Hoi,
ik heb glasvezel internet wat in de meterkast binnenkomt, en daar aan een Draytec Vigor 2132FVn modem verbonden is. Omdat de wifi op de eerste verdieping heel slecht was is er destijds al snel een tweede modem boven aangesloten door een Tmobile monteur (bedraad, een Fritzlan 1750E, dus niet als repeater maar eigen SSID) en nu dus 2 wifi netwerken, 1 beneden en 1 boven. Niet ideaal maar te doen.
Laatste tijd beneden vaak wegvallende wifi en apparaten hebben de voorkeur voor het netwerk van boven en ook is er in de tuin geen wifi (nooit geweest eigenlijk maar nu toch wel irritant genoeg om aan de bel te trekken). Hierop heb ik contact gehad met de technische helpdesk, die hebben een Zyxel WAP6807 opgestuurd als wifi-versterker.
het lukt me op geen enkele manier de Zyxel aan de Draytec te verbinden (moet middels WPS volgen de beschrijving). bedraad werkt de Zyxel wel (in de meterkast dus), maar de verbinding is niet beter (althans: in de tuin ook geen wifi) dus is ook geen oplossing.
Kunnen jullie helpen wat de toen? idealiter zou ik gewoon in de meterkast een modem hebben die door het hele huis werkt ( dus beneden/boven en tuin), kan dat? of geen ‘betere’ modems tegenwoordig?
hoor het graag