Skip to main content

Sinds een week of twee is internet tergend traag, ogenschijnlijk met uitzondering van Google websites. Voor ik Odido ga lastigvallen per telefoon ben ik benieuwd of iemand hier herkend of ik iets simpels over het hoofd zie of nog kan proberen. Mijn bevindingen:

  • Wifi-verbinding is uitstekend. Bekabeld hetzelfde probleem, evenals op andere devices, browsers, of met VPN.
  • Devices en browsers zijn up-to-date.
  • Speedtest geeft aan 130down, 130up, 9ping.
  • Verbindingskastje en modem meermaals opnieuw opgestart in juiste volgorde.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen.
  • Custom DNS instellingen geprobeerd (Google’s 8.8.8.8 en Cloudflare’s 1.1.1.1), zowel op device als direct in modem instellingen.

Websites van Google, inclusief YouTube en Maps, werken zoals normaal, terwijl overige websites en apps sinds een week of twee tergend traag inladen (5-15s), of streams/feeds moeten met grote regelmaat bufferen, ondanks lage kwaliteit beeld of geluid.

Zie ik iets simpels over het hoofd?

Hi @professionalinternetter, dat kunnen we zeker in orde maken. Ik heb je direct een nieuwe voucher gestuurd via een privébericht. Ik zie dat mijn collega's van de technische dienst nog bezig zijn voor je. Zodra er een update is, laten we dit gelijk aan je weten. Mocht je weer een nieuwe voucher nodig hebben, dan kan je dit in het topic laten weten. We regelen dan weer een nieuwe voor je! 


Mocht je weer een nieuwe voucher nodig hebben, dan kan je dit in het topic laten weten. We regelen dan weer een nieuwe voor je!

@Nora van Odido De voucher is vandaag verlopen, alvast bedankt!


@professionalinternetter Ik heb je gelijk een nieuwe code gestuurd!


@Teresa van Odido bedankt!


@professionalinternetter Graag gedaan! 😊


De voucher is vandaag wederom verlopen, alvast bedankt!

Om de communicatie ook hier sluitend te houden... indien bruikbaar, de monteur is deze week nogmaals langs geweest en vertelde dat 20-30 adressen hetzelfde probleem hebben. Het euvel is dus inmiddels gevonden, en onderhoud vindt plaats tot halverwege oktober.


Opnieuw verstuurd @professionalinternetter


@Tommie van Odido bedankt!


De voucher is vandaag wederom verlopen. Alvast bedankt!


Verstuurd @professionalinternetter


@professionalinternetter , zou je willen proberen om een VPN te installeren om dan je snelheid nog eens te testen?

 

Of, installeer de Opera browser, daar zit een VPN in ingebouwd, check dan eens hoe snel de websites reageren.


@Tommie van Odido bedankt!


@Huigiebaby Momenteel nog steeds 2mbps met of zonder VPN. De infra krijgt als het goed is momenteel onderhoud, een VPN gaat geen verschil maken helaas. Ik hoop dat het snel opgelost is.


@Huigiebaby Momenteel nog steeds 2mbps met of zonder VPN. De infra krijgt als het goed is momenteel onderhoud, een VPN gaat geen verschil maken helaas. Ik hoop dat het snel opgelost is.

 

VPN gaat idd niks aan je snelheidsprobleem fixen maar misschien wel voor het probleem wat je in je startpost had: “Websites van Google, inclusief YouTube en Maps, werken zoals normaal, terwijl overige websites en apps sinds een week of twee tergend traag inladen “.


@Huigiebaby Ik heb echt elke mogelijke oplossing geprobeerd. Ik kan enkel afwachten tot de infra onderhoud heeft gehad helaas. Maar bedankt voor de suggestie!


Reageer