Hallo @Akiranon
Het gebruik van je eigen router is het probleem. Sluit de Zyxel aan en herstart de mediaconverter. De wijziging moet binnen 30 minuten afgerond zijn.
Hallo @Akiranon
Het gebruik van je eigen router is het probleem. Sluit de Zyxel aan en herstart de mediaconverter. De wijziging moet binnen 30 minuten afgerond zijn.
Heb gisteravond iets meer dan een uur de Zyxel er achter gehad. Verschillende keren de media converter opnieuw opgestart, maar helaas nog geen progressie. Wel lijkt de snelheid al verlaagd naar 1 gbit. Haalde namelijk 1050 mbit up/down op een speedtest.
Reden dat ik dit topic heb aangemaakt is omdat ik eigenlijk nog lager wil qua snelheid (naar 100 mbit), maar ik heb geen mogelijkheid om dit te doen terwijl er nog een bestelling loopt. 
@Akiranon
Een wijziging kan alleen doorgevoerd worden als de Zyxel router is aangesloten, vul alle privê velden even in in je community profiel dan kan een moderator kijken waar het mis gaat.
@Akiranon
Een wijziging kan alleen doorgevoerd worden als de Zyxel router is aangesloten, vul alle privê velden even in in je community profiel dan kan een moderator kijken waar het mis gaat.
Dankje! Heb ik gedaan.
Ik zal vanavond de Zyxel nog maar eens aanslingeren. Heb (helaas kennelijk
) een mooie mesh opstelling op basis van Fritzboxen, maar als het nodig is sluit ik de Zyxel wel aan voor een wat langere tijd.
@Akiranon
Misschien ook goed om te weten dat als je een eigen router hebt aangesloten dan kan Odido je niet helpen of troubleshooten.
@Akiranon
Misschien ook goed om te weten dat als je een eigen router hebt aangesloten dan kan Odido je niet helpen of troubleshooten.
Dat snap ik. Ik vind het echter wel vreemd dat een snelheidswijziging problemen zou geven met een eigen router. Ik heb niet de media converter vervangen (dit is nog steeds de Nokia van Odido). Voor mijn gevoel zou het (snelheid) profiel eerder hier op worden ingeladen dan op de router. Maar ik begrijp de strekking. Ik sluit vanavond de Zyxel aan en laat deze voor nu zitten.
@Akiranon
Odido kan alleen iets doen wanneer de Zyxel is aangesloten, met een eigen router zien ze niet dat je online bent.
Odido kan alleen iets doen wanneer de Zyxel is aangesloten, met een eigen router zien ze niet dat je online bent.
Ha. Ze kunnen dus ook niets aan de provisioning van de ONT doen als je een eigen router hebt? Ook geen updates voor dat ding pushen?
Ik neem aan dat de snelheid verderop in de lijn geknepen wordt. Dat is dus ook niet aan te passen als ze je niet online zien
Grappig.
Niet het woord dat ik zou gebruiken. De meest beleefde varianten die ik er op los durf te laten zijn teleurstellend en inflexibel.
@Waqqas De ONU/OLT van Odido kan prima zien of een specifieke ONT wel of niet is aangemeld en actief is. Odido heeft als bedrijf besloten processen te implementeren die nu eenmaal inflexibel zijn. Ze “kunnen” veel meer als ze een beetje moeite doen.
@Waqqas Ik heb vanochtend de Zyxel T56 weer aangesloten. Deze blijft in principe tot 17:30 aangesloten vandaag (ben op het werk). Kan wel bevestigen dat de ‘bestelling’ nog steeds op ‘in behandeling’ staat.
@Akiranon
Zijn je privé gegevens ingevuld in je profiel? Dan kan een moderator kijken waar het vastloopt.
Een fabriekreset van de T56 kan soms ook voor de nodige push zorgen las ik.
@Waqqas : Zeker, heb de gegevens gisteren aangevuld. Zou top zijn als een moderator kan kijken waarom de snelheidsverlaging in behandeling blijft
@Akiranon
Ik voer soms ook een snelheids wijziging uit en dat is altijd binnen 30 minuten gedaan, heel soms gaat de wijziging pas de volgende dag in.
Verder altijd even de mediaconverter herstarten wanneer er in je Odido account bestelling afgerond staat.
Toch even een kick: Langdurig de Zyxel aangesloten houden heeft helaas niet geholpen.
Kan er misschien een moderator meekijken waarom de aanpassing blijft hangen? Zou graag naar 100 mbit willen downgraden, maar dit is nu niet mogelijk vanwege de lopende aanpassing. Aanpassing staat nu al sinds 17-02-2025 in behandeling.
Hi @Akiranon, ik snap helemaal dat je van je nieuwe snelheid gebruik wilt maken. ik heb dan ook meteen voor je gekeken wat er precies aan de hand is. De bestelling blijft inderdaad in het systeem hangen. Ik heb dan ook direct met onze technische dienst geschakeld wat er aan de hand is. Zij hebben aangegeven dat het op het Delta netwerk technisch niet mogelijk is om de snelheid te downgraden vanaf 2 Gbit/s. Wij krijgen dan ook een foutmelding in ons systeem. Dit probleem wordt momenteel nog door Delta onderzocht in een incident. Ik heb voor jou dan ook een ticket aangemaakt. Ik durf voor nu dan ook niet te zeggen per wanneer en/of het mogelijk is. Je wordt in ieder geval in het onderzoek meegenomen en ik heb aangegeven dat je graag naar 100 Mbit/s zou willen als het opgelost is. Mocht je verder nog vragen hebben, laat het me gerust weten!
Hoi @Demi van Odido. Was wel benieuwd, is er misschien al een update beschikbaar vanuit Delta wat betreft dit issue? Of anders misschien een verwachting wanneer de snelheid wijzigen weer mogelijk is? Alvast bedankt!
Misschien handig om te vermelden. Ticket nr dat ik op de mail heb gehad is 76417954.
Hi @Akiranon, ik heb net weer voor je gecheckt, maar ik zie dat het incident voor nu nog loopt. Ik heb dan ook nog geen inhoudelijke update die ik met je kan delen. Zodra ik in ieder geval meer weer, laat ik het je weten! 
Hoi @Demi van Odido . Volgens mij gaat er nu wat mis bij de factuur van aankomende maand. Deze is slechts € 6,37. Niet dat ik dat erg vind
, maar dit bedrag is wel heel erg laag. Voor mijn gevoel zijn de internetkosten niet meer meegenomen omdat de aanpassing nog steeds niet verwerkt is.
Ondertussen loopt de aanpassing nog steeds (ruim 5 weken) en lijkt het dat ik daardoor niet meer betaal voor mijn internetdienst. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Is er enig zicht op wanneer dit kan worden opgelost? Ik zal in de tussentijd in in ieder geval wat geld opzij zetten in het geval er straks een grote rekening komt, maar een prettig gevoel vind ik het niet.
@Demi van Odido @Tommie van Odido Nog een topic wat er tussendoor geglipt lijkt?
Hey @Akiranon, ik heb hem handmatig doorgezet voor je! Als het goed is moet het nu weer gaan zoals het hoort.
Dankje @Tommie van Odido . Maar is het onderliggende probleem hier nu ook mee opgelost? Kan ik nog mijn snelheid wijzigen naar 100 mbit, of gaat het dan weer mis het proces? Dank!
Hoi @Akiranon, ik geef je graag alle duidelijkheid hierover! Je rekeningen zouden vanaf april goed moeten gaan. Daarnaast is er nog een onderzoek naar de snelheidswijziging wat openstaat. Mocht het mogelijk zijn, zul je het meteen van ons horen!