Skip to main content

Ik heb sinds 24 december ook Odido glasvezel en ben met mijn 1Gbit lijn nog nooit boven een download van 600 uitgekomen terwijl de upload structureel hoger is. Hoe vraag ik zo'n poortmove aan? 

Hi @rosint, welkom op onze Community!

Ik heb jouw reactie omgezet naar een eigen topic om het andere topic niet te “vervuilen”. Ik gok dat een poortmove voor jou niet nodig zal zijn. Ik onderzoek dit graag verder voor je.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hoi Tommie, 

Dankjewel voor je respons. Ik zal wel door alle hoepels gaan springen die gevraagd worden in dat document maar om je even mijn huidige situatie te schetsen.

Ik heb een TP-Link Deco M9 mesh systeem rechtstreeks op de ONT aangesloten (Vlan 300). Dit werkt en zal dus ook correct zijn ingericht. Ik heb de ONT al meermalen opnieuw opgestart en 30 sec. de tijd gegeven. De verbinding is wel stabiel en valt niet o

Wanneer ik de speedtest op mijn deco doe (ingebouwde functionaliteit) die dus bedraad en rechtstreeks op de ONT is aangesloten dan haal ik met mijn download snelheid wisselend ergens tussen de 500 en 650 mbit. De upload is ergens tussen de 600 en 800 mbit. 

Ter vergelijking, met mijn 1gbit ziggo verbinding haalde ik voorheen wel rond 950mbit op dezelfde speedtest. Mijn router is dus wel in staat om deze snelheid te halen. 

BIjgevoegd alvast een afbeelding van een speedtest die ik zojuist heb gedaan.

Hey @rosint, mag ik je vragen om ons modem aan te sluiten en alle stappen te doorlopen in het document? Anders kan ik het niet voor je doorzetten. Alvast bedankt! 

Hoi Tommie, 

Deze draad mag vooraslnog dicht. 

Ik zie nu dat dik bedraad met enkel het modem aangesloten 950 mbps up en down haal.

Dankjewel voor de inzet iig en fijne vakantie. 

@rosint Super om te lezen dat je de juiste snelheid behaald! Namens @Tommie van Odido heel erg bedankt! 😀

Reageer