrpc.php om in te loggen op je site.
Dit bestand is echter ook vaak het doelwit van hackers die hierlangs WP sites proberen binnen te dringen..
We raden daarom af WordPress met een app te beheren en adviseren tevens het xmlrpc.php bestand uit te schakelen. (Hiervoor zijn verscheidene plugins.)


HI @sebastian_22312 

Wat fijn dat het is opgelost en dat je dat ook men ons deelt!


Reageer