Gisteren is mijn glasvezel internet opgeleverd door Guidion. Ik woon in Zoetermeer. Was snel opgeleverd en gelukkig werkt het ook in 1 keer. Op dit moment heb ik nog Ziggo internet, maar deze gaat opgezegd worden en ik stap dus volledig over op internet van TM. Na wat zelf getest te hebben voordat ik alles omzet naar TM kwam ik erachter dat de snelheid nog niet voldoet. Guidion test zelf alleen de snelheid over Wifi en niet bekabeld.
Ik heb internet premium besteld en zo staat dat ook in mijn T-mobile echter haal ik bij lange na de snelheid niet.
ik heb diverse malen gemeten met mijn laptop direct op het modem.
ik heb de standaard mediaconverter en Zyxel van TM in gebruik.
Zie hieronder de speedtest van deze morgen. Deze komt overeen met die van gisteren na de oplevering.
Wat is hieraan te doen?
Ik verneem graag.
Bladzijde 1 / 1
Goedemorgen mexflex,
Welke snelheid zou je moeten krijgen volgens het abonnement? 1000 mb/ps?
Heb je gemeten met de Speedtest (desktop) app van Ookla? (hogere snelheden kunnen niet goed gemeten worden via de browser)
Voor een optimale test zou je de laptop in veilige modes kunnen opstarten, zodat er zo min mogelijk andere processen lopen. In optimale omstandigheden zou je zo'n 940 mb/ps moeten kunnen meten.
Mvg. Marcel
Goedemorgen,
Ik zou inderdaad max 1000/1000 moeten krijgen. Ik verwacht ook niet dat ik dit precies haal maar ik krijg nu maar een kwart binnen van deze snelheid. Ik heb inderdaad de desktop app gebruikt om te meten op verschillende laptops direct op de zyxdl router.
Gr Erik
@mexflex
Zou je eens enkele printscreens kunnen uploaden van wat tests verspreidt over de dag? Gebruik minimaal een CAT5E kabel en de Ookla speedtest app. Zorg dat de verbindingstype (bedraad) ook zichtbaar is en test ook eens met andere servers.
Met deze screenshots kunnen de moderators een onderzoek starten, testen in veilige modus is ook aan te raden.
Hierbij een aantal testen. De snelheid fluctueert per test best wel. In de middag 1x 949 Mbps gehaald maar met de meeste testen kom ik daar lang niet aan. De upload blijft nog meer achter.
Hier in Zoetermeer / Seghwaert hetzelfde probleem. Upload is bij mij meestal wel aardig (800+ Mbps) maar download is ronduit treurig met meestal rond de 400Mbps. Das 2/3de van de ziggo verbinding die wel netjes 600Mbps haalt.
Ik zit ook in Segwaert ;)
Hi @mexflex@Big4SMK ,
Om de snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Ik hoor het graag van jullie.
@Boris Hierbij de gevraagde informatie waarop duidelijk te zien is dat de snelheid ver onder de maat is.
Groeten
Mexflex/Erik
@mexflex,
ik heb ook even getest via de Ookla app op enkele door jouw gebruikte servers en daar laat bij mij ook de snelheid te wensen over.
VlamICT:
XXLNet:
Ga ik vervolgens naar Redhosting, aanbevolen door de Guidion monteur welke bij mij was, dan heb ik altijd een stabiele waarde:
Dus mijn vraag, zou je eens een paar testen willen doen bij Redhosting met tussenpozen van +/-10 minuten.
Het “geneuzel” dat er vaak gevraagd wordt om in veilige modus te testen kun je vergeten, is alleen leuk om uit te sluiten of er geen “extra” onwetende processen op de achtergrond lopen (spyware, virus, oid), aldus de Guidion monteur welke bij mij was.
Ik heb nog nooit in veilige modus getest, heb Kaspersky Internet Security draaien alsmede het camera/beveiligingssysteem met inmiddels 5 camera's en zie de resultaten van de laatste tijd hieronder zodra bij Redhosting test, stabiel!!!
Heb je trouwens als eens de mediaconvertor en de Zyxel T-50 stroomloos gemaakt, minuut of 5 wachten dan de mediaconvertor weer aansluiten, minuut of 5 later dan weer de Zyxel T-50 aansluiten.
Blijft toch wel grappig dat een T-Mobile Moderator, @Boris in dit geval, zijn reactie als “Antwoord” heeft gemarkeerd terwijl het probleem van TS nog niet verholpen is. Gebeurd zo vaak helaas...:(
@Timo78 tx, klopt is idd nog niet opgelost, vond het al vreemd dat er stond dat dit het antwoord zou moeten zijn.
Ik heb getest met Redhosting als server echter maakt dit niet heel veel uit.
@Boris ik verneem graag hoe verder.
Hoi @mexflex ,
Dank voor je terugkoppeling en gegevens! Ik heb direct een onderzoek laten starten door onze technische dienst om ervoor te zorgen dat we snelheid gaan opkrikken. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak! Ik vermoed dat we hiermee de onderste steen boven krijgen. Houd wel rekening met een doorlooptijd van maximaal drie dagen bij onze technische dienst.
@Timo78,
Het selecteren van het ‘Beste Antwoord' in dit geval, is ten behoefte van de zichtbaarheid waarbij we laten zien dat we werken aan het probleem van mexflex. Op deze manier wil ik aangeven dat zijn bericht is gezien door een moderator en dat we, met aanlevering van de juiste gegevens, kunnen werken aan een oplossing. Natuurlijk is dat niet direct het beste antwoord, maar kan daarbij helpen. We veranderen deze wanneer we de oplossing boven hebben, geen zorgen.
@Boris is er al een update op het ingediende ticket bij de technische dienst?
Gr Mexflex
Hoi @mexflex ,
Goed dat je het navraagt. Ik zie dat het onderzoek nog openstaat bij onze technische specialisten. Ik heb hierop direct aan de mouw getrokken bij diegene die over het onderzoek gaat, hoe dit onderzoek er nu voor staat en er is direct een monteur aangestuurd om het probleem ter plekke te bekijken. Je zal zo snel mogelijk een SMS/e-mail ontvangen om digitaal een afspraak te maken. Wil je laten weten hoe dit bezoek is verlopen? We horen het graag!
Dank je wel, heb een afspraak voor morgen gemaakt. Ik laat het weten.
Ik heb inmiddels ook weer een aantal keer getest en bij mij lijkt het ondertussen een stuk gezonder. Bijvoorbeeld ColoCenter Zoetermeer (800MBit), Glasnet Den Haag (790MBit), Redhosting Almere (850MBit) geven snelheden die een stuk hoger liggen dan de snelheden die ik twee weken geleden kreeg.
Bij mij is de mediaconverter vervangen door Guidion Hierna heb ik een veel betere snelheid.
@mexflex Dat is nog eens goed nieuws, dank voor het delen! Hoe hoog ligt de snelheid nu over het algemeen?
@Big4SMK Dat zijn inmiddels de snelheden die je op een 1 Gbit/s-verbinding bekabeld kunt verwachten. Hoe heb je dit omhoog gekregen als ik vragen mag? Kwam er bij jou ook een vervanging van hardware aan te pas?
@Jason ik heb niks gedaan, behalve een week of 2 niet naar m’n snelheid kijken. Mogelijk hebben ze in het T-Mobile network wat wijzigingen doorgevoerd. Ik zit iig nog steeds op dezelfde mediaconverter en router.
Hi @Big4SMK, dankjewel voor deze aanvulling! Wat exact de oplossing is geweest, is dus een mysterie. Maar ik ben in ieder geval heel blij dat jij weer de juiste snelheid behaalt!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.