Skip to main content

Typfoutje in de titel, moet natuurlijk zijn Snelheid.. Maar kan het niet aanpassen.

 

Ben sinds 2 weken klant na een overstap van Tweak (wilde niet weg, hun service was super en de verbinding stabiel/snel maar na de overname was dit een aanbieding). Via Tweak altijd netjes de 1gb up en down gehad. Nu na de overstap krijg ik “maar” 500mb up en 1gb down. Snelheid is niet wat besteld en aangegeven is. Op mijn abonnement overzicht staat ook 1000down, 1000up.

 

Dan chat je op de site met de bot, dan met een medewerker en er is een ticket aangemaakt. Krijg netjes een referentie nummer met de melding “binnen 3 dagen contact". Zijn nu 10 dagen verder, nog geen contact.

 

Dan bel je met de problemen en krijg je te horen dat ze niks kunnen doen aan de snelheid. Jammer maar helaas. Vraag of ik doorgezet kan worden naar iemand die er wel wat mee kan, een techische dienst, een monteur, afdeling retentie (ja, zit gelijk aan opzeggen te denken. Snelheid is gewoon niet wat ik besteld heb of wat er op de overeenkomst staat). Dit kan niet geleverd worden, krijg ik te horen aan de telefoon.

 

Dan geef je aan een referentie nummer te hebben, maar daar kunnen ze dan ook niks mee. Ik kan op de inlog omgeving ook geen open tickets zien, dus wat heb ik dan aan zo'n referentie nummer?

 

Ik geloof best dat de medewerkes op de chatdienst en aan de telefoon gewoon doen wat er in het script staat, maar je kan toch niet zeggen over een niet geleverde snelheid “jammer”, en het er dan bij laten?

 

En dan de bijkomende problemen met het modem dat gewoon 1x per 2 dagen (soms vaker, soms minder) besluit zichzelf opnieuw op te starten. Hierover krijg ik ook geen antwoord. Wil graag weten of dat het modem is dat dit doet, of dat het aan de lijn ligt, en daar is ook geen antwoord op. “Modem is nieuw, kan best zijn dat die het gewoon gaat doen binnenkort". Denk niet dat het zo werkt. En wanneer het modem een software update doet, dan heb ik graag dat die me dat meld. Zodat ik niet steeds denk: Wat een slechte verbinding is dit zeg! Lijkt me voor beide kanten beter….

 

Tot nu toe zeer ontevreden over t mobile.

Hallo @ShaneyMac 

Bij het troubleshooten van de verbinding dien je het door Odido geleverde apparatuur te gebruiken, dus de Zyxel.


Hallo @ShaneyMac 

Bij het troubleshooten van de verbinding dien je het door Odido geleverde apparatuur te gebruiken, dus de Zyxel.

Goedemorgen @Tommie van Odido 

Net getest hier maar er is helaas geen verbetering te zien.

 


Hey @ShaneyMac, bedankt voor de screenshot. Is dit met de Zyxel aangesloten? Als ik een lijnmeting doe zie ik namelijk je eigen router aangesloten. Kan je de Zyxel aansluiten, dan kan ik een lijnmeting doen en dit voor je doorzetten! 


Hoi @Tommie van Odido ,

Ja, de screenshot was met de Zyxel. Ik heb het daarna teruggezet naar mijn router. 
 

Laat mij weten hoe wij best verder gaan? Is het en idee om te bellen, zodat je de meting met de Zyxel kan doen?


@ShaneyMac je kan de Zyxel koppelen. Ik houd het in de gaten wanneer je een nieuwe reactie geplaatst hebt, dan voer ik hem direct uit!


@ShaneyMac je kan de Zyxel koppelen. Ik houd het in de gaten wanneer je een nieuwe reactie geplaatst hebt, dan voer ik hem direct uit!

Oké, de Zyxel is gekoppeld!


@ShaneyMac super bedankt! Ik heb alles wat ik nodig heb. Je kan je eigen apparatuur weer aansluiten en ik ga dit voor je doorzetten.


@ShaneyMac super bedankt! Ik heb alles wat ik nodig heb. Je kan je eigen apparatuur weer aansluiten en ik ga dit voor je doorzetten.

Hoi @Tommie van Odido ,

de monteur van Guidion kwam vanavond langs en het is geregeld. Het probleem was opgelost door opnieuw mijn connectie aansluiten bij de terminaal.

ik ben blij dat het nu wel werkt maar wat kan ik doen als ik compensatie zoekt voor de laatste drie maanden zonder verwachte internetsnelheid?


Hoi @ShaneyMac, super fijn om te horen! Ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana


Hoi @ShaneyMac, super fijn om te horen! Ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Dankjewel Ishana, dit ben ik blij mee. Fijn weekend! 🙏 


Sinds Januari heb ik een werkende ODF verbinding en dus Odido.
Mijn abo is 1Gbps up/down, ik heb gemerkt dat dit niet overeenkwam met de werkelijkheid en ben dus een meeting gestart via een ethernet verbonden server bij mij thuis die elke 10 minuten een Ookla speedtest uitvoert op een server gehost bij Odido

crontab -l

*/10 * * * * /root/speedtest.sh >> /opt/speedtest-output.csv

 

cat /root/speedtest.sh

printf '"' ; awk 'BEGIN {srand(); printf srand()}' ; printf '","';curl https://api.myip.com/ -s | jq -jr .ip;printf '",';speedtest --accept-gdpr -s 52365 -a Mbps -f csv

Hieruit heb een Grafana dashboard gemaakt en dan krijg je de volgende grafiek.

Zoals je ziet gebeurd er iets heel vreemds dagelijks met de uploadsnelheid, tussen 09:00 en 16:00 hier in Zuilen-Noord, Utrecht. Ook de volle snelheid is niet gehaald. Het lijkt een soort “eco” modus.

Kortom graag eens onderzoeken. En aan andere mensen graag het verzoek om dit testje ook eens te gaan draaien.

Kjeld


Reageer