Beantwoord

snelheid abbonement

  • 16 April 2022
  • 6 reacties
  • 128 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemorgen, gisteren is dan eindelijk mijn glasvezelpakket aangesloten door tmobile. Alles is netjes verlopen en alles werkt ook naar behoren.

alleen stuit ik toch op een probleempje. Ik heb het 400/400 pakket. Dus ik gisteren met goede moet met mijn laptop bedraad aan mijn modem eens bekijken of ik deze snelheid ook haal. En wat schets mijn verbazing. Ik blijf maar onder de 100mb zitten.

zowel de up als de down.

Ik heb de bijgeleverde modem de zyxel al 2 keer opnieuw opgestart maar ik blijf het zelfde resultaat behouden.

Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat hier.

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 April 2022, 11:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Dan de hamvraag, welke netwerk kaart zit er in de laptop, ik vermoed dat die op 100Mb staat, dan haal je rond de 94 Mb snelheid in de testen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @_Njord_ 

Naast het controleren van de hardware kan je ook kijken of je minimaal een CAT5E kabel tussen router en laptop gebruikt, op andere apparaten de snelheid meten met de Ookla speedtest kan ook.

Met een verkeerde kabel kan je er nog boven komen, wat ook kan zijn is dat de kabel stuk is waardoor er een ader niet zijn werk doet, gaat die terug naar 100 verbinding.

Reputatie 7
Badge +15

Een CAT5 kabel heeft een doorvoersnelheod van 100 Mbps, hoe kan hij er dan boven komen 🤔

Beste mensen,

het is inmiddels al opgelost. Probleem zat in mijn cat5 kabel.

 

Reputatie 7

Super fijn om te lezen dat het probleem is opgelost @_Njord_! 😁 Als je nog andere vragen hebt, dan staat de Community hier voor je klaar.