GIsteren heb ik mijn snelheid van glasvezel verhoogd van 50mb/s naar 100mb/s. In mijn abonnement staat “ Aan sinds 04-02-2020 “.
Wanneer wordt de nieuwe snelheid actief?
GIsteren heb ik mijn snelheid van glasvezel verhoogd van 50mb/s naar 100mb/s. In mijn abonnement staat “ Aan sinds 04-02-2020 “.
Wanneer wordt de nieuwe snelheid actief?
Hallo
Dit gebeurt meestal dezelfde dag al. Herstart je media converter en modem even door de stroom voor even te verwijderen.
Ik heb via de site gezien dat mijn snelheid in mijn gebied verhoogd is, wanneer gaat dit in en kan ik hiervan de voordelen zien?
Maak gebruik van alles in 1 pakket ( Glasvezel), mobiel unlimited abbonnement
Goedemiddag
Om meer duidelijkheid te scheppen, heb ik één van onze netwerkspecialisten geciteerd:
“De hoofdreden dat het niet makkelijk is om iemand over te zetten van WBA naar ODF is als volgt: wanneer wij een lijnaanvraag doen op WBA, huren wij die lijn voor een jaar van KPN NetwerkNL. Dat brengt een kostenplaatje met zich mee waar wij rekening mee houden in onze abonnementsprijzen, zoals eigenlijk elke provider dat wel doet natuurlijk. Wanneer je op de ODF-technologie zou worden overgezet, betalen wij dus de WBA lijn door terwijl we ook installatiekosten, aansluitkosten en dergelijke erbovenop krijgen - een deel daarvan wordt vergoed/betaald door de gebruiker. Buiten dat, dient er een poort gereserveerd te worden om de verbinding naar ODF gereed te maken in de wijkcentrale. Dit hele proces vergt ook tijd en kan in sommige gevallen weken of maanden duren. Tevens migreren we de aanvraag en daar komt een nieuwe installatieafspraak bij aan te pas. Omdat we op ODF onze eigen netwerkapparatuur gebruiken, zal hier ook tijd overheen gaan.“
Je maakt momenteel nog gebruik van WBA Glasvezel, dit valt onder het beheer van KPN en we ‘lenen’ daarvoor hun netwerk. Je kunt bovenstaande uitleg enigszins nuanceren door te stellen dat de netwerkapparatuur slechts het omprikken van een paar kabeltjes in de wijkcentrale is, zoals eerder door een aantal betrouwbare gebruikers terecht opgemerkt is. Echter, we wachten dan liever totdat je huidige contract uitgediend is. Heel brutaal gezegd, scheelt dat ook in financieel opzicht. Desalniettemin, ben ik van mening dat de klant hierbij altijd koning is en zelf zou moeten kunnen kiezen wanneer de overzetting plaatsvindt. Gelukkig rollen we steeds meer ons eigen Glasnetwerk uit in Nederland, dus het proces zal in de toekomst zeker eenvoudiger moeten worden.
Sorry dat ik geen beter antwoord voor je heb, maar dit is wat ons verteld is vanuit de netwerkspecialisten.
Goedemiddag
27 november is wel aan de rappe kant, ik weet niet zeker of dat de daadwerkelijke activatiedatum zal worden, maar dit zal je binnen één week toegestuurd krijgen per e-mail. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat zodra het nieuwe contract ingaat, het huidige abonnement opgezegd dient te worden. Veel plezier met je nieuwe abonnement straks en als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Stay safe!
Als ik nadat de nieuwe aansluiting is gemaakt het huidige 100mbit contract opzeg en de nieuwe ingaat, moet ik dan de resterende maanden betalen van het oude contract? Deze vraag had ik ook gesteld via FB, maar daar heb ik nog geen antwoord op
Hi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.