Beantwoord

Slechte Wifi op 2e verdieping. Extra router oplossing?

  • 3 January 2022
  • 7 reacties
  • 371 Bekeken

Hoi 

Ik heb slechte wifi signaal op 2e verdieping. Ik wil er een extra Wifi router tussen zetten.

Mijn oude ervaring met extra router achter de modem was niet zo fijn. Allemaal rare fouten , onregelmatig wifi uitval etc.

Ik vraag me af of het nu verstandig is in combinatie met wat ik heb te doen.

T-mobile modem: ZYXEL T50 (recent vervangen door T-mobile)

Router : TP-LINK Archer C9 Router
planning is eerst van modem naar router met een cat-6 kabel daarna vanaf router 1 vaste kabel naar desktop pc en de rest via wifi op 2e verdieping.

icon

Beste antwoord door eric 3 January 2022, 15:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Voor extra wifi dekking moet je niet denken aan nog een “stand alone” router erbij. Neem een wifi access point die je dan met een kabel op je router aansluit, of denk aan een MESH systeem. Dan kun je een aantal wifi punten in je huis plaatsen die dan draadloos met elkaar praten en één bekabeld met je router.

Voor extra wifi dekking moet je niet denken aan nog een “stand alone” router erbij. Neem een wifi access point die je dan met een kabel op je router aansluit, of denk aan een MESH systeem. Dan kun je een aantal wifi punten in je huis plaatsen die dan draadloos met elkaar praten en één bekabeld met je router.

Bedankt voor je snelle reactie.

ik word hier niet echt wijzer van. Wat is precies het verschil tussen Access point en router?

Is het TP-LINK Archer C9 Router niet geschikt als AP ?

Lijkt op wel te hebben. Klopt dat?

Is het installatie AP lastig?

Reputatie 7
Badge +14

Als je die TP-link alleen als access point gebruikt dan is dat ook prima. Wat je wilt voorkomen is dat zowel de TP-link als de Zyxel van T-Mobile de IP adressen gaat uitdelen. Door het plaatsen van de TP-link in Access Point Mode maak je er een “domme doos” van die prima het wifi signaal kan uitsturen. 

Als je de wifi van de Zyxel nu (ook) gebruikt kun je ook i.p.v. die TP link één of meerdere Zyxel wifi access punten toevoegen. Dan creeer je één wifi netwerk waartussen devices kunnen “hoppen".

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @atilla34 

Normaal zou je voor AP Mode ergens de optie moeten zien om voor operating mode Acces Point Mode te kiezen maar voor deze router werkt dat iets anders, Zie deze uitleg

Of de overige LAN poorten dan nog werken dat zal je dan even moeten testen, verder zijn in AP Mode alle router functies niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @atilla34,

Leuk dat je met de verbinding aan het knutselen bent!

Fijn dat @eric & @Waqqas je al uitstekend op weg geholpen hebben. Als ik nog zo vrij mag zijn om een eigen product te promoten wat ook nog eens erg eenvoudig te installeren is: 

:innocent:

Doordat ons Wifi-punt ook van Zyxel is neemt het Wifi-punt gemakkelijk de gegevens van het Zyxel modem over. Hierdoor is het vrijwel plug-and-play.

Succes nog en stel gerust alle vragen die je hebt, zoals je leest helpt de Community graag!

allemaal bedankt voor de snelle reacties

Het lijkt op ingewikkelder dan ik dacht. Ik denk nu simpelere oplossing 10mtr cat6 kabel kopen (10€) en 2e pc aansluiten direct aan de modem meest effectief en efficiënt oplossing is. Als ik het lees wat @Waqqas doorstuurt had, is niet iets een doorsnee IT'r er uitkomt.

Frustratie :disappointed: => Trouwens bedankt voor de aanbod de Wifi Plus maar 2.5 € p/m vindt ik niet echt logische oplossing terwijl het zojuist normaal moeten dekking hebben in mijn 2e verdieping van een gewone tussenwoning. Uiteindelijk probeer ik niet mijn bedrijfspand van 600m2 te dekken. Tussen modem en de 2e pc afstand is niet meer dan 7-10mtr met wat obstakels en een gipsmuur. Ik betaal toch niet glasvezel internet alleen op eerste verdieping te gebruiken. Dus mijn mening deze extra dekking gewoon bij hoort want ik heb abo. op internet service in mijn huis . Deze is toch een hele andere discussie :grimacing:

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @atilla34,

Logische verwachtingen, ik had ook graag voor je gewild dat het Wifi signaal overal doorheen kwam! Jammer genoeg is het wel de realiteit dat er veel huizen van twee of drie verdiepingen zijn waar de plafonds toch een te groot obstakel blijken te zijn.

Wat wellicht nog een mooie oplossing voor je is: ten tijde van jouw oplevering hebben wij je aangesloten op het glasvezelnetwerk van een andere netwerkbeheerder, maar inmiddels hebben wij ook een eigen glasvezelnetwerk aangelegd. Hierop kunnen wij veel scherpere prijzen bieden voor hoge internetsnelheden. Daarom raad ik je graag aan om een kijkje te nemen in jouw My T-Mobile Thuis account op: Wijzig je internetverbinding.

Hopelijk ervaar je hiermee overal in huis giga-snel internet! :smile: