Skip to main content

Hi,

Ik heb eea al gelezen hier in de community maar nog niet echt een antwoord/oplossing wat ik zelf kan doen. 

Ik sinds een maand nu glasvezel met een abo voor 1GB.
Nu haal ik op wifi (via de ooklo speedtest) een download van ±/ 200 en een upload van +/- 300
Bedraad is een ander verhaal. 
De behaalde download blijft achter op de upload. 
Down: 330
Up: 870

Modem instellingen gecheckt deze staat op 1000 full



 

Wifi is altijd vrij obscuur, op een meter van een accesspoint valt je snelheid al een heel stuk naar beneden. WiFi is gemaakt voor flexibiliteit en niet voor snelheid. Een snelheid van een 2 a 300 mbit is eigenlijk al heel keurig (naar gelang je toestel en hoeveel wifi gebruikers er om je heen zitten).

Bedraad zou je toch een dikke 900 mbit moeten kunnen halen voor zowel down als up. Heb je je apparaat rechtstreeks op de router aangesloten? En zou je de kabel eens kunnen wisselen?


Ik heb een andere kabel gebruikt:
Resultaat:
 

Voor is het vreemd dat de snelheid er blijkbaar wel is (upload) maar niet in de download.


Hallo @JeroenEggen 

Kan je eens bekabeld testen in veilige modus of met een andere laptop/pc. Het kan zo zijn dat een stukje software de downloadsnelheid beïnvloedt.


Mijn andere laptop kan ik niet bedraad aansluiten.
Echter bij de wifi test laat deze enerzijds wel een hogere snelheid zien.
Down 350 en up 650.
Dus het kan enerzijds aan mijn laptop liggen. 
Anderzijds is er wederom een enorm verschil in down en upload snelheid

 


@JeroenEggen 

Kan je eens testen in veilige modus zodat je weet of er bepaalde software op je laptop de snelheid verminderd of niet?


Als je me vertelt hoe ik dat kan doen … :) dan wellicht

 


@JeroenEggen 

Hier lees je hoe dat moet, kies voor veilige modus met netwerken.


Reageer